  • 81. Data: 2022-09-15 10:43:53
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2022 o 10:35, Janusz pisze:
    > Tyle samo co powietrzem,

    No właśnie nie, bo powietrze je nagrzewa słabo, żeby nie powiedzieć
    prawie wcale.

  • 82. Data: 2022-09-15 10:57:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2022 o 10:43, WS pisze:
> [...]
    uruchamia grzanie... Więc ściany nigdy się nie wychładzają jeśli mieszka się cały rok
    i ogrzewanie jest "włączone", czyli np. jak u mnie grzeje CWU, samo sprawdza temp. na
    zewnatz i w trybie lato resztki ciepła z grzania CWU idą w komin, normalnie w
    kaloryfery...

    > ??? o to, że CWU wymusza włączenie kotłowni, czyli "ogrzewania" cały rok,

    Nie ma reguły.
    Ja mam cwu, a grzanie wyłączone.
    A poprzez ogrzewanie rozumiem pracę całego układ CO, a nie jego
    niewielką część (kocioł w trybie grzania cwu).

    > ale ja nie twierdzę, że super tanio,

    To o czym ta dyskusja?

    > natomiast stawiam, ze każde inne ogrzewanie jeśli utrzymuje temp. powietrza ~20
    stopni przez całą dobę,

    Kto powiedział, że całą dobę?
    Nocą 20 stopni jest zbędne.

    > to nagrzeje również konstrukcje budynku (ściany, stropy).

    Owszem.
    Ale minimalnie.
    I pewno mocno powierzchniowo.

    > cudów nie ma... u mnie też przez powietrze się grzeje głównie

    Zależy co, ale przy wodnym raczej się mylisz.

  • 83. Data: 2022-09-15 11:11:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 15 września 2022 o 10:57:25 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Nie ma reguły.
    > Ja mam cwu, a grzanie wyłączone.
    > A poprzez ogrzewanie rozumiem pracę całego układ CO, a nie jego
    > niewielką część (kocioł w trybie grzania cwu).

    U mnie nie ma sensu wyłączać, tzn. ustawienie 19 na termostacie jest OK na cały rok.
    Powyżej 19 (lato) po prostu nic poza CWU nie włącza się ( pompa CO)
    Jest tylko ten tryb "lato" o którym może niejasno wspominalem - rozni sie tylko
    traktowaniem ciepla resztkowego z grzania CWU albo w komin (bo goraco i nie chce
    jeszcze dogrzewac), w sezonie grzewczym w grzejniki (granice temp. zewnetrznej trybu
    lato mozna ustawic, np. na 15 stopni). Raz się ustawia i zapomina...

    > Owszem.
    > Ale minimalnie.
    > I pewno mocno powierzchniowo.
    > Zależy co, ale przy wodnym raczej się mylisz.

    A jaką temp. ma mieć np. ściana wewnętrzna, strop , jak wokól non-stop jest 20
    stopni?

  • 84. Data: 2022-09-15 11:17:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2022 o 11:11, WS pisze:

    > A jaką temp. ma mieć np. ściana wewnętrzna, strop , jak wokól non-stop

    Tłumaczę, ze nie non-stop.
    Już nie mówiąc o tym, że z drugiej strony ściany jest np. -20, a
    ocieplenie wszystkiego nie zaizoluje.

    >jest 20 stopni?

    Powierzchnia wewnętrzna 20 stopni.
    A środek - zależy od tego jakie temperatury były wcześniej.

    Jak wyłączysz grzanie, to temperatura szybko spadnie do np. 18 czy 17 -
    obstawiam że to jest bardziej zbliżone do temperatury ściany.

    Ale chodziło o udział promieniowania przy ogrzewaniu wodnym.
    Czyli czegoś co przy powietrznym nie występuje.
    A to ono głównie nagrzewa ściany, podłogi i stropy.

  • 85. Data: 2022-09-15 11:59:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 15 September 2022 at 07:45:30 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
    > Plus jest jak piszemy o budynku gospodarczym. Jak o mieszkalnym, to
    > nagrzane ściany czy podłogi po zaprzestaniu ogrzewania zaczną oddawać tą
    > energię.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    bełkot
    po zaprzestaniu ogrzewania, ściany, sufit, a nie podłogi dzialają jako akumulator
    ciepła, ale szybko tracący cieplo, czyli temperaturę,
    gdyż zostaly ogrzane przez konwekcję, a nie nagrzane, do temperatury pomieszczenia, a
    nie wyższej.

    Czyli pomieszczenie zacznie się wychladzać i to szybko, co latwo sprawdzić,
    zakręcając kaloryfer w pokoju.

    Należy się naumieć nt. ropzkladu temperatury w ogrzewanym pomieszczeniu.
    Najcieplej jest pod sufitem.
    Podloga jest najchlodniejsza

    Pokój to nie kalorymetr

    Funkcję akumulatora ciepła może pelnic jedynie piec kaflowy w pokoju, rozgrzany
    podczas palenia do 500 C wewnątrz
    i zamykając drzwiczki paleniska i popielnika, aby zablokować przeplyw powietrza,
    wyprowadzający wewnętrzne cieplo do komina.

    Na zewnątrz, nagrzany piec kaflowy potrafi parzyć

    Dziadek palil w piecu kaflowym koksem i piec byl zawsze tak rozgrzany że parzył, ale
    trzymal cieplo całą noc do rana.

  • 86. Data: 2022-09-15 12:20:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.09.2022 08:06, Cavallino wrote:
    > Ale reklamy Energii i tak widzę/słyszę co chwilę.

    Jadąc ostatnio na Dolny Śląsk, co 5 km mija się takie billboardy -
    https://www.google.pl/search?q=billboardy+misja+m%C4
    %99%C5%BCczyzny&tbm=isch

    Jadąc 8-ką a potem E67, po godzinie idzie się porzygać od widoków.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 87. Data: 2022-09-15 12:22:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.09.2022 08:05, Cavallino wrote:
    > Zapodaj te sprzed 20 lat, albo i obecne - jak wolisz.
    > Albo cokolwiek, co potwierdzi te Twoje "minimalne koszty".

    Chyba się nie rozumiemy. Jak napisałem "minimalne koszty" w odniesieniu
    do wybrania mat zamiast instalacji z wodą - która zakładam byłaby droższa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 88. Data: 2022-09-15 12:33:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Chyba się nie rozumiemy. Jak napisałem "minimalne koszty" w odniesieniu
    > do wybrania mat zamiast instalacji z wodą - która zakładam byłaby droższa.

    A ile razy?
    Bo jeśli np. (strzelam) 5 tys wobec 20 tys to minimalne koszty
    (minimalna różnica) to nie mamy o czym dyskutować.
    Dla mnie to by była różnica zasadnicza.

  • 89. Data: 2022-09-15 12:57:29
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła (podali cennik)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.09.2022 08:19, Mateusz Bogusz wrote:
    > "Przewidujemy mechanizmy, które będą zachęcały do tego, by to zużycie
    > energii było niższe - mówił. Jak miałoby to wyglądać?

    Od 2023 ceną energii czynnej (bez dystrybucji)

    Do 2000kWh - 0,4zł.
    Powyżej 2000kWh - 2zł

    https://wiadomosci.wp.pl/stala-cena-pradu-do-2000-kw
    h-kto-zaplaci-wiecej-6812253395077856a

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 90. Data: 2022-09-15 13:09:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 15 September 2022 at 12:57:31 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:

    > Od 2023 ceną energii czynnej (bez dystrybucji)

> [...]
    wp to spam
    gdzie jest decyzja rządu, parlamentu, gdzie jest urzedowy link, a nie spamowy ?

    W sprawach strategicznych nie wolno publikować fake'u i wywoływac niepokoje
    spoleczne.