  • 11. Data: 2013-05-17 11:50:01
    Temat: Re: Temat rzeka - pralka.
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2013-05-16 09:59, Ryba pisze:

    > Ciekawy sposób, trochę czasochłonny ale kiedyś na pewno wypróbuję :)

    No nie do końca, bo łatwiej (szybciej) jest powiesić wyprostowane :)

    --
    radar

  • 12. Data: 2013-05-19 15:42:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Padł nam programator w Polarze, koszt nowego ponad 3 stówki. Jako że
    sytuacja gówniana (jeden roczniak produkuje, drugi niedługo się
    wykluwa), kupiliśmy szybko używane szkopskie miele za 5 stówek. Pierze
    cicho, jedynie przy wirowaniu jest głośno ale to raczej nie do
    uniknięcia. Jak się chce mieć suche ciuchy to się włącza program
    wirowania jeszcze raz po praniu. Prasuję 10% wsadu więc nie mam
    pojęcia czy to co wychodzi z pralki dobrze się prasuje czy nie :>
    Części można kupić bez problemu, po 3 latach małżonce zbrzydła
    uszczelka pod deklem więc kupiłem nową. Nie wiem czy łożyska są
    wymienne, pewnie tak, ale póki co nie wnikałem bo nie słychać ich. 2
    pralki dziennie to standard, pralka działa u nas 4 lata i na razie nie
    wygląda jakby miała padać. Nie wiem czy jest ekonomiczna, przy koszcie
    jaki generuje potomstwo w zasadzie wisi mi to. Piorę w niskich
    temperaturach jak jest możliwość i na tym oszczędzam ;)
    Kupna nowego szajsunga czy innego beko nawet nie rozważam, patrząc jak
    się pałują znajomi mówię stanowcze NIE ;)

    L.

  • 13. Data: 2013-05-19 16:17:54
    Temat: Re: Temat rzeka - pralka (ładowana od góry)
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-15 00:10, Qlfon pisze:
    > Witam, mój 10-letni Ariston po raz kolejny ostatnio głupieje i chyba
    > czas rozejrzeć się za czymś nowszym w jego miejsce.

    Pozwolicie, że się podepnę.
    Sytuacja podobna, 17 letni Whirlpool ładowany od góry ulega
    biodegradacji (urwało się mocowanie teleskopa, na razie na śrubie
    przykręcone ale jest ich jeszcze 3 i nie wiadomo kiedy pękną).

    W tych od góry za dużo wyboru nie ma. Bosch jest Mastercookiem z innym
    logiem, na Mastercooka czyli Wrozamet trochę narzekają. Pozostaje chyba
    kupić nowego Whirlpoola lub Elektroluxa. Jest jeszcze AEG ale czy warto
    dopłacać aż tyle jak większość sprzętu ma teraz zaprogramowany podobny
    czas działania?
    Elektroluxy mają mnóstwo opinii w porównywarkach pisanych na zlecenie
    więc nie ma co czytać, stąd pytanie tutaj (może nie wskoczy jakiś PR).
    Wstępnie wybrane modele to Electrolux EWB105405W, Electrolux EWT1066TDW,
    Whirlpool AWE 8026 P, Whirlpool AWE 9026 P.

    Głównie zależy na:
    - układzie wyważania prania aby nie biegała po łazience,
    - programator na którym widać co się dzieje (może być mechaniczny ale
    niech się kręci, prostsze modele nie pokazują na jakim są etapie)
    - pojemniki na proszek/płyn łatwo demontowane do mycia
    - i w miarę możliwości konstrukcja zapewniająca po gwarancji możliwość
    napraw i dostęp do części (ach te zaprogramowane zużycie w 2 lata).

    Ktoś ma, używa te modele?

    Irokez

  • 14. Data: 2013-05-19 20:46:11
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Kurcze, używka to raczej nie przejdzie:( Ale może podaj źródła na
    wszelki wypadek....
    Na razie wybór padł na Bosch WAS28463PL z dodatkową gwarancją do 5 lat.
    Tylko się drapię po głowie znów i zastanawiam czy za te same pieniądze
    co ww. pralka i gwarancja nie wziąć czegoś z serii Home Professional?

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 15. Data: 2013-05-19 22:50:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On May 19, 8:46 pm, Qlfon <r...@l...pl> wrote:
    > Kurcze, u ywka to raczej nie przejdzie:( Ale mo e podaj r d a na
    > wszelki wypadek....

    Novotronic W 120, do wyguglania dość łatwe. Ale pewnie lepsze są,
    brałem tą bo musiałem mieć tu i teraz :>
    A dlaczego używka nie przejdzie? Z powodów że używana i niewiasta
    światopoglądowo odrzuca?
    Zawsze można nówkę wziąć, chyba około 5k kosztują, kto wie może to się
    i opłaci na dłuższą metę. Te nowe ponoć mają silnik indukcyjny pędzony
    falownikiem i są naprawdę wypasione ;)

    L.

  • 16. Data: 2013-05-19 22:56:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 May 2013 13:50:38 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > A dlaczego używka nie przejdzie? Z powodów że używana i niewiasta
    > światopoglądowo odrzuca?

    Z identycznych powodów, z jakich "nie przejdą" czyjeś majtki, czyjś
    recznik, grzebień i czyjaś szczoteczka do zębów.
    Popieram Twego przedmówcę.
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

  • 17. Data: 2013-05-19 23:01:25
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-05-19 22:50, Lisciasty pisze:

    > Novotronic W 120, do wyguglania dość łatwe. Ale pewnie lepsze są,
    > brałem tą bo musiałem mieć tu i teraz :>
    > A dlaczego używka nie przejdzie? Z powodów że używana i niewiasta
    > światopoglądowo odrzuca?
    Nie inaczej:)
    > Zawsze można nówkę wziąć, chyba około 5k kosztują, kto wie może to się
    > i opłaci na dłuższą metę. Te nowe ponoć mają silnik indukcyjny pędzony
    > falownikiem i są naprawdę wypasione ;)
    Z tą dłuższą metą to bym nie przesadzał jednak, chciałbym żeby te 5-8
    lat dała radę i już. A co do silników to tylko takie obecnie biorę pod
    uwagę. może jestem w "mylnym błędzie" i to nie jest technologia
    odpowiednia do pralki ale jakoś czuję że eliminacja zbędnych elementów
    ruchomych może trwałości pomóc.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 18. Data: 2013-05-19 23:12:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On May 19, 10:56 pm, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
    > Z identycznych powodów, z jakich "nie przejdą" czyjeś majtki, czyjś
    > recznik, grzebień i czyjaś szczoteczka do zębów.
    > Popieram Twego przedmówcę.

    Rozumiem, że samochody kupujesz tylko w salonie? Przecież używany
    samochód ma wypierdziane fotele, być może ktoś w nim rzygał, czy może
    (o zgrozo!) uprawiał seks w brudnych gaciach. Że o wożeniu psa, śmieci
    i gruzu nie wspomnę :] Tysiące ludzi kupujących w szmateksach to
    pewnie margines dla Ciebie, a używane łachy pewnie trudniej doczyścić
    niż pralkę :>

    L.

  • 19. Data: 2013-05-20 00:03:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 19 Maj, 23:01, Qlfon <r...@l...pl> wrote:
    > odpowiednia do pralki ale jakoś czuję że eliminacja zbędnych elementów
    > ruchomych może trwałości pomóc.

    Eeee... przekaźniki mechaniczne są używane nadal w energetyce i mają
    się bardzo dobrze, tak że według mnie bardziej zawodnym elementem może
    być ten wybajerzony falownik, bo jakieś większe przepięcie może go
    ubić ;)

    L.

  • 20. Data: 2013-05-20 00:45:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 May 2013 14:12:18 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > i gruzu nie wspomnę :] Tysiące ludzi kupujących w szmateksach to
    > pewnie margines dla Ciebie, a używane łachy pewnie trudniej doczyścić

    Samochód używany miałam ostatnio za komunizmu - uwarunkowania były takie a
    nie inne, wiadomo, przydziały na nowe mieli tylko uprzywilejowani.
    Obecnie kupuję niedrogie (aktualnie Dacia Logan kombi, bardzo dobry
    samochód, chwalę i polecam), ale jednak nowe samochody zamiast używanych
    wypasionych marek. Nie kupuję używanych ubrań, a już absolutnie bielizny i
    obuwia itp, wolę nie kupić wcale i chodzić w starych ale moich od nowości.
    Brzydzę się używanymi pralkami/zmywarkami, ponieważ nie ma możliwosci ich
    dokładnego odkażenia, a co ludzie wkładają do pralki/zmywarki wiem od
    serwisantów. Przerażają mnie też pralnie publiczne i w akademikach np - tam
    jeden pierze buty, a drugi zaraz po nim majtki...