    From: "Kane" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Wilgoć w piwnicy
    Date: Sun, 9 Aug 2009 18:51:14 +0200

    > Jak sprawdzic co jest przyczyna wysokiej wilgotnosci i jak sie jej pozbyc
    > ?

    Podstawa: poobserwuj sciany, obmacaj gdzie czujesz wilgoc i do jakiej
    wysokosci sciany to czujesz (jak jest sciana po prostu mokra tj ciagnie
    wilgoc to wierz mi - wyczujesz to), posadzka ma plamy czy jest jednolita ?
    Sucha ? To tak najprosciej.

    Wilgotnosc powietrza +/- mozesz zmierzyc jakims tanim czujnikiem ale zbyt
    dokladne to to nie jest.
    Jednakze jesli kartony same miękną w krótkim czasie to wilgotność jest
    bardzo wysoka.

    > Mam zamiar kupic preparat z grupy pochlaniaczy wilgoci np Humi Stop ale
    > jest to rozwiazanie na kilka miesiecy.

    Podejrzewam ze beda to stracone pieniadze.

    > Blok jest jeszcze na gwarancji wiec moze uda sie cos wywalczyc.

    Nie wiem jak to prawnie wyglada ale zobacz czy jest jakikolwiek dostep do
    projektu budowlanego (nie mam pojecia czy developer udziela informacji o
    szczegolach projektu klientom). Zerknij jak sa tam opisane fundamenty i ich
    izolacja. A moze sa "badania geologiczne" ? Pytaj o to wszystko u
    developera/spoldzielni.

    Czy w piwnicy pojawia sie na posadzkach woda ? (podciagnieta z gruntu)
    Czy problem wystepuje w CALEJ piwnicy bloku ? (inni lokatorzy)

    Napisz, ja sie tam znam srednio ale moze odpowiedzi na te pytania naprowadza
    kogos na konkretniejsza odpowiedz.

    Pozdrowienia

    Kane