    Subject: Re: Tornad faktycznie chyba jest na grupie fizyka :-)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: KIKI <h...@u...dl>
    Date: Tue, 11 Apr 2017 14:54:02 +0200

    On 11.04.2017 12:06, Tornad wrote:
> [...]
    widoczne całkowite zacmienie Slonca.

    > Tak jak piszsz prawi ta pop..na teoria. Ale ja dotad nie spotlalem osoby,
    > ktoraby to zakrzywianie się przestrzeni potrafila jakos zrozumiale wyjasnic.

    Hehe.

    Jest coś takiego jak splątanie kwantowe próżni. Próżnia jako taka
    posiada minimalną energię, taką na jaką pozwala mechanika kwantowa.
    Przyjmijmy, że w próżni bez ładunków elektrycznych jest pole Higsa,
    które jest niezerowe. To ma nawet swoją nazwę - spontaniczne łamanie
    symetrii. Możemy sobie od niego pożyczać energię lub mu dawać, a to pole
    nawet tego nie zauważy. Wynika to z zasady nieoznaczoności że DxDp >= h/2pi.

    Teraz wychodzę... później wyjaśnię o co chodzi z tym splątaniem
    kwantowym próżni :-)