    From: "Mirek" <m...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Wolno spływająca woda + udrażnianie rur
    Date: Wed, 10 Nov 2010 18:33:11 +0100

    Użytkownik " Jagoda Pogorzelska" <j...@N...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:ibe827$ecn$1@inews.gazeta.pl...
    > Jakiś czas temu zauważyłam, że woda znacznie wolniej odpływa z
    > prysznicowego brodzika. Przyjęłam, że to kwestia zapchanych np. włosami
    > rur, więc kupiłam żel udrożniania rur i syfonów Original Attack. Dopiero
    > teraz doczytałam, że nie należy go stosować do instalacji aluminiowych.
    > Wszystko pięknie, tylko ja naprawdę nie wiem, jaką mam instalację ;)
    > Oczywiście najprościej byłoby zapytać wykonujących instalację - niestety
    > nie mam takiej możliwości (z ekipą wykańczającą dom rozstałam się w
    > sposób dość nieprzyjemny, zorientowawszy się w ich krętactwach).
> [...]

    Spokojnie zalej syfon tym żelem. Poczekaj aż 'pobulgocze' około 1 godziny i
    spłucz wodą. Rób to ostrożnie bo ten żel jest silnie żrący. Na przyszłość
    kup zwykłego Kreta w granulkach (bedzie taniej).
    2-3 stołowe łyżki wsypuj do syfonu gdy bedzie taka potrzeba i ostrożnie
    zalej to odrobiną ciepłej wody, zostaw na godzinę aż się brudy rozuszczą
    (może trochę smierdzieć więc nie przebywaj w tym pomieszczeniu w trakcie
    'bulgotania'.

    Na 99,999% nie masz instalacji aluminiowej.