    From: bokomaru <b...@z...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Wlaczac juz wode?
    Date: Sun, 15 Mar 2009 18:48:55 +0100

    fajnefele wrote:
    > Zeszlego lata zakupilismy nasza pierwsza dzialeczke z drewnianym domem, na
    > zime spuscilem wode z instalacji a wszelkie kolanka wypelnilem plynem do
    > chlodnic i cala zime wsio przetrwalo, rurki plastikowe, ogrzewacz wody,
    > pompa ok 1m pod ziemi?.

    ja zrobilem duzo gorzej. pompe mam na poziomie podlogi.
    wody nie spuscilem - odlozylem to na nastepny tydzien, nastepnego
    tygodnia nie bylo, a potem przyszlo -18 stopni przez kilka dni.
    tyle dobrego, ze wylaczylem pompe, spuscilem cisnienie i zostawilem
    pootwierane wszystkie zawory. Zamarzla woda w ceramicznym kiblu, w
    ceramicznej spluczce, w plastikowych rurach itd. nawet zbrojony wezyk
    miedzy kiblem a zaworkiem zamarzl na kosc.

    po rozgrzaniu domu po zimie...wszystko zadzialalo!
    nic nie cieknie, nie pekl kibel ani spluczka (oba instrumenty pelne
    wody), ogrzewacz tez dziala i nie cieknie... po prostu szok.
    a w domu bylo (jakies 2 tygodnie po tych mrozach) - 4 stopnie.
    instalacja z tworzywa sztucznego.

    --
    bartek