  • Date: Wed, 15 Jul 2009 19:31:50 +0200
    From: Jacek <j...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Układanie płytek wielkoformatowych.

    kiki pisze:
    > "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm> wrote in message
    >>

    > Nie połozysz nigdy równo na styk, bo płytki są krzywe, nawet te
    > rektyfikowane. Na styk kładzie się marmury i je szlifuje maszyną tak jak w
    > hotelach.
    > Robiąc płytki 60x60 daj jednak fugę 1mm i koniecznie wylewkę
    > samopoziomującą, bo pozapadają ci się. Żaden fachowiec nie zrobi tego
    > dobrze.
    > Wiem coś o tym.

    po raz kolejny piszesz o kladzeniu marmurow na styk i ich
    polerowaniu:)))CO za bzdura, problem w kladzeniu plytek na styk jest
    taki ze NIGDY nie sa idealne po przylożeniu ich bokami do siebie sa
    minimalne szpary i KONIECZNIE trzeba je wypelnić fugą bo inaczej z
    biegiem czasu wypelnią sie brudem i nie będzie to estetycznie wygladać.
    Co do twojego mitycznego polerowania po położeniu - robi sie to po to
    aby otrzymac idealną gladkość powierzchni ,jest to do zrobienia i bez
    polerowania ale jest bardzo powolne i jeśli obiekt jest dopiero budowany
    i można polerowac przy uzyciu wody to można pójść na "latwiznę"
    Przy odpowiedniej jakiści płytek mozna ukladac "na styk" ale bez uzycia
    fugi sie nie obejdzie wlaśnie z powyższych powodów.

    Pozdrawiam
    Jacek
    www.marmur-plytki.pl