  • 1. Data: 2022-09-05 19:40:39
    Temat: UPS/zasilacz PV itd
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Poszukuje takiego czegoś:
    1) działanie jak UPS - potrzymanie 230V z akku w razie zaniku sieci
    2) doladowywanie akku (12V) z paneli słonecznych
    3) doładowywanie akku z 230V jak nei ma słońca
    4) nadmiar energii z paneli słonecznych wciskany do wyjścia 230V jako
    wspomaganie

    O ile punkty 1-3 spełnia byle Volt SinusPro z serii S, to juz punkt 4
    wydaje się być poza zasięgiem kilku urządzeń, które obejrzałem.

    Pod 230V mam podpiete w sumie około 200 wat mocy ciągłej (głównie sprzęt
    IT) i troche mi głupio marnować energię słoneczną kiedy akumualtor się
    naładuje. Całośc w ekstremum ma pociągnąć do 1kWw przypadku blackoutu,
    na baterii i pracować jako ostatnia szansa na prąd jak wszystko zawiedzie.

    Jest coś na rynku z opcją z punktu 4), co nie zamorduje mnie ceną?

    Dopytuje tutaj, bo to jednak sprzęt bliższy budowlance obecnie, niż
    elektronice...

    Mogę pewnie wymodzić coś z pojedynczych podzespołów, ale mimo to punkt
    4) to relatywnie skomplikowany detal i samoróbka będzie trudna...

  • 2. Data: 2022-09-05 20:05:21
    Temat: Re: UPS/zasilacz PV itd
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.09.2022 19:40, heby wrote:
    > Jest coś na rynku z opcją z punktu 4), co nie zamorduje mnie ceną?

    A to punkt 1 - UPS Online - nie robi dokładnie tego samego?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2022-09-05 20:13:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2022 20:05, Mateusz Bogusz wrote:
    > A to punkt 1 - UPS Online - nie robi dokładnie tego samego?

    Nie znalazłem takiego, który korzysta z PV.

    Jedna z opcji samoróbki wyglądała by tak, że do UPSa onlide został by
    dodany moduł ładowarki akku MMTP działajacy równolegle.

    Problemem takiej samoróbki jest fakt, że MMTP nie ma pojęcia, że to jest
    zasilacz UPS, nie monitoruje obciążenia wyjściowego i może doprowadzić
    do oscylacji kiedy napięcie na akku gwałtownie zmienia się z obciązeniem
    (sprawdzone w mniejszej skali).

    Nie ma też priorytetów ładowania i która ładowarka wygra, ta bedzie
    ładować. A ma przecież PV. Jeśli jest słońce. Brak managmentu takiego
    setupu.

    Powątpiewam w taką samoróbkę, a UPS online ~1000W ze zintegrowanym PV
    nie trafiłem. A są w ogóle takie?

  • 4. Data: 2022-09-05 21:06:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.09.2022 o 19:40, heby pisze:

    > Jest coś na rynku z opcją z punktu 4), co nie zamorduje mnie ceną?

    Jak morderstwo będzie powyżej 1600 PLN-ów, to może to?
    https://pl.aliexpress.com/item/1005002551197369.html
    ?spm=a2g0o.cart.0.0.5bd4452c9u0x30&mp=1&gatewayAdapt
    =glo2pol

  • 5. Data: 2022-09-05 22:12:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2022 21:06, nadir wrote:
    > Jak morderstwo będzie powyżej 1600 PLN-ów, to może to?
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005002551197369.html
    ?spm=a2g0o.cart.0.0.5bd4452c9u0x30&mp=1&gatewayAdapt
    =glo2pol

    Spełnia 4)? Z opisu nie wynika.

  • 6. Data: 2022-09-05 23:31:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.09.2022 o 22:12, heby pisze:

    > Spełnia 4)? Z opisu nie wynika.

    To jest inwerter offgridowy. Co do zasady tak mają one działać, że
    "produkują" zmienne 230V oraz ładują akumulatory, a w razie braku słońca
    i prądu z sieci działają jak UPS.
    Nie czytałem opisu, bo często na Aliexpress są one mocno różne od tego
    co sprzedający wystawia, ale wydaje się, że spełnia Twoje założenia.
    Na tym poniższym są możliwe tryby działania, tego inwertera.
    https://ae01.alicdn.com/kf/H8defffcf133643a4941ee3d2
    df5d8dd4x.jpg?width=800&height=1102&hash=1902
    "Line Mode" to jest to co Ciebie interesuje.

  • 7. Data: 2022-09-06 07:23:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2022 23:31, nadir wrote:
    > To jest inwerter offgridowy.

    Są tam ilustracje trybów pracy. Z analizy tych rysunków wynika, że punkt
    4) nie jest spełniony.

    > https://ae01.alicdn.com/kf/H8defffcf133643a4941ee3d2
    df5d8dd4x.jpg?width=800&height=1102&hash=1902
    > "Line Mode" to jest to co Ciebie interesuje.

    Nie. Interesuje mnie, jeśli istniała by dodatkowo strzałka od panelu do
    żarówki.

    W tej chwili panele są używane tylko do ładowania akumulatora i
    dostarczania energii podczas zasilania akumualtorowego.

    A tu chodzi o to, aby uczestniczyły w produkcji prądu *również* podczas
    obecności zasilania sieciowego.

    Tryb taki, jak na rysunku, ma 2x tańszy Volt Sinus z serii S.

  • 8. Data: 2022-09-06 07:58:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 05.09.2022 19:40, heby wrote:

    > Mogę pewnie wymodzić coś z pojedynczych podzespołów, ale mimo to punkt
    > 4) to relatywnie skomplikowany detal i samoróbka będzie trudna...

    Już nie mówiąc o tym, że ZE będzie potrzebował kwitów. A homologacja
    samoróbki to raczej zbyt wielkiego sensu nie ma.

    Dlatego raczej nie kupisz niczego co będzie w miarę tanie - cokolwiek
    miałoby to znaczyć.

    Moc trochę większa, ale możesz spojrzeć na:
    https://sofar-sklep.pl/pl/p/Inwerter-SOFAR-HYD3000-E
    S-Hybrydowy-/108

    Piotrek

  • 9. Data: 2022-09-06 08:10:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 07:58, Piotrek wrote:
    > Moc trochę większa, ale możesz spojrzeć na:
    > https://sofar-sklep.pl/pl/p/Inwerter-SOFAR-HYD3000-E
    S-Hybrydowy-/108

    Tu jest problem: potrzebuję 200W mocy ciągłej i sporadycznie do 1kW.

    Zakup inwertera rzędu 5kW powoduje dwie akcje:
    1) musiałbym wsadzić o wiele większe i lepsze akumulatory
    2) i o wiele więcej paneli PV

    Grubo ponad potrzeby.

    Nie wykluczam, że kiedyś się na to zdecyduje, ale to nie teraz. Teraz
    szukam czegoś małego.

  • 10. Data: 2022-09-06 08:25:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 06.09.2022 08:10, heby wrote:
> [...]
    > 2) i o wiele więcej paneli PV
    >
    > Grubo ponad potrzeby.
    >
    > Nie wykluczam, że kiedyś się na to zdecyduje, ale to nie teraz. Teraz

    Pogoglowałem chwilkę i raczej trafiłeś w niszę z tą mocą.

    W każdym razie jak wygoglujesz hybrid off-grid to szkoda czasu na
    czytanie opisu.

    Ciebie interesuje hybrid on-grid.

    Piotrek