    From: masti <g...@t...hell>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Trzeba natychmiast zamknąć granice...
    Date: Sun, 24 Jan 2016 19:02:21 -0000 (UTC)
    <a...@g...com>
    <56a1f89c$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <n82rrs$d96$1@dont-email.me>
    <c...@g...com>

    Budyń wrote:

> [...]
    przewazajacej wiekszoci członków tejze religii - i różnice w skutkach.

    mnie żadnym problemem umrzec za Jezusa. Ba, to byłby zaszczyt.

    żadnych siłowych rozwiązan nie bedzie

    > coz ja poradze ze ty na historii sie nie znasz i próbujesz dzisiejsze zasady i
    wiedze stosowac do ówczesnych czasów - i na dodatek jestes tendencyjny.
    > Bo temat trzeba rozpatrywac w historycznym kontekscie. ŁĄtwo powiedziec ze katole
    kogos mordowaly, ale to wykrzywienie faktu ze mordowali chciwcy nie dlatego ze
    religia im to kazala, tylko dla forsy.

    naprawdę? mówisz, że przykazania się zmieniły od czasów ich
    powstania?

    > Owszem, dokonalo sie najwieksze ludobójstwo w amerykach, ale nie z religijnych
    powodów a dla kasy. Szerzenie chrzescijanstwa było pretekstem - ale celem złoto.
    > papież Paweł III stwierdził w 1537 roku, że Indianie są ludźmi, więc są w stanie
    przyjąć wiarę chrześcijańską i nie wolno ich, także jako pogan, pozbawiać wolności i
    mienia, pod karą ekskomuniki.

    > zeby nie było - oczywiscie ze katole czynili zło - ale w zasadzie wbrew religii a
    nie w jej imieniu.

    bardzo fajnie po raz kolejny usiłujesz wykazać, że wbrew. jakoś Papieżom
    to nie przeszkadzało

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?