    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiatraki w mieście
    Date: Tue, 20 Feb 2024 12:24:41 +0100

    W dniu 20.02.2024 o 06:05, ptoki pisze:

    > Ja to odbieram jako znak czasu i regres w rozwoju.
    >
    > Kiedys komputery nie mialy ekranow, potem juz mialy, i wieksze i wiecej
    > a potem staly sie przenosne ale dalej mialy ekrany, klawiatury, wyjscia
    > video i sieciowki.
    >
    > I od pewnego czasu zaczely znikac porty. Pol biedy rownolegly, malo
    > uzywany ale serial to calkiem prosty byl w uzyciu. Kij tam, zamiast tego
    > mamy maline z gpio.

    No i właśnie serial został zastąpiony przez universal serial bus. Już
    można jednym gniazdem podpiąć wiele urządzeń.

    > Ale dzis ludzie zaczynaja wylacznie uzywac tabletow i telefonow (tu
    > zachodzi pewna konwergencja) i te urzadzenia maja calkiem mocne
    > procesory i duzo pamieci ale uzywa sie ich do konsumpcji tresci.
    > Szczytem tworzenia jest napisanie emaila albo zrobienie foty/filmiku. A
    > i to czesto wlasnie w pionie.

    Bo do tego są.

    > Ludzie robia filmiki fullhd a potem ogladaja je na malym ekranie bo na
    > monitorze full hd w pionie wyglada jak kupa pod krzakiem.
    >
    > Niektorzy maja ustawione ze nagrywaja w 4k. I tez robia to w pionie.

    Bo obiekt jest w pionie. Jak zrobisz mu zdjęcie w poziomie to z boków
    będziesz miał zbędną zawartość a w pionie mniejszą rozdzielczość niż
    robiąc w pionie.

    > I to dla mnie jest regres. Nie dosc ze pozyteczne urzadzenie relatywnie
    > drogie i mocne jest uzywane do prodykcji niczego lub ewentualnie czegos
    > kiepskiego.

    Kiedyś twierdzono, że tv powinien mieć 21cali.

    > I tutaj uwaga taka. OP chcial nam przekazac tresc. Nie wiem czy ktos tu
    > uzywa grup na fonie ale na monitorze ten filmik wyglada slabo. A malo
    > kto ma pionowo ustawiony monitor.

    Może powinni sobie obrócić.

    > Nie zebym sie czepial na poziomie tego ze dlugosc lini na grupie jest
    > zla albo sig z dupy albo kodowanie robi krzaki. Ale po prostu, regres i
    > coraz wiecej rzeczy jest po prostu gorsze bo ludzie nie zwracaja uwagi.

    No przecież właśnie wybrał najlepszą jakość dla swojego zdjęcia.