    From: "Henryem" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Taras z konglomeratu
    Date: Tue, 24 Apr 2012 11:56:09 +0200

    Użytkownik "Henryem" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4f967710$0$1310$65785112@news.neostrada.pl...

    > Znalazłem w szufladzie kawałek przykładowego panela z konglomeratu i myślę
    > , że spokojnie mozna te 1mm rowki potraktować myjką wysokociśnieniową
    >
    > http://www.praktyczny.eu/kategorie.html?cat_id=39

    Jak czyścić takie panele:
    Okresowe czyszczenie gwarantuje pozostanie tarasu w odpowiednim stanie.
    Zalecane jest mycie tarasu dwa razy w roku, po zimie oraz w trakcie sezonu
    letniego. Używać do tego celu należy detergentów takich jak mydło z wodą
    oraz szczotki o grubym włosiu. Zalecane jest również czyszczenie przestrzeni
    między deskami w celu uzyskania odpowiedniego drenażu i wentylacji.
    Sposoby czyszczenia w szczególnych przypadkach:
    Rysy i zadrapania - Lekkie zadrapania lub rysy nie mają większego wpływu na
    wygląd deski tarasowej. Szczotka z lekkim metalowym włosiem bądź
    drobnoziarnisty papier ścierny wystarczą aby usunąć tego typu zadrapania.

    Brud i zanieczyszczenia - powierzchnię należy spryskać wodą, najlepiej z
    węża ogrodowego, celem usunięcia wierzchniej warstwy zabrudzeń. Następnie za
    pomocą ciepłej wody z mydłem i miękkiej szczotki usunąć pozostały brud z
    całej powierzchni tarasu.

    Olej, tłuszcz, jedzenie - wszystkie resztki jedzenia lub oleju należy usuwać
    jak najszybciej po zabrudzeniu. Powierzchnia musi być wyczyszczona
    najpóźniej siedem dni od zanieczyszczenia, aby mogła podlegać gwarancji.
    Tego typu zabrudzenia usuwać można za pomocą wody z lekkim detergentem (
    mydło ) oraz szcztoki/gąbki. Jeśli zabrudzenie będzie pozostawać, po
    wyschnięciu należy użyć drobnoziarnistego papieru ściernego.