  • 1. Data: 2009-03-09 11:34:55
    Temat: Pnące rosliny na płot
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Działkę mam ogrodzona tymcZasowo tzw siatką leśną.
    Wzdłuz płotu dookoła działki posadziłem w zeszły roku ałycze i ligustr jako
    żywopłot.
    Aby był to fatycznie zywopłot musze kilka lat poczekać a chciałbym odgrodzić
    się troche od otoczenia.
    Prosze pomóżcie i doradżcie jakie rośliny posadzic aby jak najszybciej pieły
    się po siatce. Przychodzi mi na mysl falola pnąca, ew. chmiel. A może jest
    coś jeszcze co szybko w miare szczelnie zasłoni siatke i bedzie ladnie
    wyglądać?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-03-09 11:36:47
    Temat: Re: Pnące rosliny na płot
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > się po siatce. Przychodzi mi na mysl falola pnąca, ew. chmiel. A może jest
    > coś jeszcze co szybko w miare szczelnie zasłoni siatke i bedzie ladnie

    Zależy w którym miejscu Polski mieszkasz.

  • 3. Data: 2009-03-09 11:39:19
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Prosze pomóżcie i doradżcie jakie rośliny posadzic aby jak najszybciej pieły
    > się po siatce.

    Akebia.

  • 4. Data: 2009-03-09 11:41:25
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > jako
    > odgrodzić
    > pieły

    > Zależy w którym miejscu Polski mieszkasz.

    Polska północna- 30km od morza

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-03-09 12:15:56
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Prosze pomóżcie i doradżcie jakie rośliny posadzic aby jak najszybciej
    > pieły

    Podobno wiciokrzewy rosną po 1.5 metra na rok, ale osobiscie nie potwierdzam
    :)

    Zywoplot zrob z tarniny - szybko rosnie, daje fajne owoce i jest zaporą dla
    niechcianych odwiedzających.

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-03-09 12:22:58
    Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

    kris pisze:
> [...]
    > się po siatce. Przychodzi mi na mysl falola pnąca, ew. chmiel. A może jest
    > coś jeszcze co szybko w miare szczelnie zasłoni siatke i bedzie ladnie

    Rdest Auberta ma bardzo duże roczne przyrosty. Niestety w mroźnew zimy
    może przemarzać.

    Pozdrawiam
    Bea

  • 7. Data: 2009-03-09 12:31:44
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Rdest Auberta ma bardzo duże roczne przyrosty. Niestety w mroźnew zimy
    > może przemarzać.

    Potwierdzam, rdest Auberta
    nawet toto kwitie na biało.
    Na lubelszczyźnie nie wymarza ;)

  • 8. Data: 2009-03-09 12:41:16
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    potwierdzam
    > :)
    >
    > Zywoplot zrob z tarniny - szybko rosnie, daje fajne owoce i jest zaporą

    Potwierdzam, tarniówki, nalewki fantastyczne.

  • 9. Data: 2009-03-09 14:14:46
    Temat: Re: Pn?ce rosliny na płot
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "kris" wrote ...

    > Polska północna- 30km od morza

    Na ten i przyszły rok daj tę fasolę, ale jednocześnie posadź
    kilkanaście krzaków winorośli, Iza Zaliwska potrafi i 3 metry bez
    problemu w ciągu roku, a Beta to rośnie jak najgorszy chwast - ale to
    najszybciej w drugim roku po prawidłowym posadzeniu na kupie g..na :)
    Nalewki z winogron też są niezłe! :)
    A.

  • 10. Data: 2009-03-09 14:57:45
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > pieły się po siatce. Przychodzi mi na mysl falola pnąca, ew. chmiel. A
    > może jest coś jeszcze co szybko w miare szczelnie zasłoni siatke i bedzie

    A co sądzicie o groszku pachnącym? Zastosowanie jak wyżej

    Krzysiek