  • 1. Data: 2012-05-12 10:21:14
    Temat: Podkaszarka - wiem, elektryczna, ale...
    Od: "Majka" <m...@N...gazeta.pl>

    Podkaszarkę muszę kupić, kosiarką wszystkich szczegółów i drobiagów nie
    skoszę.
    Elektryczna wybrałam, jako lżejszą od spalinowej, mniej obsługową, cichszą,
    i do ogrodu 1200m, w tym trawnik okolo polowy powinna wystarczyc.

    Lecz mam kilka wątpliwości:

    - czy ma duże znaczenie gdy podkaszarka jest na jedną lub dwie żyłki tnące w
    głowicy?

    - czy głwoice z żyłkami są zunifikowane, czy też może są producenci mający
    swoje wzory i typy?

    - czy firmy typu al-ko, performace power, mac alister, sterwins, gardena,
    cb, red devil, hgt, hecht, nac, eurotec, bass, wolf, flora - - - czy to jest
    coś warte, czy wytrzegać się takich 'producentów"?
    Przynam, ze jako laik slyszałam o bosch, stiga, makita, ale o tych
    wynalazkach z pierwszej części pytania - nigdy.

    - co kupić, może ktoś poleci konkretny model, lub przed konkretnym
    urządzeniem ostrzeże?

    - chyba na stronie leroy podawali krótkie porady dotyczące wielkości i mocy
    urządzenia, stąd wiem że na mój mały ogród i kilka drzew oraz piaskownicę do
    obrobienia potrzebne będzie urządzenie 300-500 watt, ale na co jeszcze
    zwrócić uwage?

    Trochę jestem w tym zagubiona. Wydam 100 - 300 złotych...
    W ogrodzie mam bezproblemowy dostęp do elektryczności, jak i przedłużacze,
    używać będę pokaszarki raczej sama (kobieta), chciałabym żeby działała długo
    a nie rozpadła się po kilku uzyciach, dobrze kosiła... tylko CO KUPIĆ?

  • 2. Data: 2012-05-12 10:51:08
    Temat: Re: Podkaszarka - wiem, elektryczna, ale...
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Majka" <m...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > wynalazkach z pierwszej części pytania - nigdy.
    >
    > - co kupić, może ktoś poleci konkretny model, lub przed konkretnym

    Polecam podkaszarkę florabest z lidla. Być może jeszcze w jakimś markecie można
    ją znaleźć (w ofercie była parę tygodni temu).
    Ja mam ją od 2 lat i uważam, że jest rewelacyjna. Sąsiedzi mają bosch i
    gardena - przy tej lidlowej to zabawki.
    Warto kupić od razu zestaw zapasowych szpulek, ale proponuję uzupełniać szpulki
    żyłką kwadratową 1,3-1,4mm. Tnie znacznie lepiej niż oryginalna okrągła.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2012-05-12 17:45:20
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Trochę jestem w tym zagubiona. Wydam 100 - 300 złotych...
    > W ogrodzie mam bezproblemowy dostęp do elektryczności, jak i przedłużacze,

    nie do pobicia w tej cenie jest EINHELL BG 1035 ~230zł

    polecam, sprawdzony sprzęt, kosze nią prawie 4 ary(pagórkowate),
    poprzednia kosiarka markowa BLACKDECKER przetrwała tylko 1 sezon
    przejrzałem wszystkie możliwe oferty i ta kosiara IMO wypada najkorzystniej

    warta zainteresowania jest jeszcze RYOBI
    http://allegro.pl/i2342118851.html

  • 4. Data: 2012-05-12 17:48:14
    Od: tryton <d...@o...pl>

    Chociaż chętnie poznam wypowiedzi osób w temacie jak wypada taka
    najmocniejsza elektryczna kosiara w porównaniu do taniego rozwiązania
    kosiary spalinowej za 200-300zł, co będzie trwalsze, łatwiejsze w
    eksploatacji

  • 5. Data: 2012-05-13 15:00:54
    Od: "Majka" <m...@g...pl>

    Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

> [...]
    > ale proponuję uzupełniać szpulki
    > żyłką kwadratową 1,3-1,4mm.
    > Tnie znacznie lepiej niż oryginalna okrągła.

    Ta firma jest w ofertach sprzedawców na Allegro. Porównując do rodziny Bosch
    Easytrim uderza bliźniacze podobieństwo:

    - albo są to produkty także Boscha ale pod nazwą Florabest (może dla Lidla),
    produkowane z tych samych form/części (dobra wróżba)
    - albo są wierną /tylko/kopią Bochów Easytrim (gorsze rokowanie)

    Kosztują (patrząc odpowiednik vs odpowiednik) połowę ceny, np. niecałe 200
    zamiast niecałe 400 przy najwyższym modelu.

    W podkaszarkach FloraBest jest szpulka z nicią podwójną, przynajmniej w dwóch
    najwyższych modelach o mocach 450 i 500 W. Ale nadal nie wiem, czy to istotna
    zaleta w porównaniu do nici pojedynczej.
    Nadal też nie wiem, czy szpulki są standaryzowane, czy trzeba szukać do
    swojej podkaszarki/do swojego producenta.

    Majka