  • 61. Data: 2022-09-14 19:05:02
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 14 September 2022 at 18:39:07 UTC+2, r...@k...pl wrote:

    > Poza tym jest śmieszne podpieranie się materiału ze strony propagującej
    > elektryki. To tak jakby podpierać się TVP.
    elektryczne narzędzia na aku
    to nie jest zly pomysl
    pila tarczowa na aku
    piła łancuchowa na aku

    samochody elektryczne , wiadomo że to ściema, bo ladowanie wadliwe

    ale najwiekszy fake jest producenta tego traktora ,chamerykanskiego, którego
    reklamowal minister

    że zrobią traktor na aku

    to jest wielki belkot , gdy traktor wazy 3 tony, aku 1,5 tony
    i do ladowania potrzebna jest elektrownia

    a po roku aku do wymiany

    Równie dobrze mogą reklamować, że wyprodukują czolgi na aku, bo traktor to wersja
    czolgu, tyle, że bez pancerza
    a gąsiennice zastapiono kolami

    Po wojnie pola orały czołgi i dalo się

  • 62. Data: 2022-09-14 22:58:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.09.2022 o 14:50, Cavallino pisze:

    > Energia czego?
    >
    > Bo np. do nagrzania powietrza NIE JEST potrzebne tyle samo energii, co
    > do nagrzania powietrza, plus wody, ścian i wszystkiego innego wokół.

    A to wszystko inne w okół to nie pobiera energii?

  • 63. Data: 2022-09-15 07:21:11
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 14.09.2022 11:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Najsensowniej to by było gdyby nie rzadzili nami idioci ktorzy
    > doprowadzili do sytuacji ze energia moze zdrozec 10 krotnie w ciagu
    > roku...
    > W jaki sposób cokolwiek planowac w zyciu?

    Ja tam nie jestem zaskoczony i od początku znacznego przyspieszenia
    niszczenia obecnych walut (czyli od szopki kowidowej) spodziewałem się
    wzrostu cen (mądrzejsi ode mnie spodziewali się tego znacznie
    wcześniej). Teraz, mimo że mnie też to boli po kieszeni, mogę się
    pośmiać z tych, którzy cieszyli się że rząd o nas dba i zamknął nas w
    domu. Teraz m.in. za to płacimy.
    Dlatego planować możesz, ale bazować musisz na obecnych warunkach. Sam
    musisz się zastanowić do czego to doprowadzi, bo jeśli ktoś to
    przemyślał, to będzie to w tej chwili teoria spiskowa, bo wszystkie
    media mówią że jest pięknie i będzie jeszcze lepiej. Dzisiaj powiedzą,
    że inflacja będzie spadać, jutro ogłoszą że rośnie. Dziś powiedzą, że
    chcą walczyć z inflacją, jutro celowo podniosą koszty pracodawców o
    kilkadziesiąt procent.
    A jak już będziesz miał jakąś swoją teorię, to się nią kieruj nie
    zważając na innych, bo większość musi na tym stracić. Wszędzie działa to
    tak samo.

    Lukasz

  • 64. Data: 2022-09-15 07:30:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-09-2022 o 18:32, r...@k...pl pisze:
> [...]
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/

    > Czyli benzyna dużo efektywniejsza niż prąd, bo do naładowania baterii samochodu
    > potrzeba więcej niż 100% energii (+ straty na przesyle na liniach), a do
    > benzyniaka 70%.

    Tak, w zużyciu PRĄDU ice jest o 30% efektywniejsze niż bev.
    Z tą różnicą, że bev na tym prądzie przejedzie 100 km, a ice bez
    spalenia DODATKOWO benzyny przejedzie 0 km.

    Taka skromna różnica.....

    > Ale można dalej żyć mitami, że paliwo do elektryka jest tanie...

    LOL !!!!
    Albo że się potrafi rozumieć co się czyta.

  • 65. Data: 2022-09-15 07:30:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-09-2022 o 18:38, r...@k...pl pisze:

    > Poza tym jest śmieszne podpieranie się materiału ze strony propagującej
    > elektryki.

    Oczywiście, powinienem przecież cytować hejterów, żebu pokazać ich
    kłamstwa.....
    Moralność Kalego....

  • 66. Data: 2022-09-15 07:34:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-09-2022 o 22:58, nadir pisze:

    > A to wszystko inne w okół to nie pobiera energii?

    Pobiera, ale ilości dużo mniejsze.
    To jest niestety minus nagrzewania powietrzem, z uwagi na brak grzania
    przez promieniowanie, ścian czy podłóg tym łatwo nie nagrzejesz.

    Jedno rozpalenie kominka od razu daje pod tym względem lepszy efekt niż
    cały sezon grzewczy grzania powietrzem.

    Ale za to jest plus w postaci brak wydatkowania energii na to ich
    nagrzewanie, czyli niższych rachunków.

  • 67. Data: 2022-09-15 07:45:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.09.2022 07:34, Cavallino wrote:
    > Ale za to jest plus w postaci brak wydatkowania energii na to ich
    > nagrzewanie, czyli niższych rachunków.

    Plus jest jak piszemy o budynku gospodarczym. Jak o mieszkalnym, to
    nagrzane ściany czy podłogi po zaprzestaniu ogrzewania zaczną oddawać tą
    energię.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 68. Data: 2022-09-15 07:49:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.09.2022 12:52, Cavallino wrote:
    > Jak dla mnie wystarczy jak ich wynik się będzie kręcił koło 0, a
    > dyrektorzy z politycznego nadania będą zarabiać tak jak inni urzędnicy.

    Mnie to ile zarabiają nie przeszkadza, pod warunkiem że na dyrektora
    byłby konkurs i człowiek "z rynku" a nie krewny ministra energetyki.

    > HINT: Ile reklam Energi ostatnio widziałeś naookoło?

    Energi żadnej reklamy nie widziałem. U mnie jest PGE i z reklam to
    dołączają do rachunku kolejne strony opisujące "ile to UE podnosi te
    rachunki".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 69. Data: 2022-09-15 08:01:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.09.2022 12:47, Cavallino wrote:

    > Poproszę o jakąś wycenę takiej instalacji, wraz z całym osprzętem,
    > choćby w momencie umowy.
    > Bo chyba inaczej rozumiemy minimalne koszty.

    Ja na końcu zdania postawiłem znak zapytania, pytając czy przy takich
    rzeczach powinno się oszczędzać "jak najtaniej". Z resztą wydaje mi się
    że chcesz porównywać nieporównywalne. 20 lat temu to i maty grzewcze i
    podłogówki miały pewnie zupełnie inne ceny niż dzisiaj.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 70. Data: 2022-09-15 08:05:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > że chcesz porównywać nieporównywalne. 20 lat temu to i maty grzewcze i
    > podłogówki miały pewnie zupełnie inne ceny niż dzisiaj.

    Zapodaj te sprzed 20 lat, albo i obecne - jak wolisz.
    Albo cokolwiek, co potwierdzi te Twoje "minimalne koszty".