  • 1. Data: 2009-07-08 11:10:33
    Temat: Układanie płytek wielkoformatowych.
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

    Mam pytanie odnośnie płytek dużego formatu (takich 60 x 60).
    Osobiście chciałbym aby ułożono mi je na "0" bez fugi. Te płytki są w gat.
    I, mają takie zeszlifowanie, które utworzy i tak minimalną fugę, a które
    według układacza wypełnia się sylikonem i jest super efekt.
    Sprzedawca natomiast wysnuł przede mną teorię, że takie duże płytki winny
    mieć fugę min 2 mm, gdyż będą pracować, napierać na siebie i może dojść do
    pęknięcia.
    Płytki układane bedą na specjalnym kleju elastyku do dużych formatów.
    Kto ma rację ? niejednokrotnie widziałem duże formaty położne na "0" i chyba
    było ok.

    Pzdr.
    P.S. Mam nadzieję że kodowanie OK.
    ONYX
    Kraków
    ----------------

  • 2. Data: 2009-07-08 20:32:53
    Temat: Re: Układanie płytek wielkoformatowych.
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Użytkownik "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Płytki układane bedą na specjalnym kleju elastyku do dużych formatów.
    > Kto ma rację ? niejednokrotnie widziałem duże formaty położne na "0" i

    Kilka lat temu układałem u siebie w łazience płyty z konglomeratu, zielen z
    dodatkami białymi i czarnymi - bez fugi, na styk. Wyglada idealnie. Są
    ciemne prawie nie widać miejsca styku.
    Jurek

  • 3. Data: 2009-07-09 18:37:42
    Od: "jagg" <j...@g...pl>

    ONYX wrote:
    > Mam pytanie odnośnie płytek dużego formatu (takich 60 x
    > 60).
    > Osobiście chciałbym aby ułożono mi je na "0" bez fugi.

    Musisz więc kupić płytki rektyfikowane. Na innych jest to
    prawie niemożliwe.

    pzdr.
    jagg

  • 4. Data: 2009-07-10 12:22:47
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm> wrote in message
> [...]
    > Płytki układane bedą na specjalnym kleju elastyku do dużych formatów.
    > Kto ma rację ? niejednokrotnie widziałem duże formaty położne na "0" i

    Nie połozysz nigdy równo na styk, bo płytki są krzywe, nawet te
    rektyfikowane. Na styk kładzie się marmury i je szlifuje maszyną tak jak w
    hotelach.
    Robiąc płytki 60x60 daj jednak fugę 1mm i koniecznie wylewkę
    samopoziomującą, bo pozapadają ci się. Żaden fachowiec nie zrobi tego
    dobrze.
    Wiem coś o tym.

  • 5. Data: 2009-07-15 16:57:07
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

> [...]
    > Robiąc płytki 60x60 daj jednak fugę 1mm i koniecznie wylewkę
    > samopoziomującą, bo pozapadają ci się. Żaden fachowiec nie zrobi tego

    a poco tą wylewkę skoro płaciłem grubą kasiorę żeby podłoga była iealna ? (i
    jest).

    ONYX
    Kraków
    ----------------

  • 6. Data: 2009-07-15 17:31:50
    Od: Jacek <j...@m...pl>

    kiki pisze:
> [...]
    > Robiąc płytki 60x60 daj jednak fugę 1mm i koniecznie wylewkę
    > samopoziomującą, bo pozapadają ci się. Żaden fachowiec nie zrobi tego

    po raz kolejny piszesz o kladzeniu marmurow na styk i ich
    polerowaniu:)))CO za bzdura, problem w kladzeniu plytek na styk jest
    taki ze NIGDY nie sa idealne po przylożeniu ich bokami do siebie sa
    minimalne szpary i KONIECZNIE trzeba je wypelnić fugą bo inaczej z
    biegiem czasu wypelnią sie brudem i nie będzie to estetycznie wygladać.
    Co do twojego mitycznego polerowania po położeniu - robi sie to po to
    aby otrzymac idealną gladkość powierzchni ,jest to do zrobienia i bez
    polerowania ale jest bardzo powolne i jeśli obiekt jest dopiero budowany
    i można polerowac przy uzyciu wody to można pójść na "latwiznę"
    Przy odpowiedniej jakiści płytek mozna ukladac "na styk" ale bez uzycia
    fugi sie nie obejdzie wlaśnie z powyższych powodów.

    Pozdrawiam
    Jacek
    www.marmur-plytki.pl