  • 1. Data: 2012-05-14 15:54:24
    Temat: Połączenie węża z baterią
    Od: maniek <m...@g...com>

    Witam.
    Wie ktoś może czy dostanę taką złączkę aby móc połączyć wąż ogrodowy
    3/4 do baterii prysznicowej?

  • 2. Data: 2012-05-15 01:04:23
    Temat: Re: Połączenie węża z baterią
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan maniek napisał:

    > Wie ktoś może czy dostanę taką złączkę aby móc połączyć wąż ogrodowy
    > 3/4 do baterii prysznicowej?

    Wprost do baterii? Wąż prysznicowy ma z obu stron wewnętrzy gwint
    półcalowy. Więc zamiast sitka prysznica (słuchawki, jak kto woli)
    można wkręcić coś, co z jednej strony ma zewnętrzny gwint półcalowy,
    a z drugiej trzyćwierciowy do węża ogrodowego. Jako to "coś" dobrze
    się sprawdza taki dzyndzel, co się nim podłącza baterię do rury
    w ścianie. Ja bym go nazwał "nyplem mimośrodowym", ale nie wiem,
    czy to fachowa nomenklatura. Sam tak kiedyś łączyłem i -- że się tak
    wyrażę -- culajtung był na szoner zrobiony. Jeśli to ma być połaczenie
    nie 'ad hoc', tylko bardziej stałe, to wąż prysznicowy można zastąpić
    mufą półcalową. Albo nawet spróbować wkręcić wyżej wzmiankowany dzyndzel
    wprost w baterię zamiast oryginalnej złączki (nypla), choć w różnych
    bateriach może być z tym różnie. A tak w ogóle, to najlepiej iść do
    sklepu hydraulicznego i zapytać co mają. Bo na pewno mają wiele rzeczy.

    Jarek

    --
    Albowiem z powodu kajli na uberlaufie trychter rzeczywiście robiony był
    na szoner, nie zaś krajcowany, i bez holajzy w żaden sposób nie udałoby

  • 3. Data: 2012-05-15 09:38:55
    Od: Marek K <m...@P...pl>

> [...]
    > się sprawdza taki dzyndzel, co się nim podłącza baterię do rury
    > w ścianie. Ja bym go nazwał "nyplem mimośrodowym", ale nie wiem,

    Konik

    Marek

  • 4. Data: 2012-05-15 09:58:00
    Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl>

    W artykule
    y.googlegroups.com,
    niejaki(a): maniek z adresu <m...@g...com> napisał(a):

    > Witam.
    > Wie ktoś może czy dostanę taką złączkę aby móc połączyć wąż ogrodowy
    > 3/4 do baterii prysznicowej?

    Hmm, tylko żeby z tego nie wyszła teściowa :)

    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek

  • 5. Data: 2012-05-15 10:02:58
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    w sklepie z armaturą na pewno coś dobiorą...
    mam teraz małą awarię i podpiąłem sie z wylewki nad umywalką (wykręcając
    perlator) do kawałka węża za pomocą plastikowego nypla z drobnym gwintem
    pasującym do wylewki z jednej strony i gwintem pasującym do króćca
    szybkozłączki węża z drugiej, sam nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale
    nawet w wiejskim sklepie metalowym to było...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2012-05-16 11:09:34
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "maniek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...
    Witam.
    Wie ktoś może czy dostanę taką złączkę aby móc połączyć wąż ogrodowy
    3/4 do baterii prysznicowej?

    Tak.
    Takie cos na weza 3/4"
    http://img1.burak.pl/img/3/b/2/9/claber-szybkozlaczk
    a-12-stop-automatyczna-zlaczka-do-weza.jpg
    I takie cos na gwint 1/2"
    http://img7.burak.pl/img/9/a/8/0/claber-koncowka-na-
    kran-1-do-szybkozlaczki-weza-ogrodowego.jpg

    Tmek