    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Trzesienie ziemi
    Date: Mon, 14 Mar 2011 19:48:14 +0100

    news:op.vsbv6wut1cvm6g@lap...
    Dnia 13-03-2011 o 19:49:35 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Dlaczego? jak na takie silne trzęsienie i stosunkowo niewielką
    >odległość elektrowni od epicentrum to i tak są niewielkie zniszczenia,

    W rejonie elektrowni trzesienie ziemi bylo jak na tamte warunki male.
    Elektrownie a wlasciwie jej generatory pradu po wylaczeniu reaktora zalala
    fala, stanely pompy pompujace wode chlodzaca reaktor, odkryly sie prety
    paliwowe i problem powstal.

    >ZAuważ że tam największe szkody wywołał wodór który wybuchł, prawdopodobnie
    >wolnił się z rozszelnionego systemu chłodzenia.

    Wodor powstaje w wyniku reakcji pary wodnej z cyrkonem ktory jest otulina
    prentow paliwowych. Wodor zostal uwolniony z wypuszczana z reaktora para
    wodna. Para sie skroplila i wybuchl wodor polaczony z tlenem. Wodor to
    problem wtorny, nie pierwotny.

    >Nie chcę widzieć co by sie działo z zwykłymi elektrowniami przy takim
    >wstrząsie
    >np u nas, nie mówiąc o tamach. Także jak na skalę zjawiska to zagrożenie z
    >tej
    >elektrowni jest niewielkie, 20tys ludzi dostanie jod i po miesiącu wrócą
    >do domów.

    Jak na taka skale to faktycznie zagrozenie jest nie wielkie. Japonskie
    elektrownie atomowe byly przedstawiane jako takie, ktore w warunkach
    czestych wstrzasow pracowaly bez problemu. Teraz ten mit prysl jak banka
    mydlana. O ile przed peknieta tama mozna sie jakos bronic tak przed
    promieniowaniem nie ma ucieczki. Ja jestem prosty chlop na polu i jednak
    jestem przeciw.

    Pozdro.. TK

    --
    Pozdr