  • 11. Data: 2022-10-22 15:53:59
    Temat: Re: Wszyscy o drogim prądzie a ja o tańszym.
    Od: a a <m...@g...com>

    #wypierdzielajprzygłupie

  • 12. Data: 2022-10-22 16:06:19
    Od: a a <m...@g...com>

    niech wejdzie w internet i poszuka drogich ups-ów

    I policzy długość stringu.

    Ale te UPS to nadal żadne magazyny energii, bo czas ich pracy to minuty, do
    zamknięcia systemu, a nie praca wielogodzinna off-grid.

    Na olx są też UPS-y przemyslowe

    np.

    Opis
    Pakiet akumulatorowy 192 V do montażu w szafie, APC Smart-UPS SRT 5 kVA i 6 kVA

  • 13. Data: 2022-10-22 17:13:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 14:33:21 UTC+2 nadir napisał(a):
    > Policz sprawność całego układu na drodze: sieć<->akumulator w tę i z
    > powrotem. Mi wychodzi, że będzie to od 60% do 80% w zależności od
    > sprawności poszczególnych klocków. Średnio się to kalkuluje przy różnicy
    > taryf na poziomie 40%.
    > Ale bilansowanie dużej sieci to jest inna sprawa niż codzienne ładowanie
    > w domu akumulatorów. Ty nie masz nadwyżek energii, z którą nie ma co zrobić.
    Z olowiowymi akumulatorami i ładowarka z transformatorem miałbyś rację. Dzisiaj
    przyszła i impulsowa ładowarka do litowych akumulatorów. Od trzech godzin doładowuje
    akumulator. Obudowa ma temperaturę otoczenia. Temperatura akumulatora też nie
    wzrosła. Straty to zawsze ciepło. Ładowarka do akumulatorów ołowiowych z której
    ładowałem litowe akumulatory była przy 10 amperach gorąca. Trudno było rękę utrzymać
    na obudowie. W okolicach 55 stopni miała. Akumulator olowiowy przy ładowaniu i
    rozładowywaniu też się ciepły robi. To też są straty. Ciepłe jak teraz ładuje z
    ładowarką impulsowej są przewody. Chińczyk oszczedzil i są letnie jak będę robił
    stacjonarnie to dam 4? i się nie będą grzały. Internet informuje i objaśniam że
    sprawność akumulatora jaki mam to ok 98%. Jeśli by sprawność procesy wynosiła 90% to
    zamiast 40% ceny w drugiej taryfie wyszło by 44%. W dalszym ciągu bardzo dużo jeszcze
    zostaje do drogiej taryfy.

  • 14. Data: 2022-10-22 17:19:22
    Od: a a <m...@g...com>

    koniec przerwy na reklamy

    Chińczyk mówi, że ściemniasz jak z nut

  • 15. Data: 2022-10-22 17:30:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 15:00:01 UTC+2 nadir napisał(a):
    > Po pierwsze domowe UPS-y nie służą do tego co zamierza Zenek, w pracy
    > buforowej się sprawdzą, ale w cyklicznej zajedziesz akumulatory w kilka
    > miesięcy.
    > Po drugie, faktem jest, że większa sprawność jest gdy napięcia
    > akumulatorów są zbliżone do napięcia sieci, i takie rozwiązania stosuje
    > się w dużych UPS-ach centralnych. W domowych nikt się na to nie
    > zdecyduje chociażby z powodu dużego napięcia i problemów z wymianą
    > akumulatorów przez użytkownika. Dlatego nie wiem czy są domowe/biurowe
    > UPS-y bateriami 240V.
    Internet i producenci co innego twierdzą niż ty. Ołówkowe można zajechać bardzo
    szybko. A niedobrane do zastosowania ołowiowe prawie natychmiast. Rozruchowy po
    każdym naładowaniu i rozladowaniu jak przy pracy cyklicznej wytrzyma kilkadziesiąt
    cykli. Do wózka widłowego wytrzyma w takim reżimie pracy ok 1200 cykli. LiFePo4
    wytrzyma od 2 do 4 tysięcy cykli a niedoladowywany o 10% i nie rozładowywany bardziej
    niż 80% ładunku jaki dostał potrafi wytrzymać 6 i więcej tysięcy cykli w czasie
    kilkunastu lat. I po tym czasie będzie miał jeszcze 80% pojemności. Dzisiaj test
    będzie z zastosowaniem domowym. Test z maszyną zdał z wyróżnieniem. W przypadku
    problemów z prądem najgorszym wypadku zniosę go do samochodu i przez dwie godziny
    naładuje. Spale 3 litry paliwa za 24 złote ale utrzymam produkcję. Produkcja tym się
    różni od usług że jak się nie pracuje to się nie zarabia i nie zarabia ten co towar
    odbiera. W usługach tylko się samemu nie zarabia. Mam już rozdzielone w skrzynce
    obwody na których test bede robil. Całe oświetlenie z wyjątkiem jednego punktu,
    ładowarki do tabletów , telefonów, drukarka, projektor, i dźwięk do projektora. Nie
    będzie polegał na tym czy warto tylko ile potrzebuje pojemności żeby w przerwach w
    których w dzień jest droga taryfa prądu w akumulatorze wystarczyło.

  • 16. Data: 2022-10-22 17:38:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-10-2022 o 13:24, Adam pisze:

    > Chodzi o pomysł: wykorzystywanie _wylacznie_ II taryfy. Czyli w droższej
    > taryfie wykorzystujemy akumulatory.

    A gdzie w cytacie masz coś o akumulatorach?

  • 17. Data: 2022-10-22 17:56:07
    Od: a a <m...@g...com>

    znów ściemniasz
    nie masz pojęcia o czym mówisz

    kup sobie ksiązke, naum się,
    a potem nawijaj niekumatym Zenkom

    Jedyny znany akumulator energii to samochód elektryczny z wyjsciem 230V

    To jedyny mobilny akumulator energii do 100 kWh

    i warto kupić używany
    wziąć w leasingu,
    do testów

    Tylko po co komu 100 kWh energii

  • 18. Data: 2022-10-22 18:33:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Internet informuje i objaśniam że sprawność akumulatora jaki mam to ok 98%.

    i już wiesz że mało kto Cię czyta. skąd wziąłeś te 98%? Możesz podać
    wiarygodny link?
    Bo jeśli to prawda, to po cholere chodzić do pracy, wystarczy "łapać" do
    akumulatorów prąd w drugiej taryfie i sprzedawać go w pierwszej

    ToMasz

  • 19. Data: 2022-10-22 19:08:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 18:33:34 UTC+2 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > Bo jeśli to prawda, to po cholere chodzić do pracy, wystarczy "łapać" do
    > akumulatorów prąd w drugiej taryfie i sprzedawać go w pierwszej

    Tak też zrobili w Australii. Nic nowego nie wymyśliłeś. PSE w tej chwili płaci 80
    groszy za kilowatogodzinę jaka potrzebuje do zbilansowania produkcji z tym co
    zamówiły. Bana masz na googlu? Jak go spytać to na pierwszej pozycji podaje że do
    99%. Jak widzę jak się moje akumulatory lądują i jak rozładowują to taki wynik w
    określonych warunkach może być realny. Nawet jak by straty wynosiły 20%, co jest
    możliwe z niepierwszej młodości akumulatorami olowiowymi. To jest to liczone od
    taryfy w której się ładuje. W G12W tania 38 groszy droga 95. 38+ 7,6=45,6. Mniej niż
    połowa z drogiej taryfy. Za akumulatory zapłaciłem 1560 złotych. Przy dziesięciu
    latach eksploatacji wychodzi mniej niż 12 złotych na miesiąc. Rachunki z ostatniego
    okresu rozliczeniowego 240 złotych miesięcznie.

  • 20. Data: 2022-10-22 20:05:06
    Od: a a <m...@g...com>

    koniec przerwy na ściemę reklamową