  • 1. Data: 2012-05-16 11:14:55
    Temat: Benzyna do kosiarki
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Planuje zalać moją ręczną kosiarkę spalinową benzyną. Wiem, że musze dokupić do
    ej benzyny specjalny olej. Ale jaką benzynę zalać ? 95 czy 98 ma to znaczenie ?
    Dziś po południu chce ją kupić 4l + 250 ml oleju. Poradzicie

  • 2. Data: 2012-05-16 11:18:57
    Temat: Re: Benzyna do kosiarki
    Od: OWL <n...@n...com>

    W dniu 2012-05-16 11:14, mz pisze:
> [...]
    > dokupić do ej benzyny specjalny olej. Ale jaką benzynę zalać ? 95 czy 98
    > ma to znaczenie ? Dziś po południu chce ją kupić 4l + 250 ml oleju.
    Moim zdaniem nie ma to znaczenia czy użyjesz benzyny 95 czy 98, zakładam
    oczywiście że silnik w kosiarce jest dwusuwowy skoro musisz dolać do
    benzyny oleju

    Tomek
    sowa1968(at)gmail.com

  • 3. Data: 2012-05-16 11:30:00
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    mgr inż. Marek Zalewski Wydział Gospodarki Przestrzennej

    Tak silnik dwusuwowy.

  • 4. Data: 2012-05-16 11:57:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 16 May 2012 11:14:55 +0200 osobnik zwany mz wystukał:

> [...]
    > dokupić do ej benzyny specjalny olej. Ale jaką benzynę zalać ? 95 czy 98
    > ma to znaczenie ? Dziś po południu chce ją kupić 4l + 250 ml oleju.

    powinno być w instrukcji. Ale 95 na pewno będzie dobra

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2012-05-16 12:02:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 11:30:00 +0200, mz napisał(a):

    > Tak silnik dwusuwowy.

    Tylko nie wlej calej 250-ml flaszki do tych 4 litrow wachy :) Producent
    kosiarki na pewno podal gdzies proporcje mieszanki - na ogol jest to od
    1:50 do 1:25.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-05-16 13:47:38
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko nie wlej calej 250-ml flaszki do tych 4 litrow wachy :) Producent
    > kosiarki na pewno podal gdzies proporcje mieszanki - na ogol jest to od
    > 1:50 do 1:25.

    Dobra przyznam się przejechałęm to 0 za duzo. Olej ma pojemność 25ml czyli do 4l
    benzyny będzie ok.

  • 7. Data: 2012-05-16 13:49:03
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    > Dnia pięknego Wed, 16 May 2012 11:14:55 +0200 osobnik zwany mz wystukał:

    > powinno być w instrukcji. Ale 95 na pewno będzie dobra

    W instrukcji nic nie piszą. Chciałbym wlac 98 ale nie chce też przedobrzyć

  • 8. Data: 2012-05-16 14:10:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan mz napisał:

    > W instrukcji nic nie piszą. Chciałbym wlac 98 ale nie chce też przedobrzyć

    Przedobrzyć w jakim sensie? Żeby nie przytrafiło się coś takiego?

    http://www.youtube.com/watch?v=zE3Ak7KHC3M

    Wbrew pospolitemu myśleniu, w benzynie 98 nie ma więcej lepszości niż w 95.
    Jest tylko bardziej odporna na spalanie stukowe, co oznacza, że można jej
    używać w silnikach o wyższym stopniu sprężenia. W kosiarce oktany nie mają
    znaczenia.

    Jarek

    --
    Olejek weź wonny i lej przez lejek dwie uncje, nie mniej,
    kakao, ha-dwa-o, a potem to wszystko grzej.

  • 9. Data: 2012-05-16 14:45:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 13:47:38 +0200, mz napisał(a):

    > Dobra przyznam się przejechałęm to 0 za duzo. Olej ma pojemność 25ml czyli do 4l
    > benzyny będzie ok.

    Raczej nie bedzie OK. Bedzie za malo. Sprawdz instrukcje, zobacz czy nie
    napisali na korku wlewu paliwa - jak wljesz za duzo, to sie nic nie stanie,
    tylko silnik bedzie kopcil. Ale 25 ml na 4 l benzyny to stosunek 1:160, a
    najlepsze silniki 2-suwowe potrzebuja przynajmniej 1:100, wieskzosc wymaga
    1:50, a chinszczyzna 1:25.

    Zatrzesz silnik.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2012-05-16 18:57:38
    Od: "Azotox" <p...@y...com>

    > Dnia pięknego Wed, 16 May 2012 11:14:55 +0200 osobnik zwany mz wystukał:

    > powinno być w instrukcji. Ale 95 na pewno będzie dobra

    Aż za dobra dla dwusuwa:)
    A jak przewali z olejem, to zasyfi silnik i może mu nie odpalać.
    Ja tak zrobiłem z moją łańcuchową, lałem na oko, no i potem musiałem oddać
    do serwisu.

    Azx moon