  • 1. Data: 2011-06-06 10:15:11
    Temat: Tynkowanie natryskowe
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Powoli przymierzam się do tynkowania elewecji, zdecydowany jestem na tynk
    mineralny i farbe silikonową. Pnieważ mam na elewacji elementy dekoracyjne
    (gzymsy, listwy) które raczej cięzko bedzie tynkowac ręcznie, zastanawiam
    się czy nie tynkować całej elewacji maszynowo (natryskowo). Może ktoś ma już
    doświadczenia, wady, zalety?

  • 2. Data: 2011-06-06 10:45:09
    Temat: Re: Tynkowanie natryskowe
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Tak sobie pogooglałem i sprawa wygląda następująco:
    - wycena robocizny 150m2, tynk + malowanie -1500zł + tynk mineralny
    ~700zł+farba 700zł = razem około 3000zł

    Wersja zrób to sam:
    - pistolet do tynkowania:
    http://allegro.pl/pistolet-do-tynkowania-i-malowania
    -tynku-6l-fv-i1649351678.html -
    89zł
    - tynk mineralny + farba =1400zł
    - sprężarka pożyczona od znajomego blacharz, lakiernik samochodowy

    Razem = 1500zł + folie, taśmy do zabezpieczenia, drzwi, okien, podbitki etc.

  • 3. Data: 2011-06-06 20:32:30
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-06-2011 o 12:45:09 severin <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > - sprężarka pożyczona od znajomego blacharz, lakiernik samochodowy
    >
    > Razem = 1500zł + folie, taśmy do zabezpieczenia, drzwi, okien, podbitki
    To ci podam kolejną wersję, jedziesz na skład i szukasz tynku natryskowego
    Lakmy,
    Porolit się to chyba nazywa, LAkma wyposaża składy w zestawy
    pistolet+kompresor,
    pożyczasz i natryskujesz :) wcześniej malujesz specjalnym podkładem,
    wychodzi
    taniej o 30% od akrylu, odpadów także mniej bo tynk się doskonale klei do
    podłoża.
    Sam, zrobiłem tym cały swój dom. Wypożyczenie jest bezpłatne ale zestaw
    sporo kosztuje
    także go dobrze pilnuj.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-06-07 07:20:38
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Zastanawiałem się nad Lakmą, ale czytałem różne opinie dotyczące jakości ich
    tynków. jak pisałem wcześniej zdecynowany jestem na tynk mineralny, z Lakmy
    to byłby Porolit QM+farba silikonowa. Może podziel sie jeszcze jakością
    wykonanych przez siebie tynków (może jakieś zdjęcia gotowej elewacji).

  • 5. Data: 2011-06-08 14:00:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-06-2011 o 09:20:38 severin <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > z Lakmy to byłby Porolit QM+farba silikonowa. Może podziel sie jeszcze
    > jakością wykonanych przez siebie tynków (może jakieś zdjęcia gotowej
    Zdjęcia dopiero wieczór, teraz krótko, jakość b.dobra, tynk klei się do
    wszystkiego :(
    np: gumy także trudno go zdjąć, to co pochlapałem trudno było zmyć, zostaje
    w zasadzie drapanie, oznacza to że jest odporny mechanicznie, nie
    wsiąka w niego woda, jedyne co to że jest 'ostry', raz że się można
    porysować,
    dwa będzie łapał kurz.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-06-08 18:25:46
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    >Zdjęcia dopiero wieczór,

    Czekam zatem z niecierpliwością:)

  • 7. Data: 2011-06-08 19:52:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-06-2011 o 20:25:46 severin <s...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Czekam zatem z niecierpliwo?ci?:)
    Przepraszam ale nie zdążyłem, jutro zrobię rano.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-06-12 13:40:51
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 8 Cze, 21:52, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Przepraszam ale nie zdążyłem, jutro zrobię rano.
    >

    > --
    > Pozdr
    > JanuszK

    Fajne zdjecia !

  • 9. Data: 2011-06-12 13:46:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-06-2011 o 15:40:51 Marek <m...@g...com>
    napisał(a):

    > Fajne zdjecia !
    No już daję :)
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c416d5a9973d629b
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b455e16baa8931e8
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0cffed3d820036e
    .html
    W końcu znalazłem trochę czasu i zrobiłem zdjęcia z tarasu.
    Nie wszystko mam już skończone, zdjęcia są z wnęki tarasu,
    jak widać popryskałem sobie trochę rynne i jest problem aby to zmyć,
    tak trzyma. A był to odrzut z pistaletu jak robilem zewn ścianę która jest
    na 3
    zdjęciu czyli 3m dalej, nie sądziłem że tak daleko jeszcze ten tynk
    doleci i dlatego nie zabezpieczyłem rynny.
    Jak widać robiłem dwa kolory, jest z tym trochę problemów bo trzeba
    obklejać taśmą i zasłaniać płytką, miałem kawałek płyty poliwenglanowej,
    Jak zaschło na niej to schodzi razem z płytą :( tak trzyma.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-06-12 14:35:17
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

[...]

    Na tych ramkach okien będą ci siadać ptaki i bedą robić kupki :-) Wspomnisz
    moje słowa :-)
    U mnie nawet próbują siadać na samym tynku lub na drobnych nierównościach.