    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Trzy fazy (?) i płyta indukcyjna
    Date: Fri, 6 Feb 2009 13:10:17 +0100

    "Piotrek" <p...@w...pl> wrote in message
    news:gmh756$65r$1@news.dialog.net.pl...

    > dopiero co odebrałem nowo wybudowane mieszkanie. Z tego co się
    > dowiedziałem w trakcie podpisywanie umowy z zakładem energetycznym mam
    > trzy fazy. W związku z tym pytanie, jak to sprawdzić na 100 % (wszystkie
    > gniazka w domu są "zwykłe")

    Spojrzeć na licznik energii elektrycznej i na to, co pisze na tabliczce w
    jego okienku. Jeśli "Licznik trójfazowy energii elektrycznej" - masz trzy
    fazy. Jeśli "jednofazowy" - wiadomo.
    Ewentualnie przyjrzeć się skrzynce bezpieczników, te w mieszkaniach
    blokowych są zwykle bardzo proste - jeśli jest na niej bezpiecznik
    szerokości trzech normalnych, z wajchą idącą przez całą jego szerokość, bądź
    jeśli wyłącznik różnicowoprądowy jest szerokości czterech modułów - masz
    trzy fazy. Jeśłi takiej wielkiej wajchy nie masz, a wyłącznik RP jest
    szerokości dwóch modułów - jest jedna faza.
    Albo po prostu przeczytaj uważnie umowę z ZE, tam z całą pewnością jest taka
    informacja.

    > i jak na tym będzie działać płyta indukcyjna (wpięta do "zwykłego"
    > gniazdka) ?

    Jeśli ją wepniesz do "zwykłego" gniazdka, to niezależnie od tego, czy masz
    jedną fazę czy trzy, będzie działać z jednej fazy. Czyli nie najlepiej.
    Jeśli masz trzy fazy to musisz również mieć (albo jeśli nie masz, to zrobić)
    osobną linię zasilającą od skrzynki bezpieczników do kuchni, tamże
    zakończoną najlepiej puszką przyłączeniową.

    J.