  • Date: Fri, 18 May 2012 22:51:29 +0200
    From: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Tuje wysychają

    Witam,

    Mam problem - zaczynają mi wysychać tuje - czubki i niektóre gałązki po
    bokach. Posadziłem je w sierpniu ubiegłego roku, przyjęły się, dobrze
    przezimowały, a od kilku tygodni taka napaść. Czubki żółkną, gałązki
    odbarwiają się, stają się szare a potem brązowieją i wysychają, stają
    się łamliwe. Co ciekawe - nie wszystkie tuje to dopadło, lecz tylko te,
    które są w cieniu. Mam jeszcze kilka starych drzew, im też nic się nie
    stało. Ziemia piaszczysta, co tuje podobno lubią, woda dobrze wsiąka,
    ale ostatnio dużo padało, więc to raczej nie brak wody. Co to może być i
    jak z tym walczyć? W internecie znalazłem dużo dyskusji na temat
    przysychających tui, ale jak na razie nic, coby mi pasowało. Będę
    wdzięczny za wszelkie pomysły. Tu są zdjęcia tych zasychających gałązek:

    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/tuja_1.jpg
    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/tuja_2.jpg