    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Trepy na ciemno, reszta na biało
    Date: Fri, 17 Oct 2014 15:01:48 +0200

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup

    > Jak wykończyć trepy? Czy np impregnat koloryzujący + dobry lakier na
    > wierzch zabezpieczy przed wyłażeniem jasnego drewna?

    Zabezpieczą, ale nie zabezpieczą przed widocznością _każdego_ pyłku na
    ciemnym tle. Miałem przez chwilę i wiem, że nigdy więcej nie będę miał
    ciemnych mebli, podłóg ani schodów.

    > A jak wykończyć poręcz, żeby biały kolor był trwały.

    Tak aby się je dało przecierać na mokro/wilgotno.

    Ma to wyglądać jak drewno? Jeśli tak to np. jakaś lakierobejca, i na wierzch
    lakier bezbarwny.

    Jak nie musi wyglądać jak drewno to mam bardzo dobre doświadczenia z
    drzwiami drewnianymi malowanymi farbą Akrylową "do drewna i metalu" firmy
    Dekoral. Malowałem dwukrotnie i po 8-10 latach nie było śladu użytkowania.
    Nic nie pękało, nie odłaziło, nie kruszyło się. Jak ktoś gdzieś czymś walnął
    to oczywiście pozostawało wgłębienie (jak to w drewnie) ale farba się nie
    łuszczyła i nie odpadała na krawędzi wgłębienia - czyli dobrze trzymała.

    Malowałem też tą samą farbą, ale innymi kolorami (zielony, żółty, kremowy) i
    też nie miałem zastrzeżeń.

    Niestety nie pamiętam nazwy handlowej pamiętam tylko tę frazę "emalia
    akrylowa do drewna i metalu"

    Pozdrawiam
    Ergie