  • 51. Data: 2022-09-14 14:34:07
    Temat: Re: UPS/zasilacz PV itd
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 21:06 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Jak morderstwo będzie powyżej 1600 PLN-ów, to może to?
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005002551197369.html
    ?spm=a2g0o.cart.0.0.5bd4452c9u0x30&mp=1&gatewayAdapt
    =glo2pol

    A to?

    https://pl.aliexpress.com/item/1005003439921299.html

    TG

  • 52. Data: 2022-09-14 18:18:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 September 2022 at 19:40:56 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > IT) i troche mi głupio marnować energię słoneczną kiedy akumualtor się
    > naładuje. Całośc w ekstremum ma pociągnąć do 1kWw przypadku blackoutu,
    > na baterii i pracować jako ostatnia szansa na prąd jak wszystko zawiedzie.
    >
    > Jest coś na rynku z opcją z punktu 4), co nie zamorduje mnie ceną?
    >
    > Dopytuje tutaj, bo to jednak sprzęt bliższy budowlance obecnie, niż
    > elektronice...
    >
    > Mogę pewnie wymodzić coś z pojedynczych podzespołów, ale mimo to punkt
    > 4) to relatywnie skomplikowany detal i samoróbka będzie trudna...
    Priorytet ladowania aku w UPS należy ustawić czasówką

    Czyli doładowanie z 230V tylko nocą na nocnej taryfie

    A za dnia, wiadomo, będzie tylko PV i problem rozwiązany

    ==4) nadmiar energii z paneli słonecznych wciskany do wyjścia 230V jako
    wspomaganie

    i tu jest problem, bo są 2 priorytety:
    UPS grid/ off-grid
    i grid/off-grid

    UPS należy ustawić na brak gridu, jako zasilanie awaryjne

    Ale UPS to nadal mala moc i nie ma sensu przepuszczania zasilania calego domu przez
    UPS z grida.

    Czyli problem należy rozwiązać iteracyjnie.

    Zacząć od doładowywania UPS-a z 230V

    potem dodać opcję doladowywania UPS z solara przez kontroler ladowania - bezposrednio
    aku lub
    przez inverter z wyjściem 230V na wejście 230V UPS

    itd
    co kilka dni test

  • 53. Data: 2022-09-14 22:43:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A to?
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005003439921299.html

    Czy zadziała w offgridzie? Z opisu wynika, że tak, ale z niektórymi
    Chińczykami różnie bywa, czasem opis jest błędny, czasem wyślą coś
    innego niż na zdjęciach. Tutaj niestety już jest loteria.
    Czasem lepiej dopłacić i brać od takich co wysyłają z UE i dają
    możliwość zwrotu też do UE. Bo zwrot do Chin to wiele sprzedawców
    akceptuje, ale koszty wysyłki z powrotem zabijają ekonomiczny sens
    takiej operacji.

  • 54. Data: 2022-09-15 00:37:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 14 September 2022 at 22:43:36 UTC+2, nadir wrote:

> [...]
    > możliwość zwrotu też do UE. Bo zwrot do Chin to wiele sprzedawców
    > akceptuje, ale koszty wysyłki z powrotem zabijają ekonomiczny sens
    Przecież to się do niczego nie nadaje.

    Co z tego że sklep jest EU
    gdy moc 2400W
    czyli podłaczy się c zajnik i nic więcej

    Zresztą sa rysunki i to się nadaje do wiatraczka, lampki, laptopa czy monitora
    czyli totalna dooopa

    Moc znamionowa

    3000VA/2400W

    3000VA/2400W

  • 55. Data: 2022-09-15 06:38:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 22:43 nadir <n...@h...org> pisze:

> [...]
    > możliwość zwrotu też do UE. Bo zwrot do Chin to wiele sprzedawców
    > akceptuje, ale koszty wysyłki z powrotem zabijają ekonomiczny sens

    To samo jest na allegro i w komentarzach ludzie piszą, że działa.

    TG

  • 56. Data: 2022-09-15 12:04:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 15 September 2022 at 06:38:41 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > To samo jest na allegro i w komentarzach ludzie piszą, że działa.
    >

    > TG
    przestan ściemniać
    to jest tylko 2400W mocy wyjściowej, czyli nadaje się na kemping a nie do domu

  • 57. Data: 2022-09-16 19:39:25
    Od: Marek Tomaszewski <m...@a...pl>

    W dniu 6.09.2022 o 16:29, heby pisze:
> [...]
    >
    > Jak jest sieć, i jak jest naładowany akku, to nadmiar PV ma być wciskane
    > do wyjścia 230V a nie odpinane przekaźnikiem.

    https://docplayer.pl/13215910-Pspower-multifal-basic
    -pv.html

    Niestety już nie produkowany. Mam taki i działa punkt 4.

    --
    Marek Tomaszewski

  • 58. Data: 2022-09-17 19:27:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 15 września 2022 o 12:04:29 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

    > przestan ściemniać
    > to jest tylko 2400W mocy wyjściowej, czyli nadaje się na kemping a nie do domu
    O ile prościej by było jakbyś odpowiada tylko wtedy jak by ciebie ktoś pytał.

  • 59. Data: 2022-09-17 23:01:58
    Od: a a <m...@g...com>

    znów doopę zawracasz spamerze

    producent oferuje to na kemping, a spamer reklamuje do domu
    producent pokazuje, że nadaje się to do zasilania lodówki, lampki, laptoka, monitora
    tylko

    a ściemniarz doopę zawraca na okrągło i kit wciska

    niech kit wciska do swojej doopy