  • 51. Data: 2022-09-14 12:53:21
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Wyłącznie w opinii socjalisty, bo wyżej wymienione wredne symptomy
    > złowrogiego kapitalizmu są niezbędne do zachowania konkurencji rynkowej.
    >
    > Alternatywa to wprowadzenie monopolu i przymusowe upaństwowienie
    > całości.

    Problem w tym że ona już jest państwowa i przewala naszą kasę na lewo i
    prawo.
    Ale akurat na pilnowanie cen prądu dla odbiorców domowych nie może....

  • 52. Data: 2022-09-14 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Klima czy sam. elektr. nie ma wiele wspólnego z ekologią.

    Dokładnie, jedyne ekologiczne wyjscie to palenie weglem i wszystkim
    czym sie da (poza oponami) no chyba ze sa to nasze narodowe opony z
    debicy to wtedy tez mozna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 53. Data: 2022-09-14 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Sensowniejsza byłaby deregulacja. Przymusowa sprzedaż -
    > czegokolwiek - po ustawowo kontrolowanej cenie to pomysł rodem z
    > PRL.

    Najsensowniej to by było gdyby nie rzadzili nami idioci ktorzy
    doprowadzili do sytuacji ze energia moze zdrozec 10 krotnie w ciagu
    roku...
    W jaki sposób cokolwiek planowac w zyciu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 54. Data: 2022-09-14 12:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

> [...]
    > gospodarstwie domowym nie przekroczyłoby 2 MWh albo 90 proc.
    > zuĹźycia z poprzedniego roku. Po ich przekroczeniu gospodarstwo

    Mysle ze najserdeczniej dziekuja ci co zamontowali własnie pompy ciepła
    ;-DDD
    Beda sie grzali palac opony w warszawie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 55. Data: 2022-09-14 13:11:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.09.2022 12:27, r...@k...pl wrote:
    > Limit iluś-tam kwh na osobę (a nie gospodarstwo), powyżej którego cena prądu
    > byłaby rynkowa, to akurat w miarę sensowny pomysł.

    Limit dotyczy gospodarstwa -
    https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-kaczynski-prad-dl
    a-rodzin-przy-zuzyciu-do-2000-kwh-ze-stala-,nId,6283
    608

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2022-09-14 14:45:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-14 o 10:03, Cavallino pisze:

    > Fakty.
    Jakie k.wa fakty, banialuki opowiadasz i tyle, energia jest ta sama, nie
    twórz nowej fizyki.

    --
    Janusz

  • 57. Data: 2022-09-14 14:50:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-09-2022 o 14:45, Janusz pisze:

    > Jakie k.wa fakty, banialuki opowiadasz i tyle, energia jest ta sama,

    Energia czego?

    Bo np. do nagrzania powietrza NIE JEST potrzebne tyle samo energii, co
    do nagrzania powietrza, plus wody, ścian i wszystkiego innego wokół.

    Więc zależy do czego tą wodę wykorzystasz - jak do klimakonwektora to
    pewnie różnice będą mniejsze.
    Ale jak do kalafiorów czy podłogówki, to będą większe.

    I nie dlatego że energia jest inna, tylko że co innego nią grzejesz i na
    nieco innej zasadzie.

  • 58. Data: 2022-09-14 18:32:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Sep 2022 07:41:55 +0200, w <tfrpj2$akv$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > To jest tylko kolejne kłamstwo petrolheadów.
    >
    > https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/

    Czyli benzyna dużo efektywniejsza niż prąd, bo do naładowania baterii samochodu
    potrzeba więcej niż 100% energii (+ straty na przesyle na liniach), a do
    benzyniaka 70%.

    Ale można dalej żyć mitami, że paliwo do elektryka jest tanie...

  • 59. Data: 2022-09-14 18:37:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Jakiś związek z tym o czym pisałem?
    > https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/jaki-jest-sla
    d-emisyjny-przy-produkcji-ogniw-li-ion-ile-powstaje-
    co2-przy-produkcji-1-kwh-baterii-opracowanie/

    Niezłe bajki. Podoba mi się założenie zerowego śladu emisyjnego materiałów do
    produkcji ogniw. Bo przecież one same się wydobywają i dojeżdżają do fabryki
    ogniw. Ekologicznie oczywiście! Dopiero tam powstaje ślad emisyjny.

  • 60. Data: 2022-09-14 18:38:27

    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > https://elektrowoz.pl

    Poza tym jest śmieszne podpieranie się materiału ze strony propagującej
    elektryki. To tak jakby podpierać się TVP.