  • 1. Data: 2012-05-18 22:51:29
    Temat: Tuje wysychają
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    Witam,

    Mam problem - zaczynają mi wysychać tuje - czubki i niektóre gałązki po
    bokach. Posadziłem je w sierpniu ubiegłego roku, przyjęły się, dobrze
    przezimowały, a od kilku tygodni taka napaść. Czubki żółkną, gałązki
    odbarwiają się, stają się szare a potem brązowieją i wysychają, stają
    się łamliwe. Co ciekawe - nie wszystkie tuje to dopadło, lecz tylko te,
    które są w cieniu. Mam jeszcze kilka starych drzew, im też nic się nie
    stało. Ziemia piaszczysta, co tuje podobno lubią, woda dobrze wsiąka,
    ale ostatnio dużo padało, więc to raczej nie brak wody. Co to może być i
    jak z tym walczyć? W internecie znalazłem dużo dyskusji na temat
    przysychających tui, ale jak na razie nic, coby mi pasowało. Będę
    wdzięczny za wszelkie pomysły. Tu są zdjęcia tych zasychających gałązek:

    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/tuja_1.jpg
    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/tuja_2.jpg
    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/tuja_3.jpg

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 2. Data: 2012-05-19 00:18:53
    Temat: Re: Tuje wysychają
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 May 2012 22:51:29 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam problem - zaczynają mi wysychać tuje - czubki i niektóre gałązki po

    http://przydomoweogrody.pl/zamieranie-pedow-krzewow-
    iglastych/

  • 3. Data: 2012-05-19 00:21:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 19 May 2012 00:18:53 +0200, Ikselka napisał(a):

    > http://przydomoweogrody.pl/zamieranie-pedow-krzewow-
    iglastych/

    Oczywiście ten link dotyczy foto:
    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/tuja_2.jpg
    poniewaz na dwóch pozostałych wg mnie jest inna dolegliwość pokazana.

  • 4. Data: 2012-05-19 10:40:13
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > http://przydomoweogrody.pl/zamieranie-pedow-krzewow-
    iglastych/

    Dziękuję! Też podejrzewałem, że to mogą być grzyby, tym bardziej że od
    dwóch lat walczę z osutką na kilku sosnach. Ale moje tuje zawsze były
    zdrowe i nie wiedziałem, że je też trzeba zapobiegawczo opryskiwać
    fungicydami. Miałem pojedyncze, bardzo nieliczne wysychające gałązki,
    ale właściciel miejscowego sklepu z chemią ogrodniczą uspokajał mnie, że
    to pomarzło.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 5. Data: 2012-05-19 11:23:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 19 May 2012 10:40:13 +0200, Uncle Pete napisał(a):

> [...]
    > fungicydami. Miałem pojedyncze, bardzo nieliczne wysychające gałązki,
    > ale właściciel miejscowego sklepu z chemią ogrodniczą uspokajał mnie, że

    Tak czy inaczej nie zaszkodzi ZAWSZE brać pod uwagę wszedobylskich grzybów
    i po prostu w odpowiednich pryskać.

    PS. MOje też mają różne takie, ale ja tam się nie przejmuję - które padną,
    to trzymam na wymianę takie w donicach, a jak już będą duuuże, to się same
    obronią.
    Aha, i zastosuj szczepionki mikoryzowe - one w skutku finalnym poprawiają
    kondycję roślin, więc roślinki nie ulegają tak łatwo infekcjom.

  • 6. Data: 2012-05-24 20:34:01
    Od: qufel <d...@g...pl>

    Witam
    Mam podobny problem, czy to jest zamieranie pędów? Czym to potraktować?
    Zrobić oprysk po czy przed obcięciem tych końcówek?

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81158bc0b12484cc
    .html