  • 1. Data: 2009-03-10 17:48:04
    Temat: Co posiac na 52 a
    Od: "asz" <a...@o...pl>

    Witam Wszystkich
    Od jakiegos czasu jestem czytelnikiem grupy, jednak po raz pierwszy
    postanowilem sie odezwac... W zasadzie zadac pytanie

    Zakupilem wraz z Zona dzialke o pow. 52 a przylegajaca do wczesniej juz
    posiadanej o pow 27 a. Mniejszy kawalek jest od dawna uzytkowany
    rekreacyjnie, z malymi nasadzeniami. Obecnie tzn. przed wiosna powstaje
    pytanie jak zagospodarowac nowe 52 a. Teren ten byl uzytkowany rolniczo i
    obecnie nie ma tam nic poza zaorana ziemia. Problem polega nie tyle na wizji
    dotyczacej calosci dzialki, co bardziej na zagospodarowaniu tymczasowym.
    Boimy sie ze jesli pozostawimy teren ugorem (chwilowo jest to kawalek
    nieogrodzony) to zarosnie nam chwastami i bedzie problem z ich usunieciem
    jak i ich rozprzestrzenianiem sie na nasza sasiadujaca dzialke (oraz innych
    osob). Pojawil sie pomysl zasadzenia na wiekszosci dzialki drzewek lesnych,
    jednak to pomysl ktorego mozemy nie zrealizowac w tym roku. Wiec...
    Co posiac?
    Trawe? Koszt niemaly bo ok 1000 zl na ten teren a i pracy z jej utrzymaniem
    tez jest chyba sporo. A moze sie myle, bo widzialem na allegro jakas trawe
    typu sahara (ktora jakos daje rade bez wiekszego podlewania?
    Jakies zielska typowo rolnicze (wypierajace chwasty), ktore po roku obumra i
    w przyszlym znowu bedzie czysta ziemia bez chwastow?
    Dodam ze ciezkiego sprzetu rolniczego nie posiadamy

    Prosze o jakis propozycje

  • 2. Data: 2009-03-10 18:07:27
    Temat: Re: Co posiac na 52 a
    Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

    asz pisze:

    > Prosze o jakis propozycje

    Rośliny na zielony nawóz np. łubin lub seradele.

    Pozdrawiam
    Bea

  • 3. Data: 2009-03-10 19:06:20
    Od: "asz" <a...@o...pl>

    > Rośliny na zielony nawóz np. łubin lub seradele.

    Czy w przypadku ich posiania problem z zachwaszczeniem zniknie całkowicie?
    Stosować coś przy tym? Co zostanie na kolejną wiosnę na tym terenie,
    całkowicie zgniją pozostałości np. seradeli?

  • 4. Data: 2009-03-10 19:28:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Mar 2009 20:06:20 +0100, asz napisał(a):

    > Czy w przypadku ich posiania problem z zachwaszczeniem zniknie całkowicie?
    > Stosować coś przy tym? Co zostanie na kolejną wiosnę na tym terenie,
    > całkowicie zgniją pozostałości np. seradeli?

    Rosliny "na zielony nawóz" wręcz powinny sobie spokojnie zgnić w ziemi :-)
    Byle miał kto je przyorać - nie możecie kogoś wynająć?
    Moi rodzice wiele lat mieli działkę na wsi utrzymaną w kulturze dzięki
    układowi z gospodarzem z naprzeciwka, który orał, bronował itd, w zamian za
    możliwość posadzenia i zebrania na niej plonu - ziemniaków czy innych,
    oczywiście ojciec pilnował, aby stosowane były nawozy, obornik - coby ziemi
    nie wyjałowić ekstensywną gospodarką. I jeszcze z tego mieli ziemniaki i
    inne lub mleko od gospodarskiej krowy i takie tam...

  • 5. Data: 2009-03-11 10:50:15
    Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

    asz pisze:

    > Czy w przypadku ich posiania problem z zachwaszczeniem zniknie całkowicie?
    > Stosować coś przy tym? Co zostanie na kolejną wiosnę na tym terenie,
    > całkowicie zgniją pozostałości np. seradeli?

    Całkowicie problem zachwaszczenia nie zniknie, ale na pewno będzie
    mniejszy. Na koniec sezonu trzeba te rośliny przekopać albo przeorać,
    żeby użyzniły glębę..
    Niestety trzeba trochę popracować. Ale gdybyście coś innego siali, to
    też będzie wymagało pracy.

    Pozdrawiam
    Bea

  • 6. Data: 2009-03-11 17:44:23
    Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "asz" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Wszystkich
    > Od jakiegos czasu jestem czytelnikiem grupy, jednak po raz pierwszy
    > postanowilem sie odezwac... W zasadzie zadac pytanie
    >
    > Zakupilem wraz z Zona dzialke
    Żona jest bardzo ważna (szczególnie przez duże Ż)

    > pytanie jak zagospodarowac nowe 52 a.
    Pytałeś Żony - ona na pewno wie

    pzdr
    bluszcz

  • 7. Data: 2009-03-11 20:34:15
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Zakupilem wraz z Zona dzialke o pow. 52

    To teraz już można zakupić żonę przy okazji zakupu działki?
    ;-)

    Pozdrawiam pogodnie

  • 8. Data: 2009-03-11 20:47:22
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "skryba" w innym żyje świecie:

    > To teraz już można zakupić żonę przy okazji zakupu działki?

    Kryzys panie! Pewnie jakaś taka ta działka felerna, nie widokowa, i
    deweloper dołożył gratisa. Chociaz z drugiej strony, to może byc akurat
    odwrotnie, działka super, ale możesz kupić pod warunkiem, że zabierzesz moją
    starą... taka sprzedaz wiązana;-)

    Zdroofka Johnny

  • 9. Data: 2009-03-11 23:14:40
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > Witam Wszystkich
    > Od jakiegos czasu jestem czytelnikiem grupy, jednak po raz pierwszy
    > postanowilem sie odezwac...

    I ostatni?

> [...]
    > obecnie nie ma tam nic poza zaorana ziemia.
    > Co posiac?
    > Trawe? Koszt niemaly bo ok 1000 zl na ten teren a i pracy z jej

    Zostaw czarny ugór, bo jak wieść niesie w tym kraju nic się nie opłaca.

  • 10. Data: 2009-03-12 00:08:06

    > Czy w przypadku ich posiania problem z zachwaszczeniem zniknie całkowicie?
    > Stosować coś przy tym? Co zostanie na kolejną wiosnę na tym terenie,
    > całkowicie zgniją pozostałości np. seradeli?

    Po co pytasz? Ta uprawa też kosztuje: nasiona seradeli, nawozy,
    przyoranie. Nic nie rób. Wiosną wyrośnie sobie przeróżne ziele,
    zawsze miłe dla oka + owady bzykające, w tym motyle barwne.
    Tzw. chwastami w ogóle się nie przejmuj, bo tam, na tej Twojej
    dzikiej łące ich nie będzie.