  • 1. Data: 2022-09-04 12:54:27
    Temat: Wizualizacja elewacji
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Taki temat: jest sobie dom jednorodzinny. Ktoś wymyślił (słusznie zresztą),
    aby go docieplić.
    Przy okazji chcą wybrać jakieś kolory i ewentualnie wzory (np. ciemniejszy
    pas pomięszy oknami) - bo dopłata w zasadzie całkiem niewielka.
    Ale ten ktoś nie ma wyobraźni przestrzennej i nie jest w stanie w głowie
    sobie zwizualizować, jak to będzie wyglądać.

    Szukałem, ale nie znalazłem.
    Najbardziej by chyba podchodziła gra Sims w którejś ze starszych wersji.
    Nie mam.
    Czy jest program (albo usługa on-line), że można postawić bryłę budynku i
    ją "obłożyć" oknami, balkonami itd oraz elewacją?
    Nie jest to prosty budynek, to są w zasadzie trzy bryły.
    Chodzi o to, aby po sparametryzowaniu można było go obejrzeć (tylko z
    zewnątrz) w 3D.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2022-09-04 16:16:56
    Temat: Re: Wizualizacja elewacji
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 4 September 2022 at 12:54:29 UTC+2, Adam wrote:
> [...]
    > Nie jest to prosty budynek, to są w zasadzie trzy bryły.
    > Chodzi o to, aby po sparametryzowaniu można było go obejrzeć (tylko z

    Robię skaner video 3D do budynków.
    Obchodzi się budynek z kamerą i po p[rzetworzen iu powstaje bryła budynku,
    a na ściany można nakladać tapety do wyboru./

    Takie aplikacje dzialają na dronach skanujących miasta do Google Earth 3D

    Moje rozwiązanie nie wymaga drona, ani gimbala i jest bardzo tanie, bezkosztowe.

    Ale chyba caly świat zostal już zeskanowany w 3D, wszystkie miasta, wszystkie budynki
    i mozna odbywać podróże 3D po całym świecie

  • 3. Data: 2022-09-05 14:30:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > Nie jest to prosty budynek, to są w zasadzie trzy bryły.
    > Chodzi o to, aby po sparametryzowaniu można było go obejrzeć (tylko z

    Jak kiedyś stanąłem przed podobnym (częściowo) problemem, to specjalnie
    nauczyłem się języka POV-Ray, w którym opisałem bryłę budynku oraz wszystkie
    kolorki i faktury powierzchni. Podobieństwo częściowe, bo mnie chodziło
    również (a właściwie przede wszystkim) o symulację oświetlenia słonecznego
    w różnych porach dnia i roku, pokazanie wszystkich świateł i cieni. Dawno
    to było, inne narzędzia nie były dostępne. A i teraz (być może) trudno by
    było znaleźć coś, co daje podobną precyzję i nie kosztuje furmanki pieniędzy.
    Wiem, że rady takiego hardkorowca jak ja nie każdemu na coś się zdadzą,
    więc należy to traktować jako "ciekawostkę zawodową".

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2022-09-05 15:15:07
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-05 o 14:30 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
> [...]
    > symulację oświetlenia słonecznego w różnych porach dnia i roku,
    > pokazanie wszystkich świateł i cieni. Dawno to było, inne narzędzia

    Kiedyś był FloorPlan Plus 3D (płatny).
    Dziś jest Sweet Home 3D (darmowy).

    Mateusz

  • 5. Data: 2022-09-05 15:52:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Kiedyś był FloorPlan Plus 3D (płatny).
    > Dziś jest Sweet Home 3D (darmowy).

    To są narzędzia do *projektowania*, czy do *wizualizacji* istniejącego
    projektu? Nieodróżnianie jednego od drugiego prowadzi do częstych
    nieporozumień. Moje potrzeby zawsze sprowadzały się do tego drugiego
    przypadku. Obiekt istnieje, w naturze lub witrualnie jako projekt,
    trzeba go oświetlić i obejrzeć. Obojętnie czy projekt jest papierowy,
    czy elektroniczny, bryły opisuje prosta geometria. Taka na poziomie
    "Elementów" Euklidesa. W przypadku budynku opis składa się z nie więcej
    niż kilkudziesięciu "elementów", a każdy z nich to jedna linijka złożona
    z kilku liczb. Te liczby muszą być podane bardzo precyzyjnie -- to bardzo
    ważne.

    Wiem, że potrzeby są różne -- ktoś może mieć potrzebę zrobienia projektu
    od zera, czy narysowania czegoś istniejącego "jak to widzi". Albo nawet
    przerysowania projektu w innym programie. Kiedyś linotypista w drukarni
    przepisywał tekst z maszynopisu -- i też było dobrze.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2022-09-05 21:51:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Sep 2022 15:52:50 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > przerysowania projektu w innym programie. Kiedyś linotypista w drukarni
    > przepisywał tekst z maszynopisu -- i też było dobrze.

    Na razie poszedłem inną drogą:

    W Empiku jest Sims 4 za 25 zł. Złożyłem wczoraj (czyli w niedzielę)
    zamówienie przed godz. 22 opłacając szybką dostawę do paczkomatu.
    Już dziś (poniedziałek) nieco po godz. 8 rano miałem komunikat, że paczka
    do odebrania.

    Będę miał dwa w jednym: może ogarnę symulację - przepraszam, miało być
    wizualizację ;) oraz przy okazji trochę się pobawię.

    Kilkanaście lat temu w Sims 2 lub 3 "budowałem" różne zwydziwiane
    wielopiętrowe domy, to może i w czwórce mi się uda.

    Jak to nie wystarczy do pokazania, to będę szukał dalej.

    Na razie Sweet Home 3D mnie nie przekonał, a Live Home 3D z Microsoftu na
    Win 7 nie da się pobrać a na Win 10 zgłasza błąd pobierania lub zasób
    niedostępny. Na innych stronach nie znalazłem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-09-05 23:42:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam na razie poszedł inną drogą:

> [...]
    >
    > Będę miał dwa w jednym: może ogarnę symulację - przepraszam, miało
    > być wizualizację ;) oraz przy okazji trochę się pobawię.

    Na tych wszystkich simsach nie znam się wcale, więc nie mam zdania.
    Pomyślałem tylko, czy w opisanym przypadku (jeśli dobrze go rozumiem),
    nie lepiej by było użyć narzędzi 2D zamiast 3D. Chata stoi, można
    jej zrobić zdjęcie. Na tym zdjęciu ktoś mający wyobraźnię (znający
    perspektywę) łatwo dołoży te kolorowe pasy na ścianach, czy co tam
    potrzeba. Jako warstwę w gimpie lub innym fotoszopie. Realne zdjęcie
    powinno lepiej przemówić do ludzi bez wyobraźni, niż najlepsza
    symulacja (czy też wizualizacja).

    Można też pójść dalej (ja bym pewnie poszedł). Płaski plan malowania
    zniekształcić perspektywicznie tak, jak ściana na zdjęciu, a następnie
    nałożyć warstwę (z kanałem alfa). To da się oskryptować, pewnie nawet
    oskdskulowym image magic, więc można od razu wypluć fafnaście wizualizacji
    (symulacji, jeśli kto woli). W ten sposób przedstawia się czasem widok
    przyszłych murali na zdjęciach istniejących budynków.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2022-09-05 23:51:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 September 2022 at 21:51:04 UTC+2, Adam wrote:

    koniec przerwy na reklamy

  • 9. Data: 2022-09-06 00:11:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Sep 2022 23:42:32 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > potrzeba. Jako warstwę w gimpie lub innym fotoszopie. Realne zdjęcie
    > powinno lepiej przemówić do ludzi bez wyobraźni, niż najlepsza

    Fotki mam, ale jestem zbyt leniwy ;)

> [...]
    > (symulacji, jeśli kto woli). W ten sposób przedstawia się czasem widok
    > przyszłych murali na zdjęciach istniejących budynków.

    To bardzo łatwo można zrobić w Corel Draw.
    W połowie lat 90-tych robiłem tak sporo reklam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2022-09-07 23:07:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Sep 2022 21:51:02 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > W Empiku jest Sims 4 za 25 zł. Złożyłem wczoraj (czyli w niedzielę)

    A czemu nie ściągnąłem online? Jest również dostępna w tej formie
    sprzedaży.

    W trakcie budowy domu (gdzieś na bardzo wczesny etapie stawiania
    ścian) zrobiliśmy zmianę polegającą na zrezygnowaniu z garażu i
    zamiany go na pokój z oknem i drzwiami balkonowymi (zamiast wrót).
    Małżonka wtedy postanowiła właśnie cały dom wg projektu (ale
    uwzględniając te zmiany) wybudować w simach 4. No wyszło jej całkiem
    nieźle a przy okazji wyszło to o czym na tamtym etapie nie
    pomyśleliśmy przy zmianie tego grażu. Okazało się, że nagle simy
    (postaci w grze) buntowały się i nie chciały wychodzić tymi drzwiami
    balkonowymi bo... usunięcie podjazdu spowodowało, że drzwi są dużo
    powyżej gruntu. Musiał być dobudowany taras, no i w realu również.

    --
    Marek