    From: " skryba" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Trawnik bezobsługowy
    Date: Thu, 19 Apr 2012 06:20:31 +0000 (UTC)

    Uncle Pete <p...@i...waw.pl> napisał(a):

    > Chcesz powiedzieć, że należy wypielęgnować to, co tam już jest?

    Mniej więcej.

    > Obawiam się, że kosiarką nic się nie zrobi - na tej działce już żadna trawa
    > nie rośnie, wszystko jest pokryte grubym filcem z suchej trawy sprzed lat.

    Czyli możesz po tym chwastniku biegać na bosaka,
    bo pod stopami masz naturalny dywan.
    :-))
    Teraz jest pokryte, ale niebawem wylezą spod dywanu
    roślinki, które rosną tam corocznie. Inaczej dywan by
    nie powstał.

    > Musiałbym go jakoś usunąć, a po usunięciu nie jestem pewien, czy
    > cokolwiek tam samo wyrośnie.

    Masz nadmiar kasy rób co chcesz.
    Nie masz nadmiaru, to zaryzykuj najtańszą metodę
    o czym wcześniej napisałem.
    Jeśli do tej pory zawsze coś tam rosło, to będzie rosło nadal.
    Do pierwszego pokosu masz - powiedzmy 3 tygodnie.
    Możesz teraz zastosować środek przeciw chwastom,
    a po 3 tygodniach od oprysku wykonaj pokos (nie wcześniej).
    Tak samo przed ostatnim pokosem późno jesiennym.
    Po kilku latach takiego postępowania efekt
    powinien być japoński - "jako tako" pozytywny.
    Oczywiście o ile masz czas i ochotę czekać kilka lat.
    Wydaje mi się to najtańszą metodą.
    Jeszcze jedno ważne - kosiarka z koszem i cały pokos
    na kompostownik.
    Dotychczasowy "dywan" już nie będzie zasilany
    zieloną masą pokosu więc z biegiem czasu rozłoży
    się i zostanie skonsumowany przez rosnącą roślinność.

    Pozdrawiam alternatywnie.
    skryba