  • 1. Data: 2010-06-17 13:04:59
    Temat: Tynkowanie_2
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Poniewaz temat zszedl na elektryke wiec ponawiam go.
    Co zrobic z wykonawcami bede wiedzial jak ktos mi powie co zrobic z
    tynkiem. Brygada miala zrobic pewien etap; przestawic sciany, polozyc
    tynk i polozyc gladzie. Sa na etapie kladzenia tynku a wlasciwie niby
    zakonczyli wedlug mnie przerwali.
    Po pierwsze
    -jest to niedokonczone
    2. tynk maszynowy kladli recznie "knauf MP75L" (czy to problem czy
    nie?)
    3. W instrukcji tego tynku wyraznie napisano, ze max grubosc tp 10 mm.
    Zeby zachowac pion miejscami musieli polozyc 4-5 cm.
    4. calosc gruba i cienka kladli od razu, nie warstwami.
    5. oczywiscie tynk niezatarty

    Kilka fotek jak to wyglada:

    1.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c1ceb3cb
    83d195be.html
    2.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5614f0de
    553fee23.html
    3.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/782f4822
    1e771c59.html
    4.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/dfeaf4d2
    ac92fea7.html
    5.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/73def2bf
    026c7529.html
    6.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4dc8d10b
    3061feec.html

    Widac, ze chlopaki spieszyli sie.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 2. Data: 2010-06-17 14:03:07
    Temat: Re: Tynkowanie_2
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    u.googlegroups.com...
> [...]
    > tynkiem. Brygada miala zrobic pewien etap; przestawic sciany, polozyc
    > tynk i polozyc gladzie. Sa na etapie kladzenia tynku a wlasciwie niby

    No ze zdjec tak wyglada jak niedokonczone.

    > 2. tynk maszynowy kladli recznie "knauf MP75L" (czy to problem czy
    > nie?)

    Ja tez tak robilem i sie nic nie dzieje, wiec mozna recznie.

    > 3. W instrukcji tego tynku wyraznie napisano, ze max grubosc tp 10 mm.
    > Zeby zachowac pion miejscami musieli polozyc 4-5 cm

    No to 10mm to chyba sufit. Na scianie dawelm czasami wiecej zwlaszcza jak
    byly bruzdy czy inne dziury.
    .
    > 4. calosc gruba i cienka kladli od razu, nie warstwami.

    To juz nie wiem, generlanie ja jak robilem poprawki to tez jedna warstwa,
    ale zawsze gruntowalem podloze.
    Zreszta ekipa co mi robila tynki maszynowe wszytko gruntowali gruntem bo
    mówia, ze podczas wysychania tynku jak sie nie pogruntuje to sie robia góy i
    doliny.

    > 5. oczywiscie tynk niezatarty
    To juz dyskwalifikacja, taki tynk sie elegancko zaciera, jak maja wprawe to
    prawie jak gladz ci to zrobia.
    No chyba, ze bedziesz dawac kafle to mozna nie zacierac.
    Sprawdz katy-narozniki. Zwlaszcza te istotne (kuchnia tam gdzie szafy beda
    stac itp.)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2010-06-17 14:19:16
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > No ze zdjec tak wyglada jak niedokonczone.

    Ewidentnie.

    > Ja tez tak robilem i sie nic nie dzieje, wiec mozna recznie.

    Ok. wierze ze sie nic nie stanie

> [...]
    > mówia, ze podczas wysychania tynku jak sie nie pogruntuje to sie robia góy i

    Tu wszystko wyszlo w gorach i dolinach. Maja robic niby gladzie ale
    tak czy inaczej mogli sie postarac.

    > To juz dyskwalifikacja, taki tynk sie elegancko zaciera, jak maja wprawe to
    > prawie jak gladz ci to zrobia.
    > No chyba, ze bedziesz dawac kafle to mozna nie zacierac.

    W pokoju kafli nie przewidzialem, chyba ze wykonawcy maja jakas
    koncepcje urzadzenia mi mieszkania.

    > Sprawdz katy-narozniki. Zwlaszcza te istotne (kuchnia tam gdzie szafy beda
    > stac itp.)

    To na pewno posprawdzam.

    Dzieki.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 4. Data: 2010-06-18 06:54:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    Tu wszystko wyszlo w gorach i dolinach. Maja robic niby gladzie ale
    tak czy inaczej mogli sie postarac.

    M.in. po to robi sie tynk gipsowy aby nie robic pózniej gladzi. To dodatkowe
    niepotrzebne koszty.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-06-18 07:04:37
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > tak czy inaczej mogli sie postarac.
    >
    > M.in. po to robi sie tynk gipsowy aby nie robic pózniej gladzi. To dodatkowe

    Dzieki.
    Rozumiem, ze fakt spartolenia nie przeszkadza zrobienia normalnych
    gladzi? Co z tymi niedokonczonymi kawalkami, mozna to zrobic
    bezposrednio przed polozeniem gladzi?

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 6. Data: 2010-08-31 12:32:34
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Tu wszystko wyszlo w gorach i dolinach. Maja robic niby gladzie ale
    > tak czy inaczej mogli sie postarac.
    >
    > M.in. po to robi sie tynk gipsowy aby nie robic pózniej gladzi. To
    > dodatkowe niepotrzebne koszty.

    To jest tylko mit.

  • 7. Data: 2010-08-31 12:52:19
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 31 Sie, 14:32, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    > To jest tylko mit.

    Mit.
    Spierdzielony tynk gipsowy też będzie wymagał gładzi, a dobrze
    zrobiony tynk CW gładzi nie potrzebuje.

    J.