  • 1. Data: 2011-06-05 11:04:37
    Temat: lejemy strop - na co zwrocic uwage - o czym nie zapomniec?
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam. Bardzo prosze o wszystko co przychodzi Wam do glowy przed wylaniem
    stropu. Co sprawdzic, na co zwrocic uwage - czy pozostawic jakies peszle na
    przewody, rurki etc.. Na ta chwile polozylem tylko kanalizacje na stropie. W
    poniedzielek lanie ;-))) Dzieki pozdr. K...

  • 2. Data: 2011-06-05 11:55:24
    Od: "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl>

    Użytkownik "kyte" <k...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > przewody, rurki etc.. Na ta chwile polozylem tylko kanalizacje na stropie. W
    > poniedzielek lanie ;-))) Dzieki pozdr. K...

    Ja robilem przepusty na kanaly do wentylacji mechanicznej. Fi 160, fi 200.
    Okazalo sie to bez sensu, bo firma kase wziela normalnie, a doliczyli mi jeszcze
    za projekt instlacji, ktory musialem wczesniej zamowic.
    Robilem przepusty na kable, rurka ok fi 40, z czego wykorzystalem jeden
    przepust.

    Bardzo dobrym pomyslem byloby polozenie peszli z kablami do oswietlenia
    pomieszczen. Z tym, ze musisz wiedziec, gdzie beda wisiec lampy.

    Kominy - wklad stalowy do gazu daja Ci od razu? Jesli tak, to okragly pustak
    wentylacyjny naloz na rure komina, zeby nie zalali rury betonem jak u mnie.

    Odpowietrzenie kanalizy, rury pod solary - mozna tez zrobic przepusty.

    Pozamiataj smiecie, troty z szalunkow - wszystko to przyklei sie do stropu.

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2011-06-05 19:46:20
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kyte" <k...@n...com> wrote:
> [...]
    > przewody, rurki etc.. Na ta chwile polozylem tylko kanalizacje na stropie. W
    > poniedzielek lanie ;-))) Dzieki pozdr. K...

    Zostaw sobie dziurkę na nadmuch ciepłego powietrza od kominka. Resztę sobie
    przewiercisz lub wykujesz.
    Przed zalewaniem, sprawdź wszystkie stemple. Żaden nie powinien być luźny
    (szalunek ma się opierać na wszystkich).
    Dokładnie sprawdź szalowanie wieńców, zwłaszcza pod balkonami. Sprawdź czy
    gdzieś zbrojenie nie dotyka deskowania.
    Jeśli w zbrojeniu są gięte pręty, sprawdź czy gdzieś się nie położyły.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-06-05 21:26:57
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 5 Cze, 13:04, "kyte" <k...@n...com> wrote:
> [...]
    > przewody, rurki etc.. Na ta chwile polozylem tylko kanalizacje na stropie. W
    > poniedzielek lanie ;-))) Dzieki pozdr. K...

    - dystanse do zbrojenia (lepsze to, niż kombinowanie z podnoszeniem
    hakami;). Mogą być i kamyczki, ale 100 szt. plastików u mnie całe 9
    zł, za 3 dychy było tego na cały strop.
    - belki, wieńce i podciągi - można przywiązać tak, żeby beton
    zbrojenia nie wypchnął zbyt w górę.
    - namoczyć porządnie szalunki - u mnie ekipa zlewała wodą praktycznie
    co godzinę - uszczelni trochę szpary i spowoduje, że nie będą 'pić'
    wody z betonu.
    - dylatacje kominów (np. z wełny)
    - oczywiście sprawdzić powiazanie siatek, belek itp.

    Ja nie robiłem przepustów kanalizacji itp. - nie zdążyłem
    przedyskutować z hydraulikiem; zrobiłem tylko przepusty WM wg
    wstępnego szkicu instalatora.

    mucher

  • 5. Data: 2011-06-08 09:52:54
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

> [...]
    > na przewody, rurki etc.. Na ta chwile polozylem tylko kanalizacje na
    > stropie. W poniedzielek lanie ;-))) Dzieki pozdr. K...

    W zasadzie to nic więcej nie musisz robić, reszte wykują.

    Jesli planujesz TV LED/LCD na scianie, w scianie proponuję ze strychu (jak
    już będzie) pusicc rurę fi 110, niesamowicie sie przydaje mi. Jakis
    niemozliwy pek kabli idzie mi juz tam, chociaz większosc mam i tak w
    tynkach.

    na dodatkowe kable przy okazji jak jest polka nizej pod LDC, to kable od lcd
    leca w rurze, i nie widac nic w przerwie polka-lcd