    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyborcy zadecydowali że chcą podatku katastralnego.
    Date: Mon, 10 Oct 2011 11:41:15 +0000 (UTC)

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Oraz dalszych ograniczeń w budownictwie. Np. od marca tego roku nawet
    > krzaków bez zezwolenia wyciąć już nie można.
    > Nie, nie jestem PISiakiem ani komuchem z SLD. Ani też fanem partii
    > wibratorów.
    >
    > Nie mogłem się postrzymać z komentarzem, taki jestem zawiedziony.
    > Poważnie zastanawiam się nad sprzedażą domu, póki ma jakąś wartość która
    > pozwoli mi daleko daleko wyemigrować na stałe z tego syfu. Gdy wejdzie
    > podatek katastralny a wejdzie bankowo, ceny nieruchomości polecą na łeb, bo
    > kogo będzie stać zapłacić rocznie 6-30tys zł podatku od domu?
> [...]
    Nie płacz bo nie znasz założeń. Był jakiś czas temu (kilka lat temu)
    publikowany projekt ustawy. To nie 1% ( w projekcie było od 0,8 do 1,8) od
    wartości rynkowej tylko od księgowej. I liczona jest amortyzacja. Ci co
    mieszkają w starych domach mogą nie zauważyć że coś zdrożało bo podatek
    katastralny ma zastąpić inne podatki związane z nieruchomościami. Jak do kogoś
    przyjdzie rzeczoznawca to może się pakować i wyprowadzać. Bo będzie to
    znaczyło że jak sam wyceniał nieruchomość to oszukał. I że nieruchomość
    przejmie państwo za wyliczoną przez właściciela sumę + 25% górką. Jak
    wprowadzą w Polsce podatek katastralny to nieruchomości i mieszkania stanieją.
    Kilka dni temu czytałem na Onecie że ci co budują domy i mieszkania na
    sprzedaż zawyżają ceny od 100 do 300%. Jak ktoś wykupił mieszkanie od
    spółdzielni, były takie akcje, za 10 tysięcy to nie będzie płacił podatku
    katastralnego od 200 tysięcy tylko od 10 i amortyzacja od dnia zakupu. Tak
    wynikało z projektu. Ale jak sprzeda je teraz za 200 tysięcy to nabywca będzie
    płacił od 200 tysięcy jeśli zrobią podatek katastralny. To nie jest tak jak z
    podwyżką VAT o 1% że daje kasę dla państwa od dnia wprowadzenia. Bardzo długo
    państwo nie będzie miało liczących się wpływów z podatku katastralnego bo
    wyższa wartość będzie się pojawiała w momencie sprzedaży. A co do wyborców.
    Ich nieograniczona głupota ujawniłą się jakiś czas temu. W państwie w którym
    prawie 100% ludzi było robotnikami najemnymi odpowiednim systemem jest
    socjalizm. A oni sobie zmienili na kapitalizm. To teraz mają tego
    konsekwencje. jak masz kwit na kostkę a nie masz rachunku za ułożenie to nie
    zapłacisz od ułożenia podatku. Myślisz że różne odpisy związane z remontami to
    zrobili żeby komuś kasę dać. Albo dopłaty do solarów, pomp ciepła. Raz dali
    iluzoryczne parę groszy a potem odzyskają to z nawiązką bo trzeba będzie to
    ująć w wycenie wartości nieruchomości albo mieszkania. Nie można wykluczyć że
    po wprowadzeniu podatku katastralnego stanieją czynsze w mieszkaniach
    wynajmowanych. Mieszkań w Łodzi jest do oporu. Jak właściciel będzie musiał
    płacić od pustostanu to się zesra żeby wynająć. Zrobi się rynek wynajmujących,
    oni będą dyktowali ceny. W Paryżu było jeszcze lepiej. Było dużo wolnych
    mieszkań i właściciele nie chcieli ich wynajmować. To zrobili podatek od
    pustych mieszkań. Był wyższy niż czynsz i opłacało się znaleźć najemcę żeby
    tego podatku nie płacić.