eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Nasza kupa jest rzeczywiście silnym, bogatym w składniki odżywcze nawozem, który może pomóc roślinom rozwijać się.

  • 1. Data: 2022-09-08 23:14:28
    Temat: Nasza kupa jest rzeczywiście silnym, bogatym w składniki odżywcze nawozem, który może pomóc roślinom rozwijać się.
    Od: a a <m...@g...com>

    Nasza kupa jest rzeczywiście silnym, bogatym w składniki odżywcze nawozem, który może
    pomóc roślinom rozwijać się.

    "My, ludzie, zupełnie nie rozumiemy ludzkich odpadów - mówi. To świetny nawóz, pełen
    składników odżywczych. "Więc po co je marnować, skoro mogę je wykorzystać do uprawy
    moich drzew owocowych?".

    Odległe ranczo w lesie deszczowym wydaje się odpowiednim miejscem do kompostowania
    kupy, ale te pomysły na recykling ekskrementów sięgają daleko dalej. Od farm do
    społeczności off-the-grid i od małych eko-wiosek do dużych miast, istnieje rosnący
    ruch, aby wykorzystać wydajność metaboliczną - bardziej powszechnie określaną jako
    ekskrementy - naszych ciał w dobrym celu, zamiast po prostu starać się jak najlepiej
    je zniszczyć.

    https://www.bbc.com/future/article/20220830-the-new-
    science-of-recycling-human-poo

  • 2. Data: 2022-09-09 20:08:25
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    czwartek, 8 września 2022 o 16:14:30 UTC-5 m...@g...com napisał(a):
    > Nasza kupa jest rzeczywiście silnym, bogatym w składniki odżywcze nawozem, który
    może pomóc roślinom rozwijać się.

    nie wszystkim.

    > "My, ludzie, zupełnie nie rozumiemy ludzkich odpadów - mówi. To świetny nawóz,
    pełen składników odżywczych. "Więc po co je marnować, skoro mogę je wykorzystać do
    uprawy moich drzew owocowych?".

    Rozumiemy, rozumiemy. Tylko ktos odkrywa kolo na nowo bo populacja stala sie
    ignorantami.

    W calym tym z dupy arcie nie ma wzmianki o pasozytach. A z ich powodu nie zaleca sie
    uzycia ludzkich odchodow w ogrodkach.
    Zazwyczaj uzywa sie metody "na krzyż" - ludzie jedza rosliny wyrosle na odchodach
    zwierzat (swinskie to troche stapanie po cienkim lodzie) a zwierzeta na ludzkich.

    Ale to nie trywialny temat i trzeba sie nieco zdoktoryzowac aby sobie nie zaszkodzic
    nawet nawozac drzewka.

  • 3. Data: 2022-09-09 20:15:58
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 9 September 2022 at 20:08:26 UTC+2, ptoki (ptoki) wrote:
> [...]
    --ludzie jedza rosliny wyrosle na odchodach zwierzat (swinskie to troche stapanie po
    cienkim lodzie) a zwierzeta na ludzkich.

    co masz na myśli z tymi zwierzetami ?

    Żuk gnojowy
    Przejdź do nawigacji
    Przejdź do wyszukiwania
    Żuk gnojowy
    Geotrupes stercorarius
    Linnaeus, 1758
    Ilustracja
    Systematyka
    Domena

    eukarionty
    Królestwo

    zwierzęta
    Typ

    stawonogi
    Gromada

    owady
    Rząd

    chrząszcze
    Nadrodzina

    żukokształtne
    Rodzina

    gnojarzowate
    Podrodzina

    Geotrupinae
    Plemię

    Geotrupini
    Rodzaj

    Geotrupes
    Podrodzaj

    (Geotrupes)
    Gatunek

    żuk gnojowy
    Synonimy

    Scarabaeus stercorarius Linnaeus, 1758
    Scarabaeus foveolatus Marsham, 1802
    Geotrupes juvencus Mulsant, 1842
    Geotrupes putridarius Erichson, 1847
    Geotrupes subrugulosus Mulsant, 1842
    Geotrupes subviolaceus Mulsant, 1842
    Geotrupes virescens Mulsant, 1842
    Geotrupes bannani Bromfield, 1834
    Geotrupes punstatostriatus Stephens, 1830

    Systematyka w Wikispecies
    Multimedia w Wikimedia Commons

    Żuk gnojowy (Geotrupes (Geotrupes) stercorarius) - chrząszcz z rodziny gnojarzowatych
    i podrodziny Geotrupinae.
    Spis treści

    1 Opis
    2 Zachowanie
    3 Występowanie
    4 Przypisy
    5 Linki zewnętrzne

    Opis

    Ciało owalne, sklepione, długości 16 do 25 mm, z wierzchu czarne lub czarnozielone,
    pod spodem niebieskofioletowe, niebieskie bądź niebieskoczarne. Głowa z guzkiem w
    części środkowej. Przedplecze z dużymi punktami po bokach. Pokrywy o międzyrzędach
    słabo wypukłych i delikatnie poprzecznie pomarszczonych, a rzędach głęboko
    punktowanych. Samiec posiada na spodniej listwie przednich goleni 1 do 3 zębów lub
    guzków, a na tylnych udach dwa zęby. Samica w tych miejscach nie posiada ząbków. Od
    innych polskich przedstawicieli rodzaju Geotrupes odróżnia go na pokrywach 7
    punktowanych rzędów, sternity odwłoka na całej powierzchni są owłosione i
    punktowane.[1].
    Zachowanie
    Gatunek ten wykazuje dużą troskę o potomstwo. Obie płcie przygotowują gniazdo, kopiąc
    najpierw pionowy korytarz długości około 50 cm, a następnie boczne odgałęzienia
    długości około 20 cm, zakończone komorami gniazdowymi. Całość zostaje następnie
    zapełniona końskimi odchodami, po czym złożone zostają do niej jaja. Od złożenia jaj
    do przepoczwarczenia się chrząszczy mijają blisko dwa sezony. Owady dorosłe
    wylęgające się w lipcu pozostają pod ziemią do wiosny następnego roku[2].