  • 1. Data: 2011-01-10 21:39:51
    Temat: Uszczelnienie połączenia szamba z kręgiem
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    Szambo betonowe na nim postawiony krąg na którym jest właz do opróżniania.
    Krąg postawiony na piankę montażową, następnie obrobiony zaprawą i
    pomalowany abizolem. Przy okazji odwilży okazało się że to połączenie
    przecieka (woda gruntowa kapie do szamba).
    Jak to uszczelnić?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 2. Data: 2011-01-10 21:47:17
    Temat: Re: Uszczelnienie połączenia szamba z kręgiem
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "mkonst" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomalowany abizolem. Przy okazji odwilży okazało się że to połączenie
    > przecieka (woda gruntowa kapie do szamba).

    teraz to już chyba tylko grubiej tego abizolu nadsmarować. Chyba, że chce Ci
    się to demontować, czyścić i stawiac jeszcze raz, staranniej.

    J.

  • 3. Data: 2011-01-11 11:09:08
    Od: "bonus09" <b...@g...pl>

  • 4. Data: 2011-01-13 12:02:20
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    bonus09 wrote:
> [...]

    Przyjechała ekipa z szambem i tak zamontowali. Ponieważ firma tym się
    zajmuje sądziłem, że wiedzą jak to się robi. Co gorsza w identyczny sposób
    jest połączona pokrywa z szambem. Szczelności tego połączenia nie jestem w
    stanie zweryfikować bo nawet jeśli cieknie to po ścianie szamba i tego nie
    słychać. Na wiosnę odkopię krąg i spróbuję to poprawić.

  • 5. Data: 2011-01-13 12:24:58
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 13 Sty, 13:02, "mkonst" <m...@g...pl> wrote:

    > Przyjecha a ekipa z szambem i tak zamontowali. Poniewa firma tym si
    > zajmuje s dzi em, e wiedz jak to si robi. Co gorsza w identyczny spos b
    > jest po czona pokrywa z szambem.

    Jest to powszechnie stosowany sposób, drążąc rok temu temat szamb
    nigdzie nie spotkałem się z uszczelnianiem ich silikonem (ani tym
    bardziej sylikonem).
    Tyle, że partacze kleili te elementy (pokrywa, kominek) tylko na
    piankę, porządne firmy natomiast pianki używały do wstępnego montażu,
    a potem szpachlowali całość naokoło elastyczną zaprawą wodoodporną.
    Jeśli u Ciebie to jest jeszcze zaciągnięte abizolem, to teoretycznie
    jest to superwykonawstwo. Skoro jednak cieknie... cóż, albo zostało
    to zrobione niedokładnie, na jakimś etapie coś spieprzyli (np. użyli
    zwykłej zaprawy, która się z czasem wykruszyła od drgań płyty), albo
    może coś sie wydarzyło, co uszkodziło to połączenie, nie wiem, jakiś
    samochód zbyt gwałtownie najechał na płytę, hamując akurat na włazie,
    czy coś w tym stylu.

    J.

  • 6. Data: 2011-01-15 18:57:07
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    Jarek P. wrote:.
> [...]
    > może coś sie wydarzyło, co uszkodziło to połączenie, nie wiem, jakiś
    > samochód zbyt gwałtownie najechał na płytę, hamując akurat na włazie,

    Oni postawili na piankę i pojechali. Resztę czyli obrobienie zaprawą i
    malowanie abizolem robiłem sam. O ile pamiętam w warunkach gwarancji jest
    zastrzeżone że to należy wykonać.

  • 7. Data: 2011-01-15 22:59:59
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Oni postawili na piankę i pojechali. Resztę czyli obrobienie zaprawą i
    > malowanie abizolem robiłem sam. O ile pamiętam w warunkach gwarancji jest
    > zastrzeżone że to należy wykonać.

    A jakiej zaprawy użyłeś?

    J.

  • 8. Data: 2011-01-16 11:57:31
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    Jarek P. wrote:
    > A jakiej zaprawy użyłeś?

    Zwykłej (cement, piasek, woda) :(
    Nie wpadłem na to żeby użyć jakiejś specjalnej.

  • 9. Data: 2011-01-16 21:02:05
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Zwykłej (cement, piasek, woda) :(
    > Nie wpadłem na to żeby użyć jakiejś specjalnej.

    Moi szambiarze używali kleju glazurniczego, jakiegoś elastycznego i
    "szczelnego" Mapei.

    jak pisałem, proponowałbym to odkopać, wydłubać starą zaprawę (nawet zerwać
    i podnieść kominek, o wiele łatwiej będzie doczyścić) i zasmarować jeszcze
    raz, porządnie, na koniec dokładnie i grubo izolując jakimś lepiszczem
    bitumicznym.

    J.

  • 10. Data: 2011-01-17 19:43:10
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-01-10 22:39, mkonst pisze:
> [...]
    > zaprawą i pomalowany abizolem. Przy okazji odwilży okazało się że to
    > połączenie przecieka (woda gruntowa kapie do szamba).

    Jak kapie, to w ogole bym tego nie ruszal. Ile tego nakapie? Wiadro na
    dobe? Do tego tylko jak sa roztopy, bo przeciez jak jest w miare sucho,
    to wody gruntowe sa nisko.

    Pozdrawiam,
    MW