  • 1. Data: 2012-05-18 14:17:33
    Temat: ropuchy i żaby w ogródku
    Od: Aabacus <a...@t...pl>

    Co zrobić żeby im polepszyć "dobrostan". Myślałem o dużych kamieniach,
    żeby mialy sie gdzie skryć. Macie jakieś inne doswiadczenia?

  • 2. Data: 2012-05-18 16:48:50
    Temat: Re: ropuchy i żaby w ogródku
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-05-18 14:17, Aabacus pisze:
    > Co zrobić żeby im polepszyć "dobrostan". Myślałem o dużych kamieniach,
    > żeby mialy sie gdzie skryć. Macie jakieś inne doswiadczenia?

    Mamy mały płazio-gadzi ogródek, ogrodzony przed psami od reszty terenu,
    cienisty, rosną tam leśne paprocie, hosty, orliki, konwalie, w kątach
    pokrzywy, a mieszkają ropuchy i zaskroniec. Mają tam spokój, wilgoć,
    niczego im nie dodaję, ale i nikt im nie przeszkadza. Z kolei zwinki i
    padalec mieszkają w słonecznym ogródku z piaskową ziemią, wśród
    macierzanek, tymianków i malin, jaszczurki mają domek w stosie drewna
    ogniskowego. Kot obserwuje nieraz padalca, wodzi za nim noskiem, ale nie
    rusza. Psy czasem "polują", gdy jakaś gadzina wypełznie na ich teren,
    ale na ogół z miernym skutkiem, chyba się brzydzą bliższego kontaktu.
    --
    B.

  • 3. Data: 2012-05-18 19:46:45
    Od: " skryba" <s...@g...pl>

    Aabacus <a...@t...pl> napisał(a):

    > Co zrobi=E6 =BFeby im polepszy=E6 "dobrostan". My=B6la=B3em o du=BFych kami=
    > eniach,
    > =BFeby mialy sie gdzie skry=E6. Macie jakie=B6 inne doswiadczenia?

    Wykop im dziurę w ziemi, by powstało "żabie oczko".
    Wykopałem, woda naszła sama, żabki miały sie dobrze.
    Ilość ślimaków nagich uległa istotnemu zmniejszeniu.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 4. Data: 2012-05-18 22:32:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    skryba napisał:

    > Wykop im dziurę w ziemi, by powstało "żabie oczko".
    > Wykopałem, woda naszła sama, żabki miały sie dobrze.
    > Ilość ślimaków nagich uległa istotnemu zmniejszeniu.

    Głupio im tak było, bezwstydnikom jednym, na golasa
    przed żabami ganiać i pobiegły po przyodziewek?

    Jarek (tylko broń Boże nie całować!)

    --
    Dmuchał żabę chuligan raz, kawał świntucha.
    Dmucha ją, dmucha, dmucha, dmucha, dmucha, dmucha,