  • 11. Data: 2011-02-08 14:12:01
    Temat: Re: Utrzymanie temperatury w wykanczanym domu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 14:43:13 +0100, Budyń napisał(a):

    > tak na oko to 4 kilowaty powinno wystarczyć jesli budynek ocieplony,
    > najwyżej farelka bedzie chodziła non stop.

    Ocieplony styropianem 15 cm, tylko musze zaslepic dziure pod przyszle
    schody na poddasze, bo tam sa nieocieplone szczyty i scianki kolankowe.
    Ale to chyba nadmiar optymizmu - promiennik gazowy daje okolo 4 kW, a
    ogrzewa moze polowe parteru i to maks. do 10 stopni.

    --
    Maciek

  • 12. Data: 2011-02-08 17:26:43
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-08 13:28, Maciek pisze:

    > Przez podlogi (deski). Musze niestety w lutym zaczac klasc. A wykonawca
    > twierdzi, ze zimno i/lub wahania teperatury nie zrobia im dobrze i optimum
    > to ok. 15 stopni.

    Jak kładziesz drewno to powinieneś mieć 18-20C i stabilną wilgotność
    (40-50%). Drewno to trudny materiał.

    M.

  • 13. Data: 2011-02-08 18:01:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 18:26:43 +0100, M napisał(a):

    > Jak kładziesz drewno to powinieneś mieć 18-20C i stabilną wilgotność
    > (40-50%). Drewno to trudny materiał.

    Wilgotnosc mam w tych granicach. Co do temperatury, musze zaufac wykonawcy,
    ale widzialem co robi i jak dokladnie i raczej nie mam watpliwoci.

    --
    Maciek

  • 14. Data: 2011-02-08 18:16:54
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-02-08 15:12, Maciek pisze:
    > Ale to chyba nadmiar optymizmu - promiennik gazowy daje okolo 4 kW, a
    > ogrzewa moze polowe parteru i to maks. do 10 stopni.

    Jesli jest sprawna wentylacja, wyprowadzona nad dach (a nie na poddasze)
    mozna gazem z promiennika. Nie chodzi bynajmniej o zatrucie. Gaz
    dostarcza duzych ilosci wody i w zime mialbys problem ze skraplaniem
    (vide zimny czajnik na gazie). Grozi plesnia w zimnych kątach.

    Najtaniej - trociniak (Allegro), jesli sa trociny i jest komin.

    Inna sprawa - daj nad piecykiem wentylator. Poprawa gwarantowana.

    pozdro
    --
    A S

  • 15. Data: 2011-02-08 18:25:15
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-08 19:01, Maciek pisze:

    > Wilgotnosc mam w tych granicach. Co do temperatury, musze zaufac wykonawcy,
    > ale widzialem co robi i jak dokladnie i raczej nie mam watpliwoci.

    Nie jest ważne co robi i jak dokładnie. Ważne jest, że chce ci dać
    gwarancję na podłogę drewnianą, którą będziesz miał w 15C. A jak zrobią
    ci się szpary to przyjdzie, zdejmie i położy, wycyklinuje i polakieruje
    na nowo na własny koszt? Czy taki był argument twojego wykonawcy?

    M.

  • 16. Data: 2011-02-08 18:51:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 19:16:54 +0100, Andrzej S. napisał(a):

    > Najtaniej - trociniak (Allegro), jesli sa trociny i jest komin.

    Ale stalopalnosc to moze pare godzin.

    > Inna sprawa - daj nad piecykiem wentylator. Poprawa gwarantowana.

    A to dobry pomysl, dzieki.

    --
    Maciek

  • 17. Data: 2011-02-08 18:53:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 19:25:15 +0100, M napisał(a):

> [...]
    > ci się szpary to przyjdzie, zdejmie i położy, wycyklinuje i polakieruje
    > na nowo na własny koszt? Czy taki był argument twojego wykonawcy?

    Nie, twierdzi ze 15 stopni wystarczy. Gdyby partaczyl, to by chyba wyszlo
    wczesniej, nie?

    --
    Maciek

  • 18. Data: 2011-02-08 18:56:41
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-08 19:53, Maciek pisze:

    > Nie, twierdzi ze 15 stopni wystarczy. Gdyby partaczyl, to by chyba wyszlo
    > wczesniej, nie?

    A ile lat już mieszkasz?

    Chyba ciągle nie rozumiesz o co chodzi. Spec pójdzie, a ty zostaniesz z
    problemem. A jak mu pokażesz, że źle zrobił, to wymyśli jakąś historyjkę
    na poczekaniu. Teraz mu zależy na tym, by jak najszybciej robić bez
    względu na warunki, wziąć kasę i w nogi.

    M.

  • 19. Data: 2011-02-08 19:02:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 19:56:41 +0100, M napisał(a):

    > Chyba ciągle nie rozumiesz o co chodzi.

    Daj spokoj, nie urodzilem sie wczoraj. Facet robil u dwojki znajomych - w
    jednym domu podlogi i schody, w drugim cale pietro w drewnie. Minely 3 lata
    i nic nie peka, nic sie nie rozlazi. Ty twierdzisz, ze ma byc 18 stopni, a
    on twierdzi, ze minimum 15 bedzie OK. Jak dla mnie to jest slowo przeciwko
    slowu.

    --
    Maciek

  • 20. Data: 2011-02-08 19:22:27
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 20:02:05 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > on twierdzi, ze minimum 15 bedzie OK. Jak dla mnie to jest slowo przeciwko

    Wykonawca ma rację - wilgotność równoważna drewna:
    - przy wilgotności powietrza 40% i temperaturze 15 stopni wynosi 7,8%
    - przy wilgotności powietrza 40% i temperaturze 20 stopni wynosi 7,6%
    0,2% różnicy - bez znaczenia. Zresztą przy 10 stopniach wilgntność
    równoważna to 8,0%. Także spokojna rozczochrana :-)

    --
    ŁC
    Młody mąż wyniósł z pożaru swoją świeżo upieczoną żonę.