  • 1. Data: 2012-05-23 11:18:09
    Temat: Trawnnik podlewać w słońcu czy nie podlewać.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Na 7 arach po orce jesiennej i wiosennym bronowaniu odchwaszczaniu i
    równaniu deską z gwoździami wysiałem naprzemian wzdłuz i wszerz nasiona
    które następnie zagrabiłem w celu zmieszania z ziemią i przejechałem walcem
    wzdłuż i wszerz.
    Trawa zaczęła juz kiełkować i robi się powoli zielono ale są plamy w których
    wyraźniej mniej widać zielonego lub nawet wogóle brakuje mi tego zielonego a
    tylko pojedyncze kiełki.
    Trawnik zasiałem w sobotę dwa tygodnie temu i akurat przyszły deszcze na
    przemian ze słabym słońcem i trwało to tak cały tydzień. To była idealna
    pogoda dla wykiełkowania trawnika ale następny tydzień ani kropli z nieba
    więc zaczęły pojawiać się suche miejsca.
    Zacząłem więc podlewać trawnik. Podlewam wieczorem ale to pomaga w
    utrzymaniu wilgotności tylko do godziny 10 rano i znów przez cały dzień
    słońce robi swoje i wysusza ziemię a i kolejne miejsca suche się pojawiają.

    Pytanie. Czy podlewanie w ciągu dnia przy pełnym słońcu pomoże czy
    zaszkodzi? Nie chciałbym aby moja praca i 18kg nasion poszło na marne.
    Źdźbła osiągnęły juz wysokość około 2-4cm.

    Marek

  • 2. Data: 2012-05-23 13:24:50
    Temat: Re: Trawnnik podlewać w słońcu czy nie podlewać.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 May 2012 11:18:09 +0200 osobnik zwany 4CX250
    wystukał:

    > Pytanie. Czy podlewanie w ciągu dnia przy pełnym słońcu pomoże czy
    > zaszkodzi?

    podlewaj z rana. w słońcu poparzysz trawę a i woda odparuje zanim
    cokolwiek nawilzy

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2012-05-23 14:05:48
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Dnia pięknego Wed, 23 May 2012 11:18:09 +0200 osobnik zwany 4CX250
    > wystukał:

    > podlewaj z rana. w słońcu poparzysz trawę a i woda odparuje zanim
    > cokolwiek nawilzy

    No właśnie o to chodzi że z rana daje niemal taki sam efekt jak wieczorem.
    Rano jeszcze rosa jest. Chodzi mi o podlewanie w ciągu dnia aby nie dopuścić
    do wysuszenia.
    Z tego co czytam "tu i tam" to zdania są podzielone. Są tacy co nie
    przejmują się, podlewali zawsze w słońcu byle tylko nie wyschło i mają
    piekne bujne trawniki. Może trawy nie da się poparzyć tak bardzo jak inne
    rośliny.

    Marek

  • 4. Data: 2012-05-23 14:32:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 maja 2012 14:05:48 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

> [...]
    > przejmują się, podlewali zawsze w słońcu byle tylko nie wyschło i mają
    > piekne bujne trawniki. Może trawy nie da się poparzyć tak bardzo jak inne

    Na Twoim miejscu b ym sie nie przejmował tylko podlewał cały dzień.
    W marcu zeszłego roku robiłem trawnik ok 4- arów. Na istniejący ale dośc nierówny
    trawnik nawiozłem tak do 10cm ziemi, rograbiłem, zawalcowałem, posiałem trawe,
    przegrabiłem, ponownie przewalcowałem. było podobnie jak u Ciebie pierwsza trawa
    zaczeła wschodzic nieregularnie, puste place, jakies chwasty. Podlewałem to dość
    solidnie, jakis zraszacz z biedronki podłączony do węza i przestawiany co kawałek w
    inne miejsce. Lasłem rano, wieczorem, czasami i w południe. Jak pierwsza trawa
    wzeszła to starałem się nie dopuścic do tego aby było sucho. Trawa systematycznie się
    zagęszczała, póxniej pierwsze koszenie, drugie, chasty po koszeniach znikły . Po
    pierwszym koszeniu podsypałem nawozem, poźniej już tak regularnie nie podlewałem.
    Teraz mam trawnik jak marzenie, piekna gęsta soczysta trawa. Nasiona kupowałem takie
    trochę droższe, kupiłem takie z największa zawartościa kostrzewy czerwonej jeśli sie
    nie myle.
    Z racji tego ze ja trawnik robiłem w marcu, trawe siałem chyba na poczatku kwietnia
    to pierwsze 6 tygodni było podobnie jak u Ciebie. Ale w maju jak ruszyła to kosic nie
    nadązałem;) Tak od maja do połowy sierpnia to musze kosić minimum dwa razy w
    tygodniu.

  • 5. Data: 2012-05-23 16:37:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 May 2012 14:05:48 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > Może trawy nie da się poparzyć tak bardzo jak inne
    > rośliny.

    Bo ponieważ?

  • 6. Data: 2012-05-23 16:40:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 May 2012 11:24:50 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > Dnia pięknego Wed, 23 May 2012 11:18:09 +0200 osobnik zwany 4CX250
    > wystukał:

    > podlewaj z rana. w słońcu poparzysz trawę a i woda odparuje zanim
    > cokolwiek nawilzy

    Tak, prawda - jednak kiedy trzeba ratować trawnik, trzeba go podlać
    niezależnie od operacji słońca i wtedy jedynym i najlepszym sposobem
    uniknięcia poparzeń młodej(sic!) trawy jest powolne podlewanie małym
    strumieniem z węża leżącego płasko, tak aby woda tylko sączyła się po
    ziemi i wsiąkała POMIĘDZY źdźbła, nie mocząc ich od góry. Koniec węża
    oczywiście trzeba przenosić z miejsca na miejsce, najlepiej chodząc po
    deskach, aby nie wgniatać trawy w wilgotną ziemię.

  • 7. Data: 2012-05-23 16:52:36
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > zaszkodzi? Nie chciałbym aby moja praca i 18kg nasion poszło na marne.
    > Źdźbła osiągnęły juz wysokość około 2-4cm.

    Ja bym w słońcu nie podlewał. Podlej rano i wieczorem. Dlaczego sądzisz, że
    brakuje wilgoci? Jaką masz ziemię?

  • 8. Data: 2012-05-24 00:34:47
    Od: "Azotox" <p...@y...com>

    > No właśnie o to chodzi że z rana daje niemal taki sam efekt jak wieczorem.
    > Rano jeszcze rosa jest. Chodzi mi o podlewanie w ciągu dnia aby nie
    > dopuścić do wysuszenia.

    Jak podlejesz solidnie wczesnym rankiem to ci nie wyschnie.
    Chyba, że obcinasz trawkę na 3 cm i jest rzadka.
    Najlepiej podlać mocno wieczorem, wtedy gleba zachowa wilgoć przez kilka
    godzin i roślinki sobie dobrze popiją.
    Bo dobrze jest sobie popić, nieprwdaż?

    Azotox (moon)

  • 9. Data: 2012-05-24 09:50:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Bo ponieważ?

    Ale to ja zadałem pytanie.

    Marek

  • 10. Data: 2012-05-24 09:54:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jpitjk$fsn$1@usenet.news.interia.pl...
    > Ja bym w słońcu nie podlewał. Podlej rano i wieczorem. Dlaczego sądzisz,
    > że brakuje wilgoci? Jaką masz ziemię?

    Ziema jest słabej jakości. No ale od wczoraj wieczorem zaczeło padać.
    Dzisiaj mamy takie średnie zachmurzenie i od czasu do czasu na przemian pada
    deszczyk i wychodzi słońce. Jest już dobrze.

    Marek