  • 31. Data: 2020-11-10 07:46:51
    Temat: Re: Wkrętarka - jaka z sensownym wsparciem?
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..

    >przecież mają wszystkie sprzęgła regulowane - możesz mocno a możesz i
    >słabo - co kto potrzebuje

    Na pewno nie wszystkie maja, przynajmniej z racji tego, ze w powyzej
    wynienionym mocnym parkside nie ma zadnej (w slabszym boschu tylko
    dwustopniowa).
    A nawet gdy jest regulacja, jest ona bardzo zgrubna.

    Nigdy nie zrozumiem miskow, ktorym sie zdaje i musza sie wypowiedzic.

  • 32. Data: 2020-11-10 07:49:29
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    ..

    in <news:XnsAC6F46DE2A02APanElektronik@127.0.0.1>
    user PiteR pisze tak:

    > in <news:5fa7826d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>

    >no i zrobiłem zdjęcia. Jednak można zamienic akumulatory mechanicznie
    >tylko trzeba odpiąć plastik stopki srubokretem.

    >https://ibb.co/album/YXS7D0

    Przeciez bosch oficjalnie przyznaje, ze 10.8 pasuje do 12 (pod warunkiem
    mechanicznej kompatybilnosci).

  • 33. Data: 2020-11-10 07:50:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.11.2020 08:36, Kris wrote:
    > https://www.lidl-sklep.pl/p/parkside-wiertarko-wkret
    arka-akumulatorowa-pbsa-12-d4-z-akumulatorem-i-ladow
    arka/p100311480

    > Najlepsza wkrętarka do drobnych prac. Zdejmowane futerko fajna sprawa.
    > Mała zgrabna, dokup drugą baterię i będzie super.

    Wkrętarka służy do pracy, sprzętu używanego na alle czy olx jest mnóstwo
    w cenach takich że jak kupisz dwie i jedną nie trafisz to nadal jesteś o
    co najmniej połowę do przodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2020-11-10 10:02:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2020 07:50:13 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Wkrętarka służy do pracy, sprzętu używanego na alle czy olx jest mnóstwo
    > w cenach takich że jak kupisz dwie i jedną nie trafisz to nadal jesteś o
    > co najmniej połowę do przodu.

    Tyle tylko że w większości tych używanych sprzętów padnięte sa baterie
    A regeneracja baterii to ponad połowę ceny nowej wkrętarki parkside chociażby.
    A baterie do parksaidów chybna na dzisiaj maja najlepsza stosunek jakopści do ceny-
    nowe 2Ah można kupić poniżej 100zł(w okolicach 70zł) 4Ah w okolicach 100zł
    No i jak taka bateria zaczyna padać to zgłaszasz na serwis i najczęściej przysyłają
    nową.

  • 35. Data: 2020-11-10 10:05:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2020 10:02:56 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A baterie do parksaidów chybna na dzisiaj maja najlepsza stosunek jakopści do ceny-
    nowe 2Ah można kupić poniżej 100zł(w okolicach 70zł) 4Ah w okolicach 100zł

    Korekta
    2Ah- 50zł https://www.lidl-sklep.pl/p/parkside-akumulator-lito
    wo-jonowy-2-0-ah-papk-12v-a2/p100311407
    4Ah- 80zł https://www.lidl-sklep.pl/p/parkside-akumulator-do-p
    apk-12-b2-4ah-12-v/p100311444

  • 36. Data: 2020-11-10 13:14:44
    Od: yabba <...@...pl>

    > A próbowałeś kupić/dokupić po prostu używane od innych? -
    > https://allegro.pl/kategoria/narzedzia-wkretarki-147
    662?bmatch=baseline-product-eyesa2-engag-dict45-hou-
    1-1-1106&price_to=60&stan=u%C5%BCywane&p=2
    > Serio, ludzie działający sprzęt sprzedają.

    Dzięki za podpowiedź.

    Na razie nic mi się nie zepsuło z lidlowych sprzętów, więc nie miałem
    potrzeby szukać części. W zależności co uległo uszkodzeniu, czy część
    mechaniczno-elektryczna czy obudowa, to przy zakupie używki można wejść
    w posiadanie podobnie uszkodzonego egzemplarza. Wtedy szkoda czasu na
    wymianę zupełnie zepsutej części na mocno zużytą część.
    Po za tym będę miał kilkadziesiąt zupełnie zbędnych dla mnie elementów,
    które trzeba gdzieś trzymać (bo to nieekologiczne złomować jeszcze dobre
    części :)).

    Ostatnio reanimowałem sobie bruzdownicę "znanej" chińskiej marki
    Blaukraft. Ten sam sprzęt występuje pod markami Graphite, Einhell i
    jeszcze kilka innych i ma 99% kompatybilnych części. Graphite ma sklep
    internetowy z częściami zamiennymi i dużo elementów można sobie dobrać.
    Nowa część + wymiana wyszło 30% ceny nowej takiej samej bruzdownicy.

    Możliwe więc, że Parkside też jest dalekim klonem jakiegoś chińczyka i
    mechaniczne części będą kompatybilne. Ale to trzeba rozebrać kilka
    wkrętarek i porównać.

    yabba

  • 37. Data: 2020-11-10 14:06:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2020 13:14:55 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Możliwe więc, że Parkside też jest dalekim klonem jakiegoś chińczyka i
    > mechaniczne części będą kompatybilne. Ale to trzeba rozebrać kilka
    > wkrętarek i porównać.

    Większość elektronarzędzi parkside to klony Boscha.
    Części zamienne pasują.
    Piły i pilarki z loga parkside mają swoje klony pod marką scheppach

  • 38. Data: 2020-11-10 14:11:13
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    W dniu 07.11.2020 o 21:35, PiteR pisze:
    > in <news:ro6sdp$16nd2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    > no właśnie używam, też jestem zaskoczony ;)
    >
    > jakieś 200 do 300 włączeń dziennie
    > śrubki (kable nakrętka M4, M5) i M3 do płytek pcb
    > nasadka 1/4 cala 5.5, 7, 8, 10, 13, krzyżak, imbus

    Mam bardzo podobny model, Bosch Wkrętarka GSR 1080-2-LI z 10,80 V/1.5 Ah

    To najdłużej używałem jej skręcając ogrodzenie panelowe, blacho wkrętami
    przykręcałem taki uchwyty do paneli mocowane do słupków, to muszę
    przyznać że wystarczyła na ~dwa dni pracy, jeden akumulator. Ale raz
    wkręcałem kołki 8x120 w gk+gazobeton to zatrzymały tak z 1cm przed
    ścianą. Zabrakło Nm. Ale ręką też nie szło ;-), tak że było coś na
    rzeczy. Wkrętarka udarowa coś między 60-70Nm poradziła sobie.

    Mam już ja że 3 lata i nadal można dokupić akomulatory.

    Ale trzeba brać pod uwagę, że mało elektro narzędzi na 10.8V. Tak że
    rozbudowa w przyszłości o inne narzędzia... to chyba latarka tylko
    zostaje? Wszystkie elektronarzędzia do drewna wymagają większych
    akumulatorów. To tak jak by ktoś chciał sobie robić dokupować inne
    urządzenia na ten sam akumulator.

    --

    GreDi

  • 39. Data: 2020-11-11 10:10:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.11.2020 10:02, Kris wrote:
    > Tyle tylko że w większości tych używanych sprzętów padnięte sa baterie

    Kupiłem dwie wkrętarki (jedną dla teścia, drugą dla siebie jak
    zobaczyłem co wyszło z tego pierwszego zakupu) - obie w stanie lepszym
    niż ta która się teściowi zepsuła (upadając z drabiny). Potem kupiłem
    tablet - bateria trzyma > 8h przy ciągle włączonym ekranie i odtwarzaniu
    muzyki z youtube na głośnikach BT.

    Wszystko kupiłem w "ciemno" z dostawą do domu. Akurat też się tak
    złożyło, że wszystkie trzy zakupy z trzech różnych lombardów (nie mam
    pojęcia czy ma to znaczenie).

    Ale Ty masz wiedzę żeby stwierdzić "w większości tych używanych sprzętów
    padnięte sa baterie" LOL :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2020-11-11 16:58:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-11-07 o 18:35, heby pisze:
    > PS. Mam małego ręcznego macallistera, takie wielkosci banana na liion
    > 3.2V. Niestety rozpada się przekładnia planetarna, ale ta wkrętarka
    > była naprawdę znakomita. Tylko że nie pytam o ten rozmiar, coś
    > większego potrzebuje. A mówie o tym bo to jednak kiepska marka
    > castoramy, a okazało się przeżyć ponad 10 lat bez awarii... może te
    > parkside nie są takie najgorsze?

    Fakt, że castoramowy MacAlister tyle przeżył bez awarii, jednoznacznie
    dowodzi, że Parkside to wspaniały sprzęt :)