  • 21. Data: 2013-03-16 13:38:57
    Temat: Re: To normalne, czy ja mam takiego farta?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > Tak, ale to wcale nie znaczy, że to normalne :-)
    > Po prostu całą ta branża z małymi wyjątkami jest chora. Wszyscy
    > zarabiają tyle, że klienta mają gdzieś.

    masz rację mają w dupie bo za te gówniane pieniądze nie ma sensu sie czasem
    wysilać.

    Jakbyś chciał poświecić zadaniu tyle czasu ile trzeb to by żaden klient cie
    eni zatrudnił do roboty bo znalazła by tanich super konkurencyjnych
    wykonawców za najbliższą stodołą.

  • 22. Data: 2013-03-16 15:27:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > masz rację mają w dupie bo za te gówniane pieniądze nie ma sensu sie
    > czasem wysilać.

    Pracowałem trochę w wykończeniówce i pieniądze jakie zarabiałem były dalekie
    od gównianych, ale może to kwestia pracy - za gównianą pracę gówniane
    pieniądze.

    > Jakbyś chciał poświecić zadaniu tyle czasu ile trzeb to by żaden klient
    > cie eni zatrudnił do roboty bo znalazła by tanich super konkurencyjnych
    > wykonawców za najbliższą stodołą.

    Nie wiem, może czasem tak jest. Ja jako wykonawca na takich klientów nie
    trafiałem, ani jako inwestor nie kierowałem się ceną.

    A co do czas to wybacz, ale często to pierdolenie. Gniazdko z zamienionymi
    przewodami montuje się tyle samo czasu co poprawnie. Dziurę w stropie tyle
    samo czasu się wycina w dobrym miejscu jak i błędnym. Tyle samo czasu
    zajmuje przycięcie listwy na wymiar albo 5cm za krótko itd. Jeśli ktoś ma
    problem zrobić coś za pierwszym razem poprawnie to niech lepiej tego nie
    robi wcale.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2013-03-16 15:49:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    >
    > Pracowałem trochę w wykończeniówce i pieniądze jakie zarabiałem były
    > dalekie od gównianych, ale może to kwestia pracy - za gównianą pracę

    byc może było to dawno temu...

    naprawdę w tej chwili jest koszmarna konkurencja i ceny są duszone poniżej
    sesnu.

    > Nie wiem, może czasem tak jest. Ja jako wykonawca na takich klientów
    > nie trafiałem, ani jako inwestor nie kierowałem się ceną.

    No niestety ale cieżko jest znaleźć teraz inwestorów którzy chcą spokojnie
    zapłacić za jakość. Większość szuka najtańszego, a najtańsi sa zwykle
    partacze niestety.

> [...]
    > za krótko itd. Jeśli ktoś ma problem zrobić coś za pierwszym razem
    > poprawnie to niech lepiej tego nie robi wcale.

    masz rację, ale jak ktoś robi tanio to robi szybko a jak szybko to zwykle
    nie ma czasu na myślenie nad tym czy robi dobrze. :)

  • 24. Data: 2013-03-16 17:19:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > byc może było to dawno temu...

    Ano prawie 10 lat, ale na śląsku niewiele się zmieniło. Zwykle albo ktoś nie
    robi nic, ale jak już robi remont to mają być przysłowiowe marmury.

    > naprawdę w tej chwili jest koszmarna konkurencja i ceny są duszone poniżej
    > sesnu.

    Nie rozumiem tego. Tutaj nikt kto się buduje nie pyta o cenę tylko bierze
    dowolna ekipę jaka ma czas i płaci ile sobie zażyczą.

    Nie brałem zbyt wielu ekip bo większość robiłem samemu, ale nigdy nie
    zaczynałem rozmowy od za ile ale na kiedy i nigdy nie negocjowałem ceny.
    Dookoła wszyscy mają problemy nie tylko z fachowością, ale przede wszystkim
    z terminowością. Nie ma wolnych ekip niezależnie czy chodzi o murarkę,
    elektrykę czy malowanie ścian.

    I nie pomagają nawet pisemne umowy i kary umowne, ekipy uciekają w trakcie
    roboty i mówią wprost możemy panu zapłacić tych 10% kary bo złapaliśmy
    lepszą robotę więc nam się opłaca, ale jak zapłacimy karę to już nie
    wrócimy, a wtedy nikt panu nie dokończy, a tak my do pana wrócimy jak nam
    się skończy lepsza fucha. Czasem rzeczywiście wracają po kilku miesiącach a
    czasem zmieniają numer telefonu i tyle.

    Skrajny przypadek to elektryk który pociągnął wszystkie kable od gniazdek i
    włączników do tablicy i zwiał bez wzięcia zapłaty mówiąc że on tego do
    rozdzielni nie podłączy. I znajdź teraz ekipę która zechce wziąć taka
    niedokończoną robotę gdzie końcówki nie są nawet oznaczone nie mówiąc o
    jakimkolwiek projekcie.

    > No niestety ale cieżko jest znaleźć teraz inwestorów którzy chcą spokojnie
    > zapłacić za jakość. Większość szuka najtańszego, a najtańsi sa zwykle
    > partacze niestety.

    Ty piszesz o Krakusach wygnanych ze Szkocji za skąpstwo :-) a ja o Ślązakach
    którzy mawiają "langsam aber sicher" :-)

    Ano prawda

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2013-03-16 21:25:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > przede wszystkim z terminowością. Nie ma wolnych ekip niezależnie czy
    > chodzi o murarkę, elektrykę czy malowanie ścian.

    chyba emigruję na Śląsk :)

  • 26. Data: 2013-03-17 12:05:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2013 21:25:24 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > chyba emigruję na Śląsk :)

    I się dowiesz gdzie emigrują Krakusy wywalone za skąpstwo ;)

    --
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna