    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wungiel staniał o 50%
    Date: Sun, 6 Nov 2022 09:50:29 +0100

    > Oraz więcej jest informacji że właściciele składów codotej pory handlowali
    przemycanym, lewym ruskim węglem podpisują umowy na sprzedaz węgla sprowadzonego
    przez państwowe spółki.

    Nikt tego nie chce kijem ruszyć więc wcisnęli to samorządom BO ustawa nie przewiduje
    możliwości wystawienia świadectwa jakości opału (obowiązkowe u prywaciarza) ani
    możliwości
    zwrotu czy reklamacji (j.w.). Dlatego są tacy którzy dogadali się z gminami że gmina
    sprzedaje u nich na placu płacąc im dzierżawę. Zero odpowiedzialności przez
    kogokolwiek, a
    jak się zdarzy gówno zamiast węgla to wszyscy mogą rozłożyć ręce i wysłać obywatela
    na drzewo.

    >Będą mieli węgiel w dwóch cenach. Drogi ten od czerwonej bandy i państwowy w cenie
    detalicznej 2000 za tonę. Co przy trzech tonach z dopłatą da niższa cenę niż w
    zeszłym roku była na składach na przemycany węgiel.

    Bzdura, w zeszłym roku (18 miesięcy temu) dobry, nawet krajowy węgiel był poniżej 800
    złotych.

    >Informacja z wiarygodnego dla mnie źródła. Lasy Państwowe, ale nie drzewa tylko
    ludzie, dostały od rządu polecenie żeby jak najszybciej obok drewna które produkują
    zaczęły produkować pellet i brykiet. Oczywiście opór materii straszny bo tam
    większość ogląda TVN i czyta Politykę.

    Jak tam państwowa fabryka maseczek? Dalej bez sukcesów?