  • 1. Data: 2009-03-13 16:55:22
    Temat: Wlaczac juz wode?
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    Witam!
    Zeszlego lata zakupilismy nasza pierwsza dzialeczke z drewnianym domem, na
    zime spuscilem wode z instalacji a wszelkie kolanka wypelnilem plynem do
    chlodnic i cala zime wsio przetrwalo, rurki plastikowe, ogrzewacz wody,
    pompa ok 1m pod ziemią. Chcialbym juz zaczac prace (wkopanie kabli pod lampy
    ogrodowe - im wczesniej to zrobie tym wczesniej nie bedzie po ryciu sladu)
    ale nie ukrywam ze brak biezacej wody jest uciazliwy.. Myslalem juz wode
    wlaczyc, ale w prognozach jest ze w nocy ma byc do -3C i tak sie zastanawiam
    czy taki niewielki mrozek jest w stanie cos uszkodzic w instalacji ? Jakie
    macie doswiadczenia, czekacie do np. polowy kwietnia?
    Poradzcie blagam, jutro sobota, szpadel w szopie, kabel ,peszel tez.. :-)

  • 2. Data: 2009-03-13 20:21:07
    Temat: Re: Wlaczac juz wode?
    Od: "W." <h...@g...pl>

    Radzę zaczekać, aż nie bedzie przymrozków. Ziemia jest jeszcze
    zmarznieta. Weż wodę z domu, do picia i umycia się i do roboty. Powodzenia,
    miłej pracy na działce.

  • 3. Data: 2009-03-13 20:35:05
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    > Radzę zaczekać, aż nie bedzie przymrozków. Ziemia jest jeszcze
    > zmarznieta. Weż wodę z domu, do picia i umycia się i do roboty.
    > Powodzenia, miłej pracy na działce.

    Dzieki wielkie, moje doswiadczenie jest zerowe. Z bolem serca poczekam te 2
    tygodnie, a jutro baniaczek, choc wlasnie sobie uswiadomilem ze moja dzialka
    graniczy z Bugiem :-) a ja sie zastanawiam skad wody troche, oczywiscie nie
    do picia. Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-03-15 17:48:55
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    fajnefele wrote:
> [...]
    > zime spuscilem wode z instalacji a wszelkie kolanka wypelnilem plynem do
    > chlodnic i cala zime wsio przetrwalo, rurki plastikowe, ogrzewacz wody,

    ja zrobilem duzo gorzej. pompe mam na poziomie podlogi.
    wody nie spuscilem - odlozylem to na nastepny tydzien, nastepnego
    tygodnia nie bylo, a potem przyszlo -18 stopni przez kilka dni.
    tyle dobrego, ze wylaczylem pompe, spuscilem cisnienie i zostawilem
    pootwierane wszystkie zawory. Zamarzla woda w ceramicznym kiblu, w
    ceramicznej spluczce, w plastikowych rurach itd. nawet zbrojony wezyk
    miedzy kiblem a zaworkiem zamarzl na kosc.

    po rozgrzaniu domu po zimie...wszystko zadzialalo!
    nic nie cieknie, nie pekl kibel ani spluczka (oba instrumenty pelne
    wody), ogrzewacz tez dziala i nie cieknie... po prostu szok.
    a w domu bylo (jakies 2 tygodnie po tych mrozach) - 4 stopnie.
    instalacja z tworzywa sztucznego.

    --
    bartek

  • 5. Data: 2009-03-15 22:45:48
    Od: "?" <n...@o...pl>

> [...]
    dzialka
    > graniczy z Bugiem :-) a ja sie zastanawiam skad wody troche, oczywiscie

    Pij spokojnie, w Bugu woda czysta.

  • 6. Data: 2009-03-15 23:06:54
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gpk0et$5eq$1@news.onet.pl ? <n...@o...pl>
    napisał(a):

    > Pij spokojnie, w Bugu woda czysta.

    Hejka. To w Brześciu wybudowali oczyszczalnię?
    Pozdrawiam nieprzejrzyście Ja...cki

  • 7. Data: 2009-03-15 23:18:37
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > Hejka. To w Brześciu wybudowali oczyszczalnię?

    Też pijasz rzeczną kranówę.

  • 8. Data: 2009-03-16 16:49:36
    Od: "Lipo-hey" <t...@o...pl>

> [...]
    > ogrzewacz tez dziala i nie cieknie... po prostu szok.
    > a w domu bylo (jakies 2 tygodnie po tych mrozach) - 4 stopnie. instalacja

    Zyczę wszystkiego dobrego, ale niektóre rzeczy wychodzą po czasie,
    szczególnie zamórowane kolanka

    Robert

  • 9. Data: 2009-03-23 18:22:31
    Od: z...@f...pl

> [...]
    > macie doswiadczenia, czekacie do np. polowy kwietnia?
    > Poradzcie blagam, jutro sobota, szpadel w  szopie, kabel ,peszel tez.. :-)

    ..właśnie włączyłem w niedzielę i już posadziłem 15 nowych roślin. Mam ogród
    przy domu więc mogę sobie na to pozwolić. w razie przymrozku nakładam na krany w
    ogrodzie plastikowe wiadra. Krany wystają 10 cm nad ziemią. Dotąd zawsze
    działało. Pzdr