  • 1. Data: 2009-08-19 19:15:11
    Temat: Wąż igielitowy jako poziomica
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Kupilem 12m węża igielitowego dosc cienkiego fi 4mm (nie pamietam wewnatrz,
    czy zewnatrz) z zamiarem zrobienia z niego poziomicy. Wlalem do niego wode
    zabarwiona barwnikiem (mialem pod reka zielony impregnat do wiezby
    dachowej). I nie bardzo to dziala. W wezyku gromadza sie pecherzyki
    powietrza i zaklocaja poziomy. Jak te pecherzyki przegonie i naleje wody, to
    zaraz sie znowu gromadza.

    Sposob stary i sprawdzony, a cos robie zle. Trzeba grubszy wężyk, czy
    zamiast wody jakas inna ciecz?

    Z.

  • 2. Data: 2009-08-19 19:23:05
    Temat: Re: Wąż igielitowy jako poziomica
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    ATZ Rzeszow <a...@P...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Kupilem 12m węża igielitowego dosc cienkiego fi 4mm (nie pamietam
    > wewnatrz, czy zewnatrz) z zamiarem zrobienia z niego poziomicy.

    A kup Ty sobie gotowy zestaw do zrobienia szlauchwagi, tam jest
    rurka troszkę grubsza oraz plastikowe zbiorniczki na końce. 4mm to
    po pierwsze troszkę za mało, taka szlauchwaga będzie miała strasznie
    długi czas reakcji, po drugie bez zbiorniczków na końcu będzie
    niewygodna w użyciu. Problemy z pęcherzykami to może być zarówno
    kwestia zbyt cienkiego wężyka, jak i mocno napowietrzonej wody,
    dobrze wlać taką ciut odstaną i wtedy gdzieś szlauchwagę odwiesić,
    żeby się odpowietrzyła. W tej z gotowego zestawu będziesz miał
    kapsle do zatkania końców jak już jej nie używasz.

    J.

  • 3. Data: 2009-08-19 19:36:54
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > A kup Ty sobie gotowy zestaw do zrobienia szlauchwagi, tam jest rurka
    > troszkę grubsza oraz plastikowe zbiorniczki na końce. 4mm to

    to jest wlasnie to czego potrzebuje. Gdzie to kupic, ew pod jaka nazwa
    wystepuje na allegro :)

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2009-08-19 20:39:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości > to jest wlasnie to czego potrzebuje. Gdzie to kupic, ew pod
    jaka nazwa
    > wystepuje na allegro :)
    http://www.allegro.pl/search.php?string=poziomica+w%
    C4%99%C5%BCowa&sourceid=Mozilla-search

    jeśli połamało link to tu masz skrócony:
    http://tnij.org/d3xs

    Kris

  • 5. Data: 2009-08-19 21:05:52
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:h6hivk$27o$1@inews.gazeta.pl...

    Jeżeli nie musisz wykręcać wężykiem a porównywać poziomy w linii prostej kup
    poziomicę laserową.

  • 6. Data: 2009-08-19 22:16:26
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Jeżeli nie musisz wykręcać wężykiem a porównywać poziomy w linii prostej
    > kup
    > poziomicę laserową.

    chcialem kupic taka poziomice ze statywem, ale odradzili mi to na grupie
    budowanie, jako badziew. Proponowali zakup niwelatora optycznego, na co nie
    mam kasy.

    Z.

  • 7. Data: 2009-08-19 23:44:09
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Kris <k...@w...pl> wrote:

    > http://www.allegro.pl/search.php?string=poziomica+w%
    C4%99%C5%BCowa&sourceid=Mozilla-search

    Offtopicznie - z "poziomicy wężowej" się uśmiałem, nawet nie
    wiedziałem, że pod taką grzeczną nazwą toto też występuje :-)
    Natomiast smutne jest, że jak się wpisze "szlaufwaga", znajduje się
    kilkanaście aukcji, natomiast na poprawne językowo "szlauchwaga" -
    ani jedna...

    J.

  • 8. Data: 2009-08-19 23:45:25
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    ATZ Rzeszow <a...@P...pl> wrote:

    > to jest wlasnie to czego potrzebuje. Gdzie to kupic, ew pod jaka
    > nazwa
    > wystepuje na allegro :)

    Allegro Kris podał, ja tylko jeszcze dodam, że taki zestaw w
    Castoramie widziałem również.

    J.

  • 9. Data: 2009-08-20 02:26:57
    Temat: Re: Re: Wąż igielitowy jako poziomica
    Od: Panslavista <p...@w...pl>

    On Thu, 20 Aug 2009 01:45:25 +0200, Jarek P. wrote:

    > Allegro Kris podał, ja tylko jeszcze dodam, że taki zestaw w
    > Castoramie widziałem również.
    >
    > J.

    W różnych sklepach dla fachowców budownictwa, w necie też.

    http://www.apogeo.com.pl/budownictwo-poziomice-c-64_
    110.html

    http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=292

  • 10. Data: 2009-08-20 03:57:31
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:h6htjf$oa3$1@inews.gazeta.pl...

    > chcialem kupic taka poziomice ze statywem, ale odradzili mi to na grupie
    > budowanie, jako badziew. Proponowali zakup niwelatora optycznego, na co
> [...]

    Dla profesjonalisty badziew, dla amatora styknie.