  • 1. Data: 2010-06-17 11:42:07
    Temat: Ocieplenie dachu ? Sens ?
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Witam ponowne pytanko ;)

    Domek "Madzia" z poddaszem użytkowym. Na razie nie planuję zabudowy
    poddasza użytkowego. Będzie służyło jako strych. Jako że wykonawca
    nie montuje tam żadnych okien planuję kazać mu chociaż dwa zamontować
    aby było chociaż jasno ...
    No i aby w przyszłości była by możliwośc w razie czego adaptacji
    poddasza na użytkowe ...

    Ocieplenie sufitu według wykonawcy wynosić będzie 15cm wełny. Chce
    kazać dać 25cm wełny w sufit.

    Dach nie będzie miał żadnego ocieplenia. Pod dachówką ceramiczną
    będzie jedynie folia i to wszytko.

    Znajomy powiedział że powinienem chociaż kazać obić dach płytami OSB.
    Uważa że leżące na folii dachówki szybciej czy później spowodują
    przetarcie (zniszczenie) folii i tym samym zalanie poddasza ...
    Dodatkowo straszy mnie hałasem "pracujących" dachówek ..

    Tyle że płyty OSB też nie są tanie , a są dość ciężkie i nie wiem czy
    wytrzyma takie obciążenie szkielet dachu , który nie przewiduje
    zapewne takiego czegoś ...

    Wyliczyłem że na płyty OSB musiałbym wydać chyba z 4000zł (+ montaż) i
    nie wiem czy jest sens i czy "czarnowidztwo" kumpla jest realne ...

    Na razie nie planuję mieszkać na poddaszu. Ogrzewania też tam nie
    będzie. Być może kiedyś , choć sądzę że zapewne nigdy poddasze nie
    będzie wykorzystane na cele mieszkalne , ale nie wiadomo co będzie w
    przyszłości ;)

    Czy znacie kogoś kto ma dach tylko zabezpieczony folią ?

  • 2. Data: 2010-06-17 11:44:34
    Temat: Re: Ocieplenie dachu ? Sens ?
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-06-17 13:42, kaszpir pisze:
    > Witam ponowne pytanko ;)

    Twój kolega raczej gada głupoty...
    Dopilnuj tylko, aby pod dachówkami była nie folia tylko membrana
    wysoko-paroprzepuszczalna.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-06-17 12:59:16
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

[...]

    Ja mam dachowke i folie paroprzepuszcalna
    w rodzinie 2 nowe domu
    tez tak mają, jest cicho nic nie cieknie
    z tego co widzę większośc nie deskuje dachów

    oczywiscie lepiej zadeskować ale trzeba tez by dac odrazu papę, ale to już
    się zrobi z 9tys więcej
    papa + robota + osb

    czy warto to juz sam musisz zadecydowac
    jak masz te 9tys zbedne to dawaj

  • 4. Data: 2010-06-17 13:57:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kaszpir pisze:

    > Czy znacie kogoś kto ma dach tylko zabezpieczony folią ?

    Obecnie to jest standard i większość tak robi.
    Ludzie nie narzekają, albo... :-) inni narzekają.
    Na pewno ta membrana - bo tak się to nazywa - jest wersją
    oszczędnościową i może się sprawdza. Ja zastosowałem pełne deskowanie
    pod dachówkę ceramiczną. Wyszło o kilka kawałków drożej, ale jest za to
    porządnie..

    Jak chcesz przyoszczędzić na pokryciu dachu jeszcze bardziej, to możesz
    dać pokrycie blachą - wyjdzie na pewno taniej niż dachówką, ale różne są
    opinie na temat tych pokryć blachą. Ponoć obecne blachy są dobre :-).

    Ja wybrałem dachówkę ze świadomością, że różnica między tym, co mam, a
    wersją maksymalnie oszczędnościową wyniosłaby mnie jakieś może nawet 25
    - 30 tys. Uważam jednak, że na etapie konstrukcji się nie oszczędza
    bardziej, niż nakazuje to zdrowy rozsądek. Oszczędzać należy na makijażu
    - czyli wykończeniu, jak ktoś nie śmierdzi zanadto groszem :-D.

    pozdr.
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-06-17 20:36:33
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał

    > Ocieplenie sufitu według wykonawcy wynosić będzie 15cm wełny. Chce
    > kazać dać 25cm wełny w sufit.

    A sprawdziłeś, czy takie ocieplenie wejdzie między legary?
    W/g mnie nie wejdzie. Jeśli będziesz chciał obić podłogę płytą OSB, to te
    25cm wełny i tak zbije się do grubości legarów.

> [...]

    > przetarcie (zniszczenie) folii i tym samym zalanie poddasza ...
    > Dodatkowo straszy mnie hałasem "pracujących" dachówek ..

    Zmień doradcę. Kiedyś nie dawało się nawet membrany. Na łatach leżala "goła"
    karpiówka. Tak się budowało po wojnie i te dachy stoją do dziś. Powiedz mi,
    jaki widzisz sens w stosowaniu tej membrany, czy jak Ty piszesz "folii"?

> [...]
    > będzie. Być może kiedyś , choć sądzę że zapewne nigdy poddasze nie
    > będzie wykorzystane na cele mieszkalne , ale nie wiadomo co będzie w

    To poddasze prędzej, czy później Ci się przyda. Obij podłogę płytami i zrób
    wyłaz.

    > Czy znacie kogoś kto ma dach tylko zabezpieczony folią ?

    Obecnie większość dachów robi się bez deskowania. A dachy na poddaszach
    nieużytkowych zwłaszcza.

  • 6. Data: 2010-06-18 07:41:49
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > W/g mnie nie wejdzie. Jeśli będziesz chciał obić podłogę płytą OSB, to te
    > 25cm wełny i tak zbije się do grubości legarów.

    Od góry, w poprzek nabijasz łaty i układasz dodatkową warstwę wełnę ale w
    poprzek legarów. Zamyka to mostki i daje doskonały stelaż pod OSB

  • 7. Data: 2010-06-18 10:05:28
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

> [...]
    > przetarcie (zniszczenie) folii i tym samym zalanie poddasza ...
    > Dodatkowo straszy mnie hałasem "pracujących" dachówek ..

    Twój znajomy "słyszał dzwon, ale nie wie gdzie jest on". Dobrze gada,
    ale po części:

    - "Przetarcia", "hałas" i "zalanie" przy twoim dachu raczej nie będą
    miały miejsca, chyba, że masz skomplikowaną bryłę dachu i jedno-
    sezonowych wykonawców.

    - jak przeczytasz w karcie technicznej folii, którą zastosowałeś pod
    dachówkę, to zobaczysz parametr "odporność na UV" - czyli ile może
    wytrzymać folia bez przekrycia dachówką. Ponieważ każdy normalny
    człowiek stosując ten produkt przewiduje dalsze ocieplenie poddasza i
    zamieszkanie na nim, producent nie przewidział sytuacji obecnej w
    Polsce, że ktoś przerywa pracę na rok, zostawiając taką folie bez
    przekrycia od środka (wełną, kolejną folią itd.)
    Do rzeczy: folię może "szlag trafić" jeśli nie dokończysz ocieplenia
    (podkreślam może), bo UV działa także od wewnątrz poddasza. Skontaktuj
    się z producentami folii i zapytaj o ten typ rozpatrywanych przez nich
    reklamacji.

    > Tyle że płyty OSB też nie są tanie , a są dość ciężkie i nie wiem czy wytrzyma
    takie obciążenie szkielet dachu , który nie przewiduje
    > zapewne takiego czegoś ...

    A jak było w pierwotnym projekcie? Za projekt i opisy techniczne
    odpowiada projektant, a wszelkie zmiany muszą być z nim uzgodnione.

  • 8. Data: 2010-06-18 10:11:55
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    Użytkownik "Igor Pilutkiewicz" <i...@r...pl> napisał w
    wiadomości
    u.googlegroups.com...
    > bo UV działa także od wewnątrz poddasza.

    Jak UV przenika, wg Ciebie, przez dachówkę to przez wełnę tymbardziej :-))

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2010-07-02 10:06:45
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Sufit będzie miał 20cm wełny.

    Poddasze będzie użytkowane jako strych , choć może w przyszłości
    powstaną tam jakiejś 1,2 pokoje ...

    Za podłogę będzie służyła płyta OSB 22mm ..

    Budowlaniec powiedział mi że mimo że na poddaszu nikt nie będzie
    mieszkał to warto dać wełnę (z 30cm) lub jakiś isobooster ??? i jednak
    ocieplić dach bo dużo ciepła będzie mi uciekało przez dach ...

    Poddasze nie będzie ogrzewane ...

    Zastanawiałem się czy poprosić aby doprowadzili mi ogrzewanie na górę
    (bez grzejników) (same zawory) aby w przyszłosci w razie czego
    wystarczyło by podłączyć grzejniki i po wykonczeniu poddasza można by
    było tam także zamieszkać ...

    Jednakże jeden fachowiec powiedział mi że jak u góry będą rury i itd
    to w zimę mi wszystko popęka , bo na nieocieplonym poddaszu
    temperatura jest taka sama jak na zewnątrz budynku ...

    Nie ukrywam że na wykończenie poddasza i ocieplenie poddasza kasy
    brak. Może i by się znalazło kasę ale odbyło by to się kosztem
    wyposażenie i wykończenia domu na wiele wiele lat ...

    Inny fachowiec powiedział że jak ocieplę dach a nie będę tam mieszkał
    a co za tym idzie ogrzewał to wejdzie wilgośc a co za tym idzie będzie
    grzyb i pleśń ...

    Jak to wygląda ?
    Powiedzmy że mamy ocieplony sufit (20cm wełna) + płyta OSB 22mm i nie
    ocieplony dach ...
    Rozumiem że na poddaszu będzie bardzo zimno ale na parterze będzie
    ciepło , czy aż tak dużo ciepła mi przez sufit ucieknie ?

    Dzieki

  • 10. Data: 2010-07-02 10:13:15
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 2 Lip, 12:06, kaszpir <k...@t...pl> wrote:

    > Jednakże jeden fachowiec powiedział mi że jak u góry będą rury i itd
    > to w zimę mi wszystko popęka , bo na nieocieplonym poddaszu
    > temperatura jest taka sama jak na zewnątrz budynku ...

    Bzdury jakieś... Przecież i tak musisz dać na górę jakieś naczynie
    zbiorcze. Wystarczy owinąć porządnie wełną mineralną i nic nie
    zamarznie. Zresztą w zimie i tak się pali w piecu :)

    Pzdry,
    Mw