  • 1. Data: 2011-06-05 11:41:38
    Temat: Minimalna grubosc wylewki
    Od: "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl>

    Witam

    Mam dosc niskie pomieszczenia, nie za bardzo moge poszalec z gruboscia wylewki -
    liczy sie kazdy cm.
    Jaka moge dac min. grubosc wylewki:
    - na styro
    - na styro + rury alupex podlogowki, fi 16mm

    Styro mam eps 100, 038. Oczywiscie dam cement I, mocniejszy beton, siatki itp.

    Czy jest akceptowalne, zeby w lazience i kuchni bylo 1 do 2 cm wyzej niz reszta
    pomieszczen? Bedzie to mocno upierdliwe? Dam kable pod czujniki zalania.

    Drzwi balkonowe montowali mi na wylewki 12 cm, bedzie ok. 10 cm, przejdzie to?
    Jakis cwiercwalek, listwa do zamaskowania tych 2 cm?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2011-06-05 13:48:26
    Temat: Re: Minimalna grubosc wylewki
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Salata wrote:
> [...]
    > Jaka moge dac min. grubosc wylewki:
    > - na styro
    > - na styro + rury alupex podlogowki, fi 16mm

    ok 6 cm może być nawet 5cm

  • 3. Data: 2011-06-05 13:59:40
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl> napisał w wiadomości
    > Mam dosc niskie pomieszczenia, nie za bardzo moge poszalec z gruboscia wylewki -
    > liczy sie kazdy cm.

    To ja sie podłączę -chciałbym na drewnianym stropie położyć ogrzewanie podłogowe. U
    mnie nie liczyą sie centymetry tylko kilogramy. Uprzejmie proszę o głosowanie jak to
    zrobić - czyli ma być lekkie, jakos tam elastycznie i nie kosztować 1mln/m2. Pomysły
    proszę, mogą być wariackie :-)

    b.

  • 4. Data: 2011-06-05 14:48:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > kilogramy. Uprzejmie proszę o głosowanie jak to zrobić - czyli ma być
    > lekkie, jakos tam elastycznie i nie kosztować 1mln/m2. Pomysły

    system suchego jastrychu...

  • 5. Data: 2011-06-05 19:59:46
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    >
    > Drzwi balkonowe montowali mi na wylewki 12 cm, bedzie ok. 10 cm, przejdzie
    > to? Jakis cwiercwalek, listwa do zamaskowania tych 2 cm?

    Gdy u siebie przerabiałem problem wylewek, gdzieś wyczytałem że minimalne
    grubości powinny wynosić:
    4,5 cm bez ogrzewania podłogowego (w tej grubości mieści się kabel grzewczy)
    6,5-7 cm z ogrzewaniem podłogowym (rury alupex na styropianie)

    Do wylewek nie trzeba dawać siatki, wystarczy włókno szklane.

    Jeśli chodzi o drzwi balkonowe, to ich montaż na wylewce nie jest najlepszym
    pomysłem - robisz z wylewki cieplny.

    Róznice poziomów wylewek - jak najbardziej - zależnie od planowanej grubości
    paneli, terakoty czy parkietu.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2011-06-05 20:13:15
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-05 13:41, Przemyslaw Salata pisze:
    > Witam
    >
    > Mam dosc niskie pomieszczenia, nie za bardzo moge poszalec z gruboscia
    > wylewki - liczy sie kazdy cm.

    To zacznij od sprawdzenia równości podłoża na którym kładziesz styro i
    robisz wylewkę. Niestety liczy się najwyższy punkt. Po prostu nie
    będziesz ścinał 2mm styropianu na górce, tylko będziesz musiał dać
    grubszą wylewkę, aby w najwyższym punkcie (najcieńsza wylewka) była
    minimalna grubość.

    Wylewkarze opowiadali mi, że robili "na blokach u developera" i tam na
    piętrze było 7cm różnicy poziomów a przewidziana była wylewka 4cm
    (standardowo tyle się pisze w projektach). :-)

    M.

  • 7. Data: 2011-06-06 07:20:52
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > Styro mam eps 100, 038. Oczywiscie dam cement I, mocniejszy beton, siatki
    > itp.

    Najmocniejszą wylewkę zrobisz stosując gotowiec "z worka" gdzie jest kilka
    faktur piasku. Producent dopuszcza wówczas min. 3,5cm wylewki na styropianie
    lub 1,5cm na podłożu twardym.