  • Data: 2017-08-22 17:43:34
    Temat: Re: UPS-a wsadzić w ścianę czy może nie?
    Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w

    To da się łatwo rozwiązać, pomiędzy baterię a UPSa trzeba wsadzić
    jeszcze takiego dodatkowego małego UPSa.

    > Monitorowany jest stan baterii. Gdy UPS wie już, że cienko z nimi,
    > wysyła wiadomoś o treści z grubsza "weź się zamknij".

    No nic, czuję się dokształcony, trzeba szukać klamota :>

    Dlaczego nie robią UPSów na takiej samej zasadzie jak akumulator w laptopie?
    Taki akumulator po wyłączeniu się napięcia trzyma jeszcze kilka dobrych
    godzin pracy.
    Parę lat temu kupiłem takiego UPSa, ważącego chyba z 5 kg, sądząc że będzie
    trzymał
    napięcie przynajmniej tak jak w laptopie. Ale gdzie tam, taka wielka kobyła
    podtrzymywała zasilanie komputera zaledwie przez kilkanaście sekund. Po
    kilku dniach wyrzuciłem go na strych żeby nie pętał mi się bezużyteczny pod
    biurkiem.
    Czy ktoś taki szajs robi celowo?
    Przecież akumulator laptopa jest malutki i trzyma kilka godzin a tu wielkie,
    ciężkie urządzenie i działa zaledwie kilkanaście sekund.
    Taki efekt nie wynika z przyczyn technicznych tylko chyba marketingowych.
    Bazując na obecnej technologii, UPS o takim ciężarze, powinien podtrzymywaać
    pracę PC ta z monitorem przwz kilkanaście godzin.
    Co prawda mi się nie chce ale mógłbym w prosty sposób zrobić sobie samemu
    taki UPS, na bazie akumulatora samochodowego ( działa 8 lat bez serwisu),
    który po wyłaczeniu napięcia działał by chyba przez 24 godziny.
    Skąd taka fuszerka przy fabrycznych UPSach, tego nie rozumiem.
    --
    Tomasz