    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Date: Mon, 09 May 2011 22:16:04 +0200

    Dnia 09-05-2011 o 15:16:35 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup
    >
    > Moje ryzyko, sam je oceniam i np. nie ubezpieczam się od wielu innych
    > absurdalnych rzeczy.
    Nie, nie tylko twoje, potem my jako państwo płacimy za twój pobyt w
    szpitalu.
    A że żadne państwo na świecie nie lubi być dojone za frajer to narzuca
    wymagania aby dom posiadał minimum bezpieczeństwa.
    To jest podobnie jak w tym wątku z anteną sat i elewacją, wspólnota
    generalnie nie pozwala na niszczenie elewacji.

    > Normy muszą być spełnione bo przecież jak to? Przecież przerzucono tony
    > dokumentów, przeczołgano inwestora po urzędach, zszargano mu nerwy
    > decyzjami i straconym czasem!
    > Sam widzisz, że to wszystko psu na budę ;-)
    Napisałem juz że nie przepadam za urzędnikami ale za dużo samowoli też
    nie powinno być. Poczytaj piekielni.pl to zobaczysz jakich mamy obywateli.

    > I to ma być arument, żeby wyciągać pieniądze od tych wszystkich biednych
    > emerytów, żeby opłacić odpowiedniego urzędnika, który tego dopilnuje??
    > No kuźwa! Proszę Cię!!! Nie wstyd Ci? ;-P
    Oczywiście, a co ty będziesz narażał swoją głowę czy twojego dziecka?
    Państwo ma dbać o obywateli oczywiście w miarę możliwoiści i w granicach
    prawa.
    Szczególowe wymagania co do konstrukcji domu mieszczą się w tych
    wymaganiach,
    dzieki temu mogę odwiedzić sąsiada i mieć 99,99999 % pewności ze wyjdę z
    tamtąd
    tak jak wszedłem.

    > I tu jest sedno! Dlaczego od razu wbrew sztuce? Czyżby bez urzędnika
    > sztuka budowlana nie istniała? W USA nie ma ministra kultury, sportu a
    > przecież sa w tym potęgą światową :-)
    Ale o kuturze czy sporcie nie dyskutujemy.
    A co do przepsów budowlanych to byś się zdziwił ale tam mają jeszcze
    bardziej szczególowe jak u nas. Torand by coś więcej powiedział.
    Ale kiedyś podał przykład że np wszystkie kontakty w domu są liczone
    i wpisane do prot odbioru. Jak ci się dom spali a będzie jeden kontakt
    wiecej to nie dostaniesz odszkodowania. Widziałeś gdzieś u nas taki
    odbiór?

    > Nie wnikam, jeśli ktoś chce mieć dom w kształcie kupy to mnie NIC do
    > tego. Zupełnie.
    A mnie obchodzi, bo oprócz ochrony przyrody jest cos takiego jak ochrona
    krajobrazu i chciałbym aby on był ładny i zrównoważony architektonicznie
    bez takich 'perełek'.

    Amen.

    --
    Pozdr