  • 91. Data: 2022-09-15 13:16:09
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła (podali cennik)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 12:57 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Od 2023 ceną energii czynnej (bez dystrybucji)
    >
    > Do 2000kWh - 0,4zł.
    > Powyżej 2000kWh - 2zł

    Mają rozmach.
    Drastycznie skróci się czas zwrotu PV...

    TG

  • 92. Data: 2022-09-15 15:53:27
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Sep 2022 07:30:00 +0200, w <tfud8o$1jb$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/

    > Tak, w zużyciu PRĄDU ice jest o 30% efektywniejsze niż bev.

    30% to pobożne marzenia, wynik realny to jakieś 100% więcej.
    A raczej dużo DUŻO więcej, bo węgiel, z którego powstaje prąd, też sam nie
    powstaje przed bramą fabryki.

    > LOL !!!!
    > Albo że się potrafi rozumieć co się czyta.

    No właśnie. Tak to jest jak się wierzy w fałszywą propagandę.

  • 93. Data: 2022-09-15 17:13:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Sep 2022 08:16:14 +0200, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

    > To tylko teoria nie mająca obecnie (ani w najbliższej przyszłości)
    > nic wspólnego z praktyką w wielu miejscach na świecie np. w Polsce.
    > Dlaczego zatem używasz tego jako poważny argument?

    Bo jak będzie powtarzał to sam uwierzy :)

  • 94. Data: 2022-09-15 17:15:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Sep 2022 08:26:39 +0200, w <tfugiv$1jb$7$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Nie - to praktyka.
    > Jeśli masz wątpliwości to przejdź się w jakieś zakorkowane miejsce w
    > dużym mieście i postój i pooddychaj tam przez kilka godzin.

    I jak się ma fiasko zielonej strefy w Berlinie do:

    [...] Wynika z nich, że elektrownie węglowe są największym źródłem
    zanieczyszczeń powietrza w Europie. [...]

    ?

    Co na to propaganda proelektronowa?

  • 95. Data: 2022-09-15 20:26:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.09.2022 12:33, Cavallino wrote:
    > A ile razy?
    > Bo jeśli np. (strzelam) 5 tys wobec 20 tys

    Że za 5000zł ogrzewanie na matach elektrycznych w domu? Chyba w
    mieszkaniu 42m2. Maty są od 100zł za m2. Do tego potrzebny regulator
    także od 100zł za sztukę.

    Rurka PERT/AL/PERT za mb to cena od 2,4zł. Na m2 wychodzi ~8mb więc
    jakieś 20zł za m2 instalacji. Do tego rozdzielacz i piec elektryczny.

    Różnica wyjdzie zależna od metrów do ogrzewania.

    > to minimalne koszty (minimalna różnica)

    Tego nie chce mi się już kolejny raz komentować.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 96. Data: 2022-09-15 20:54:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 15 września 2022 o 12:57:31 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Od 2023 ceną energii czynnej (bez dystrybucji)
    >
    > Do 2000kWh - 0,4zł.
    > Powyżej 2000kWh - 2zł
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/stala-cena-pradu-do-2000-kw
    h-kto-zaplaci-wiecej-6812253395077856a

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    To już pewne czy tylko jak kretyn powtarzasz niesprawdzone informacje podawane przez
    manipulatorów?

  • 97. Data: 2022-09-16 07:15:53
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 15.09.2022 19:54, Zenek Kapelinder wrote:

    h-kto-zaplaci-wiecej-6812253395077856a

    > To już pewne czy tylko jak kretyn powtarzasz niesprawdzone informacje podawane
    przez manipulatorów?

    jak zamykali lasy to przepisy ogłaszało się w mediach, a dopiero później
    próbowano je gdzieś upchać w dokumentach - dlaczego teraz miałoby być
    inaczej? Wiem, na razie to testowanie na co sobie ludzie pozwolą, tak
    jak przy nowych ładach.

    Lukasz

  • 98. Data: 2022-09-16 07:51:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2022 o 15:53, r...@k...pl pisze:

    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/

    > 30% to pobożne marzenia, wynik realny to jakieś 100% więcej.

    Nawet jeśli.
    I tak 0 km vs 100 km robi zasadniczą różnicę.

    > A raczej dużo DUŻO więcej, bo węgiel, z którego powstaje prąd, też sam nie
    > powstaje przed bramą fabryki.

    A do energii zużycia przy produkcji paliw powstaje?

    > No właśnie. Tak to jest jak się wierzy w fałszywą propagandę.

    Dokładnie tak.
    A potem w światopoglądzie zaczynają przeszkadzać linki, w których ktoś
    uczciwie taki propagandowy hejt prostuje....
    EOD

  • 99. Data: 2022-09-16 07:55:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Że za 5000zł ogrzewanie na matach elektrycznych w domu? Chyba w
    > mieszkaniu 42m2. Maty są od 100zł za m2. Do tego potrzebny regulator
    > także od 100zł za sztukę.

    I ile chcesz tych mat kłaść?
    Pod meblami też masz ochotę, albo pod wanną czy sedesem?

    > Tego nie chce mi się już kolejny raz komentować.

    Na razie ani razu nie podałeś wyliczeń.
    Bierz jeszcze do tego koszt robocizny, a nie tylko materiałów.

    Mnie za samo podłączenie junkersa (nazwa potoczna urządzenia) gość
    skasował na 1200 zł, miał może ze 4 metry rurek, plus zamiana bojlera na
    junkers.....

  • 100. Data: 2022-09-16 08:58:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.09.2022 07:55, Cavallino wrote:

    > I ile chcesz tych mat kłaść?
    > Pod meblami też masz ochotę, albo pod wanną czy sedesem?

    To ile ze 150m2 użytkowych odejmą Ci meble i wanna? Pod sedesami
    (wiszącymi) nie widzę problemu.

    > Na razie ani razu nie podałeś wyliczeń.
    > Bierz jeszcze do tego koszt robocizny, a nie tylko materiałów.

    Gdzie Ty widzisz koszt robocizny? Podałem cenę za m2 materiału i za
    osprzęt. Niedowidzisz tak samo jak "minimalne koszty".

    > Mnie za samo podłączenie junkersa (nazwa potoczna urządzenia) gość
    > skasował na 1200 zł, miał może ze 4 metry rurek, plus zamiana bojlera na
    > junkers.....

    Bo podłączałeś kocioł gazowy na który trzeba mieć uprawnienia (można
    zrobić samemu, wolna droga). Kotła...grzałki elektrycznej nie powiesisz
    na ścianie i nie podłączysz dwóch rurek do niej, sam?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz