  • 71. Data: 2022-09-15 08:06:39
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Mnie to ile zarabiają nie przeszkadza, pod warunkiem że na dyrektora
    > byłby konkurs i człowiek "z rynku" a nie krewny ministra energetyki.

    Pełna zgoda.

    > Energi żadnej reklamy nie widziałem. U mnie jest PGE

    A u mnie Enea.
    Ale reklamy Energii i tak widzę/słyszę co chwilę.

  • 72. Data: 2022-09-15 08:08:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Plus jest jak piszemy o budynku gospodarczym. Jak o mieszkalnym, to
    > nagrzane ściany czy podłogi po zaprzestaniu ogrzewania zaczną oddawać tą
    > energię.

    Po wyłączeniu ogrzewania, to ona już niekoniecznie jest potrzebna,
    inaczej nikt by ogrzewania nie wyłączał.

    Efekt jednak jest taki jak opisałm.
    Zapodaj ile płacisz za ogrzewanie z użyciem wody, wtedy pogadamy.

  • 73. Data: 2022-09-15 08:16:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Sep 2022 11:45:03 +0200, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:
    > Mają wiele, jeśli zastępują bardziej smrodzące źródła emisji,
    > napędzane
    > paliwami kopalnymi.

    To tylko teoria nie mająca obecnie (ani w najbliższej przyszłości)
    nic wspólnego z praktyką w wielu miejscach na świecie np. w Polsce.
    Dlaczego zatem używasz tego jako poważny argument?

    --
    Marek

  • 74. Data: 2022-09-15 08:26:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2022 o 08:16, Marek pisze:

    > To tylko teoria

    Nie - to praktyka.
    Jeśli masz wątpliwości to przejdź się w jakieś zakorkowane miejsce w
    dużym mieście i postój i pooddychaj tam przez kilka godzin.

  • 75. Data: 2022-09-15 09:45:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 15 września 2022 o 08:08:12 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Po wyłączeniu ogrzewania, to ona już niekoniecznie jest potrzebna,
    > inaczej nikt by ogrzewania nie wyłączał.

    Ale przed włączeniem ściany były już nagrzane, chyba że mówisz o pierwszym sezonie
    grzewczym, jeśli akurat późną jesienią/zimą ktroś się wprowadza ;)

  • 76. Data: 2022-09-15 09:53:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2022 o 09:45, WS pisze:

    > Ale przed włączeniem ściany były już nagrzane,

    ???
    Letnim słońcem, czy o co chodzi?

    Bo dopóki ściany są na tyle nagrzane, że wystarczy to na ogrzanie
    powietrza w domu, to ogrzewania nie włączam, więc nie wiem o czym mowa i
    jaki to ma związek z tematem.

  • 77. Data: 2022-09-15 10:09:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 15 września 2022 o 09:53:51 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Bo dopóki ściany są na tyle nagrzane, że wystarczy to na ogrzanie
    > powietrza w domu, to ogrzewania nie włączam, więc nie wiem o czym mowa i
    > jaki to ma związek z tematem.

    Przecież nawet nocne obniżenie działa, jak spadnie 1-3 stopnie to automat sam
    uruchamia grzanie... Więc ściany nigdy się nie wychładzają jeśli mieszka się cały rok
    i ogrzewanie jest "włączone", czyli np. jak u mnie grzeje CWU, samo sprawdza temp. na
    zewnatz i w trybie lato resztki ciepła z grzania CWU idą w komin, normalnie w
    kaloryfery... Więc nie ma czegoś takiego jak włączenie / wyłączenie ogrzewania ;)

  • 78. Data: 2022-09-15 10:16:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2022 o 10:09, WS pisze:

> [...]
    zewnatz i w trybie lato resztki ciepła z grzania CWU idą w komin, normalnie w

    Chodzi Ci o to, że wodne co, to kosztowo dodatek do grzania cwu?
    LOL !!!!

    HINT: jest dokładnie odwrotnie, więc ew. zyski z resztek z grzania cwu
    możesz sobie pominąć w kalkulacjach.

    Podaj ile Cię kosztuje ogrzewanie gazem, a nie dorabiaj teorii kłócącej
    się z faktami.

    Grzanie wody w co + ścian/podłóg kosztuje i to sporo.
    Jego plusy są oczywiste, ale inne niż minimalizacja kosztów.

  • 79. Data: 2022-09-15 10:35:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-15 o 10:16, Cavallino pisze:
    > Grzanie wody w co + ścian/podłóg kosztuje i to sporo.
    Tyle samo co powietrzem, juz nie mówiąc że to najgorszy typ ogrzewania,
    wysusza powietrze, zły gradient temperatur no i ciągła wichura w
    mieszkaniu i hałas.

    --
    Janusz

  • 80. Data: 2022-09-15 10:43:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 15 września 2022 o 10:16:12 UTC+2 Cavallino napisał(a):

> [...]
    kaloryfery...
    > Chodzi Ci o to, że wodne co, to kosztowo dodatek do grzania cwu?

    ??? o to, że CWU wymusza włączenie kotłowni, czyli "ogrzewania" cały rok, więc
    niczego nie włączam/wyłączam, ściany są tylko akumulatorem ciepła, dłużej się
    nagrzewa, ale dłużej chłodzi

    > Podaj ile Cię kosztuje ogrzewanie gazem, a nie dorabiaj teorii kłócącej
    > się z faktami.

    ale ja nie twierdzę, że super tanio, tylko wygodnie ;)
    u mnie grzejniki tylko, brak podłogówek (poza łazienkami)

    natomiast stawiam, ze każde inne ogrzewanie jeśli utrzymuje temp. powietrza ~20
    stopni przez całą dobę, to nagrzeje również konstrukcje budynku (ściany, stropy).
    cudów nie ma... u mnie też przez powietrze się grzeje głównie