    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Trawnnik podlewać w słońcu czy nie podlewać.
    Date: Wed, 23 May 2012 05:32:18 -0700 (PDT)

    W dniu środa, 23 maja 2012 14:05:48 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    > No właśnie o to chodzi że z rana daje niemal taki sam efekt jak wieczorem.
    > Rano jeszcze rosa jest. Chodzi mi o podlewanie w ciągu dnia aby nie dopuścić
    > do wysuszenia.
    > Z tego co czytam "tu i tam" to zdania są podzielone. Są tacy co nie
    > przejmują się, podlewali zawsze w słońcu byle tylko nie wyschło i mają
    > piekne bujne trawniki. Może trawy nie da się poparzyć tak bardzo jak inne
    > rośliny.

    Na Twoim miejscu b ym sie nie przejmował tylko podlewał cały dzień.
    W marcu zeszłego roku robiłem trawnik ok 4- arów. Na istniejący ale dośc nierówny
    trawnik nawiozłem tak do 10cm ziemi, rograbiłem, zawalcowałem, posiałem trawe,
    przegrabiłem, ponownie przewalcowałem. było podobnie jak u Ciebie pierwsza trawa
    zaczeła wschodzic nieregularnie, puste place, jakies chwasty. Podlewałem to dość
    solidnie, jakis zraszacz z biedronki podłączony do węza i przestawiany co kawałek w
    inne miejsce. Lasłem rano, wieczorem, czasami i w południe. Jak pierwsza trawa
    wzeszła to starałem się nie dopuścic do tego aby było sucho. Trawa systematycznie się
    zagęszczała, póxniej pierwsze koszenie, drugie, chasty po koszeniach znikły . Po
    pierwszym koszeniu podsypałem nawozem, poźniej już tak regularnie nie podlewałem.
    Teraz mam trawnik jak marzenie, piekna gęsta soczysta trawa. Nasiona kupowałem takie
    trochę droższe, kupiłem takie z największa zawartościa kostrzewy czerwonej jeśli sie
    nie myle.
    Z racji tego ze ja trawnik robiłem w marcu, trawe siałem chyba na poczatku kwietnia
    to pierwsze 6 tygodni było podobnie jak u Ciebie. Ale w maju jak ruszyła to kosic nie
    nadązałem;) Tak od maja do połowy sierpnia to musze kosić minimum dwa razy w
    tygodniu.