    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ukladam welne
    Date: Thu, 5 Nov 2009 09:41:05 +0100
    <hcak4i$afi$1@news.interia.pl> <hcbkme$5mo$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hcbnb8$1ts$1@news.interia.pl> <hcf20k$rqs$1@opal.futuro.pl>
    <hcfaeh$t6l$1@news.interia.pl> <hcfmcl$2nf$1@opal.futuro.pl>
    <hcfus6$lip$1@news.interia.pl> <hcgmvt$k2s$1@inews.gazeta.pl>
    <hch17h$tlu$1@news.interia.pl> <hchfg9$pi8$1@opal.futuro.pl>
    <hchk18$kmo$1@news.interia.pl>
    <7...@m...googlegroups.com>
    <hckvr3$5qk$1@news.interia.pl>
    <9...@a...googlegroups.com>
    <hcq67b$2743$1@news2.ipartners.pl> <hcqk5o$c7p$1@news.interia.pl>
    <hcrh2a$iii$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hcsfdv$igc$1@news.interia.pl>

    news:hcsfdv$igc$1@news.interia.pl...

    > To jak praktycznie poziomowac na esach?

    Najpier montuję dolny profil do sznura ale mocując tylko z jednej strony tak aby
    się "gibał"
    Następnie na długość posiadanej łaty najdalszy profil w górze także do sznura i
    także aby się "gibał"
    Te dwa profile są najważniejsze, od nich zalezeć będzie czy powierzchnia skosu
    nie będzie skręcona, wypukła lub wklęsła miejscami.
    Następnie jak nie masz nikogo do pomocy (ja wszystko sam u siebie robiłem) do
    akcji wchodzi łata oraz 3 ściski stolarskie.
    Mocujesz łatę na środku długości profili do pierwszego i ostatniego wcześniej
    przykręconego profila za pomoca ścisków usztywniając w tym miejscu te profile
    tak że się nie "gibają". Łata biegnie wzdłuż krokwi jak najbliżej pozostałych
    uchwytów.
    Jeżeli masz możliwość to albo wcześniej wsuwasz kolejny profil do przykręcenia i
    dopiero wtedy mocujesz łatę a czasem można go wsunąć z boku bez demontazu łaty.
    Łata wyznacza docelową linię. Mocujesz wkrętami najpierw pierwszy i ostatni
    profil tak aby się już więcej nie mogły gibać po ściągnieciu łaty następnie
    mocujesz pozostałe profile z góry na dół. Łatę przesuwasz na koniec profili w
    zdłuż krokwi, wkręcasz, potem drugi koniec, wkręcasz, po czym pozostałe krokwie.
    Profile CD60 jeżeli trzeba sztukować to obok siebie. Jeśli już to przesuwaj
    każde łączenie o krokwie dalej albo na przemian.
    Np:
    krótki-długi
    długi- krótki
    krótki-długi
    to jest ważne bo jak tego nie zrobisz to w tym miejscu gdzie się będa łączyć
    wszystko pod ciężarem płyt się ugnie.
    Gdy łata za krótka to najwyższy profil montuj na przedłużeniu łaty
    wykorzystując niższą gotową powierznie i postępuj jak wcześniej z kolejnymi
    profilami.
    Zamiast łaty można z powodzeniem zastosować profil ścienny np C75 albo C100. CD
    60 też ale nie jest tak sztywny. Profile te można przykręcać tymczasowo śrubami
    ale najwygodniej jest mieć ściski stolarskie.

    > A co Ci sie w niej nie podoba?
    > Jest scisla, tez sama wisi miedzy krokwiami, bardzo dobrze sie tnie, ma dobre
    > parametry lambda (Toprock - 0,035), podobno sucha jak malo ktora, tylko pyli
    > jakby wiecej.

    Toprock 0,035W/mK Supermata ma 0,033W/mK
    Toprock jest wełną kamienną. Więcej pyli ponieważ włókna są bardziej łamliwe co
    znaczy że może bardziej osiadać i słabiej wracać do normalnego rozmiaru po
    ścisnięciu.
    Supermata ma także lepsze tłumienie akustyczne. Im mniej łamliwe włókna (mniej
    sztywne) tym wieksze tłumienie akustyczne.
    Supermata dzięki bardzie elastyczym włóknom także lepiej dopasowuje się do
    nierówności.
    Praca z supermatą jest po prostu przyjemniejsza.

    Marek